ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: @ skrivet 13 februari 2011 kl. 22:14:20
-
varför får jag inget tryck i handtaget till frambromsen . har provat det traditionella sättet att pumpa med hantaget å släppa trycket på luftnippeln blev inte bra , tog en stor hästa spruta å tryckte från oket å upp blev inte heller bra , låna en vakum sug av en bilverksta hjälpte inte det heller . köpte ett helt nytt handtag för 1900 djävla spänn blev samma , vad är det för fel ? :help:
-
Vissa tidiga modeller med ett handtag och alltså en huvudcylinder har detta problem eftersom cylindern är för liten i förhållande till vad som skall bromsas, dvs två ok.
Om detta gäller din vet jag dock inte, men har du en 2007:a tex med ett bromsgrepp så kan det alltså vara så.
-
det är en 08
-
Prova å stänga nippeln å ta av locket på behållaren vid handtaget å tryck tillbaks kolvarna i oken så trycks luften upp i behållaren med bromsvätskan...
-
aha , den iden ska jag prova , tack för snabba svar :headbang:
-
Om inte Frollands ide funkar så byt beläggen om dom är slitna.
Jag fick samma fenomen när mina belägg var slitna men inte slut. :hmmm:
visseligen på en Outlander men endå det är värt att prova....
-
kan va så att packningarna i bromsfördelarna (bromsvåg) är o-täta, då blir de aldrig tätt eller något tryck i systemet, har skälv fått byta alla på en renegade 09a som hadde samma fel.
-
det är nya belägg i nu :banghead:
-
T-REX . vad menar du med bromsfördelarna ( bromsvåg) :hmmm:
-
Sitter det inte en broms-fördelnings box där alla bromsledningar går in i sedan vidare t oken antar det är den T-REX menar !
-
okej nu fattar jag ()p , trodde inte det fans några packningar där men ska kolla detta . kör två hjuling med dubbla bromsar fram å där är det inga packningar i en till två kopplingen
-
det va inga packningar där :dntknow:
-
Kärvar oken kanske?jag får samma fenomen på potatisen när snö lägger sig hindrande runt oken :dntknow:
-
nä , oken glider fint som dom ska göra , fler förslag tas tacksamt emot :D
-
Gjorde du som ja skrev?
-
Är det någon som kan svara varför bromsarna på 2010 renegade knappt funkar.
Verkar vara fler än bara jag som har det problemet
-
ja , jag gjorde som du skrev men det hjälpte inte :banghead:
-
Är det någon som kan svara varför bromsarna på 2010 renegade knappt funkar.
Verkar vara fler än bara jag som har det problemet
hej hej jag har inte det problemet med min renegade -2010 iaf. :djump:
-
Är det någon som kan svara varför bromsarna på 2010 renegade knappt funkar.
Verkar vara fler än bara jag som har det problemet
hej hej jag har inte det problemet med min renegade -2010 iaf. :djump:
Okey =) Vi är två här som har samma problem, sen låter växel lådan som ett gammalt tröskverk så blir väll garanti jobb :P
-
tråkigt med krångel :( men tycker can-am håller mkt hög kvallete.har några kompisar som åker can-am med men de finns väl exemplar som ikke håller med :/
//mitto
-
om det inte går att få fart på bromsvätskan hur du än gör så mistänker jag dålig packning i huvudcylindern/handtaget. prova släpp ledningen vid bromsfördelaren och pumpa handtaget med fylld behållare utan lock och håll för slangen med tummen och se om det går å få tryck och pumpen fungerar...
-
tråkigt med krångel :( men tycker can-am håller mkt hög kvallete.har några kompisar som åker can-am med men de finns väl exemplar som ikke håller med :/
//mitto
Nja vete fan om jag håller med om =)
Can am 06-08 tycker jag personligen verkade funka bättre.
Vi som har nya maskiner har mest problem tycker jag. Sen tycker jag att canam´s kvalitet inte är så hör personligen.
Nog många som har invändningar på mig nu =)
Men can am är väll fortfarande den vassaste maskinen på marknaden, skulle dock Honda släppa en maskin med lite motor på så tror jag nog jag skulle köra den.
-
tråkigt med krångel :( men tycker can-am håller mkt hög kvallete.har några kompisar som åker can-am med men de finns väl exemplar som ikke håller med :/
//mitto
Nja vete fan om jag håller med om =)
Can am 06-08 tycker jag personligen verkade funka bättre.
Vi som har nya maskiner har mest problem tycker jag. Sen tycker jag att canam´s kvalitet inte är så hör personligen.
Nog många som har invändningar på mig nu =)
Men can am är väll fortfarande den vassaste maskinen på marknaden, skulle dock Honda släppa en maskin med lite motor på så tror jag nog jag skulle köra den.
Vad har du haft för problem med dina Can Am då?
Har själv haft en -09 och 2st -10 Outlanders 650 XT, har inte haft minsta lilla problem med dom, och dom
andvänds ordentligt!
-
bland högeffekts maskinerna vill jag nog påstå att canam har bäst kvalite, en "200d" håller ju oftast bättre än en "500e"
-
bland högeffekts maskinerna vill jag nog påstå att canam har bäst kvalite, en "200d" håller ju oftast bättre än en "500e"
Möjligt men bromsarna vorde funka ändå, och ramen borde vara mer på "kostad" tycker jag.
Sen det jag tycker är sämst med brp är att privat personer ej får prata med dom.
Men kan ej gnälla för mycket åker ju can am så :headbang:
-
T-REX . vad menar du med bromsfördelarna ( bromsvåg) :hmmm:
Tja menar de som twiner skrev, de sitter två o-ringar i varje bromsvåg som ska hålla trycket kvar, o är dom inte täta så hålls inte trycket kvar som sakt, se kan de ju vara så oxså att packningarna uppe vid handtaget inte heller är täta o de kan inte handtaget bygga upp någe tryck i systemet.