Ok, tack så mycket för hjälpen! Ser att ni båda har nya gåsar, har ni några synpunkter än?Hur känns växlarna?Mvh Daniel
Har har kört 31mil och mina växlar är cp skadade
47mil å en jäkla massa växling å kan bara hålla med dig...
Polaren har kört nästan 50 med sin och den är som smör.Det är ju en justerings sak och har aldrig orkat kolla men det kanske man ska ta tag i någon dag
jag var å kika på en 625 för ett litet tag sen, är det olika vxl lådor på 520 å 625?eller e det bara vxl reglaget mm.dom förs inte på samma sätt
Börjar ju oroa mig nu, ska växlarna bli sämre med tiden?Hur hanterar Ni växellådorna då? Jag fick instruktion att trampa ner bromsen, alternativt dra in handtaget, och sedan välja växelläge. Är lådorna så kass som alla beskriver, issåfall har jag fått en bra låda ÄN så länge.Jag har läst om lite andra märken och upptäckt att dom har liknande problem med sina lådor...dock inte i samma utsträckning.
ne du måste bara ha bromsen nere om du ska i med backen fast självklart underlättar det att trampa ner den för att få i resten av växlarna med
Ok! Jag trampar alltid ner bromsen för att byta/välja växel.
jag med men man är bara tvungen att göra de om man vill ja i backen
Jag har nog aldrig provat utan bromsen. Blir att kolla det i helgen Någon som har provat "override" knappen eller vad den heter?
va ja har förstått så ä override knappen till för att ta bort hastighets spärr när diffen ä i? Har aldrig behövt använda den iaf, om den ens funkar till nått
det verkar vara en bra knapp ju, som sagt runt 70 knutar hade jag utan att pilla på knappen. dock inget jag rekomenderar att testa om man inte är lite hjärndöd Ska nog kika på om det går att använda knappen till att ta bort "backspärren" med istället.
Idiot Tyst med dig Tillbehörsbörje går väl snart inte få dit mer skit på moppen snart va?
Polarns verkar inte fungera iaf för han var uppe i 70 blås igår utan att behöva trycka in knappen
Som jag har fattat det så är override bara till när man vill ha full effekt OCH har diff lock aktiverat.Har dock inte provat att ge full pelle med difflock på så jag vet inte om jag har rätt eller fel.
Override knappen funkar bara med låst diff och bara på BACKEN har ingen funktion framåt
När man fastnat å vill gasa sig loss ur tex lerhål då kommer du behöva den men som du säger e ju inte ofta man backar över 35
Min knapp saknar också funktion, har man diffen låst så är backspärren bortkopplad automatiskt.
Vafan det kan väl inte vara fel på varenda Goes? detta måste nog redas ut, antingen har di skrivit fel i boken och att det ska vara så att den inte går över 35km/h på backen (vilket knappast är troligt) eller så är det ju nån av montörerna som söpit rätt friskt
Fattar ingenting.. jag fattar det som att moppen inte ska gå fortare än 35km/h med difflock i om man inte trycker in knappfan
Min knapp fungerar. När jag backar fullt så stryper maskinen av. när jag håller knappen intryckt gör den inte det. Fungerar bara med diffen låst.
Provade detta igår och det är som du säger. Jag måste varit packad innan jag provade min
Jävla skitknapp.. Nödvändig funktion för fan, sen vore det ju något om dom kunde anställt någon som kan skriva en vettigare instruktionsbok.Dom borde kika på de andra maskinerna som använder knappen till att ta bort vartalsspärren på backen vare sig diffen är låst eller inte.
Finns en guid på trechs hemsida hur man kopplar bort backspärren helt tar typ 5 min för en normalbegåvad
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️