hmmmm. Under vilken av dessa kategorier hamnar körning med ostrypt vägreggad fyrhjuling tro?
Citat från: longdahl skrivet 9 mars 2010 kl. 18:35:37borde hamna under körning med oreggad atv då effekten är ändrad eller?Det låter lite ologiskt, en vanlig mc med tex effektsystem=högre effekt blir ju inte en oreggad ban-mc bara för det, heller en bil som är trimmad blir ju inte tex en folkrace bil eller en stcc bil, utan skälva grund reggningen blir nog som förut.
borde hamna under körning med oreggad atv då effekten är ändrad eller?
Citat från: 2x4 skrivet 11 mars 2010 kl. 16:30:45Citat från: longdahl skrivet 9 mars 2010 kl. 18:35:37borde hamna under körning med oreggad atv då effekten är ändrad eller?Det låter lite ologiskt, en vanlig mc med tex effektsystem=högre effekt blir ju inte en oreggad ban-mc bara för det, heller en bil som är trimmad blir ju inte tex en folkrace bil eller en stcc bil, utan skälva grund reggningen blir nog som förut.Eftersom en vägreggad ATV max får ha 16 kw enligt lag så går nog inte att jämföra det med en bil eller motorcykel.
Ändras motoreffekten så är det samma som att köra olovligt, dvs om du har kort för lätt motorcykel och åker med en tung så är det olovlig körning av annan viktklass för motsvarande körkortsbehörighet.Men jag tycker första inlägget är skrämselpropaganda. Funkar inte på mig iaf, blir ju knappast mer lagligt om man är medlem i klubb/förening.
haha retas lite och ni hänger på direkt.
Citat från: Pegazus_Online skrivet 14 mars 2010 kl. 15:13:26haha retas lite och ni hänger på direkt. Vi är alltid på - fråga våra myndigheter som fått en igel organisation på halsen... Inget frångår oss och allt ifrågasätter vi!
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️