1
Allroad / SV: Service och delar Allroad 90
« skrivet: 4 maj 2013 kl. 22:31:51 »
http://www.atvsweden.se/sv/category/1221/allroad_90
Där bör du hitta vad du söker
Där bör du hitta vad du söker
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Sidor: [1] 2
1
Allroad / SV: Service och delar Allroad 90« skrivet: 4 maj 2013 kl. 22:31:51 »
http://www.atvsweden.se/sv/category/1221/allroad_90
Där bör du hitta vad du söker 2
Linhai / SV: Allroad 300 Buyang, Linhai Framdiff« skrivet: 6 april 2013 kl. 21:19:48 »
Så kan det nog vara....frågan är bara hur man ska justera den nu när man fått ihop grejerna igen.
3
Allroad / SV: Främre drivaxlar.« skrivet: 1 april 2013 kl. 23:41:01 »
Vart så jädra kletigt så axlarna fick sitta kvar när jag delade klumpen :-)
4
Linhai / SV: Allroad 300 Buyang, Linhai Framdiff« skrivet: 1 april 2013 kl. 20:43:44 »
Kan det säkert vara!!! men frågan är varför det då sitter fast i "huset" vid justeringsskruven... som nån form av bromsklack?
5
Linhai / Allroad 300 Buyang, Linhai Framdiff« skrivet: 1 april 2013 kl. 18:25:31 »
Har nu rivit isär framdiffen, och blev definitivt inte klokare varför den inte fungerar,
Har följt/läst allehanda trådar om detta men ingen har nämnt felet jag hittat. På min klump finns en justerskruv med motsvarande "glidbleck" på insidan, blecket verkar dessutom riktigt slitet. Vad har detta för funktion? kan det vara det som påverkar att inte 4-hjulsdriften fungerar? Bild 1 = Glidbleck Bild 2 = Justerskruv Bild 3 = Justerskruv insidan Bild 4 = Motsvarande sida som glidblecket anligger 6
Allroad / Främre drivaxlar.« skrivet: 1 april 2013 kl. 11:44:25 »
Håller på att ska renovera diffen. på min allroad 300. men förstår inte hur jag ska få bort drivaxlarna ur den? nån form av låsring eller?
7
Allroad / SV: Byte av starte-clutch allroad 300!?« skrivet: 18 mars 2013 kl. 20:19:37 »
Har fått detta problem några gånger, senast tog jag en hammare å knackade försiktigt på kåpan över generatorn å vips hoppade den igång.
Tycker det bort vara svårt att slita ut denna koppling eftersom det är av stål hela grejen... men vem vet 8
Allroad / SV: Allroad 300 mysko startproblem« skrivet: 8 september 2012 kl. 15:08:13 »
Kolla även anslutningarna mellan generator, pickupcoil, och övriga kabelhärvan, Kontakten sitter strax under sadeln på vänster sida, har jag för mig
9
Goes / Lagerbyte på bakaxel Goes 350 (Aeon Cobra 350)« skrivet: 18 juni 2012 kl. 21:17:47 »
Någon som kan tipsa mig hur man skiftar lager på bakaxeln på denna maskin. ? måste man t.ex. lossa de två stora muttrarna "troligen motdragna" eller hur går man tillväga?
Tpfh Peter 10
Linhai / SV: Förknasarfråga« skrivet: 25 november 2011 kl. 22:28:57 »
Så har man löst det hela.
Först byttes autochoken, samma resultat Skiftade CDI-boxen från en Allroad 300 och då startade den direkt. Lite "kul" (läs förbannand) blir man när man upptäcker att den felande boxen har ritsat texten "Kass" på baksidan. och den har setat linhainen leverades av en frima i karlstad. Maskinen har ju gått förut med denna boxen men nu tackade den o gick asså. Tack för all hjälp "forumet" 11
Linhai / SV: Förknasarfråga« skrivet: 21 november 2011 kl. 19:44:19 »
Har provat det mesta på denna jädra riskokare, men skall slutligen prova att skifta autochoken från en annan 300 så får vi se, tack för tipsen iaf.
12
Linhai / SV: Förknasarfråga« skrivet: 19 november 2011 kl. 14:32:40 »
Tyvärr inte, har gjort den kliniskt ren.
Sidor: [1] 2
614 gäster, 1 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Sigge01 Flest online idag: 629. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|