ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => TGB => Ämnet startat av: TGB425 skrivet 10 december 2007 kl. 18:29:23
-
Nu har äntligen ATV Terräng Magazinet testat TGB 425, fick tidningen idag... :D
-
Scanna in och lägg gärna upp om här du har lust!
Skulle vara kul och veta vad de tycker om den!!!! :D
-
Vad tyckte dom? :P
-
Scanna in och lägg gärna upp om här du har lust!
Skulle vara kul och veta vad de tycker om den!!!! :D
Köp tidningen vet jag.........snålis :lol:
-
Köp tidningen vet jag.........snålis
Ja det skulle jag om jag visste vart f-n den säljs någonstans.... :evil:
Den finns inte i några butiker jag har varit i iaf....
-
Köp tidningen vet jag.........snålis
Ja det skulle jag om jag visste vart f-n den säljs någonstans.... :evil:
Den finns inte i några butiker jag har varit i iaf....
:lol: Ha ha jag bara skojade. Den kommer nog till butikerna inom några dagar. Testa pressbyrån eller OKQ8 brukar också ha. Lycka till
-
I korta drag:
Linjerna är moderna, snygga och ganska aggressiva. Den har moderna projektorljus fram, integrerade blinkers, Instrumenteringen är mycket avancerad och tydlig med elektronisk bränslemätare. Inte ens när vi börjar granska detaljerna hittar vi några egentliga fel eller brister i design och konstruktion. Vi är imponerade över lågväxeln som är jättelåg, 425:an gör kanske 20km/h som max men det gör absolut ingenting, den ger jämn effekt och drar fint från noll och uppåt. Även fjädringen känns ovanligt följsam och därför riktigt bra för terräng. TGB har satsat på en mycket hållbar drivlina snarare än toppfart. Förutom varitordrift innehåller den även en centrifugalkoppling, precis som alla andra riktigt bra arbetsmaskiner med CVT. Den uppför sig mycket bra på väg och känns mycket välbyggd för varje situation vi hamnar i.
TGB Blade 425 är en mycket positiv överraskning för oss och är en av dom mest välbyggda vi provkört från Taiwan och den är väl värd sitt pris.
- liten designmiss kanske? en märkligt placerad växelspak men den sitter ialla fall på höger sida och du slipper hålla in bromsen när du växlar, det sitter en liten spärrknapp som man trycker, SMART!
- egentligen inget minus men lite större motor hade varit mer konkurranskraftigt vilket också är på väg, en 500cc och en V-Twin på 800cc
Som sagt TGB har verkligen lyckats och det är inte alls omöjligt att 500cc dyker upp i nästa test framöver då vi tämligen är rätt säkra på att den tål att jämföras med liknande kvalitetsmaskiner. :D
-
-Jag tycker ju att sådana tidningar ska finnas på Konsum och Ica men jag får väl ge upp det antar jag... :cry:
-
en V _tvin på 800cc :!: :!: :!: :!:
EN SÅN MÅTE MAN JU BARA HA :twisted: :twisted: :twisted:
-
JAA det måste man, 500cc kommer att släppas i sommar och 800cc blir nog inte förrän 2009 :D
-
Gå in på atvmag.se, där kan du se vilken butik närmast dig som säljer tidningen :D
-
Tror att man skippar 500an och hoppa direkt på 800 :twisted: Ja prenumerear nog på atv magazinet men man bor ju på fel sida om viken så man får väl vänta nån dag :twisted:
-
Outback 525 :lol: :lol: :lol:
(http://i1.tinypic.com/6jno87k.jpg)
-
hej vrsäkta jag stör men är nyfiken på 4x4:an är det riktig
4x4 dvs inte vicokopling och är det någon diffbroms???
sen undrar jag hur ni tycker om den stela bakaxeln hur
bra fungerar den i grov teräng ???
mvh timo
-
Outback 525
Uschejedamej vad de har förstört frontutseendet då.....
(http://www.quadwelt.de/images/eicmatgb16.jpg)
Men den har delad bakaxel...
(http://www.quadwelt.de/images/eicmatgb14.jpg)
(http://www.quadwelt.de/images/eicmatgb11.jpg)
-
Uschejedamej vad de har förstört frontutseendet då.....
Ja, det var lite tråkigt... :(
-
Inga problem med att motorn dör när man lägger i växel och maskinen är kall?
För mig låter det störande med spaken på höger sida, då man inte kan gasa när man växlar, men det kanske inte är något problem?
-
Bör man inte för transmissionens skull låta bli att gasa vid växling ändå? Varför vill man gasa vid växling?
-
Ska absolut inte växla när man gasar. Stå helt stilla och låta motorn gå ner i varv annars är det grymma slitningar och risk för haveri.
-
Jag har ju varit grymt sugen på en TGB länge, men nu är det ju läge ett vänta på 525 :)
Någon som har en anning om när den släpps ??? sommar stod det iofs. längre upp.
Undrar vad som kommer skilja pris.
-
På 425:ans första modell (som jag har) måste jag hålla in bromsen när jag växlar och det är inget som jag stör mig på alls eftersom som, som sagt drivlina och motorn mår bäst av att vara stilla vid växling...
Vet ej hur de nya modellerna funkar men jag har sett att de har en annan form av parkeringsbroms på styret iaf, en sak som jag aldrig använder eftersom man kan låsa höger bromshandtag med en liten spärr när man står parkerad istället.
-
Bör man inte för transmissionens skull låta bli att gasa vid växling ändå? Varför vill man gasa vid växling?
för att den dör om motorn inte är varm
vi pratar inte om att varva ur den, utan bara smyga lite så att maskinen håller ett varav som motsvarar tomgång...
-
Motorn dör inte på en TGB :lol:
Det är ju mest en vanesak var växelspaken sitter jag tykte att den satt konstigt på Yamaha grizzly 700cc när jag provkörde :?
-
Efter att ha besökt 11 olika butiker och mackar (som "låg efter vägen så att säga") utan resultat, har jag nu istället beställt tidningsj-veln :twisted: på presstop online för en tia mer (59:-) det var inte farligt alls med tanke på hur mycket soppa det gått åt att snurra runt och leta efter den...*Hmmmmm*....men nu kommer den f-n med posten istället...hoppas jag.... :lol:
(http://i6.tinypic.com/8afsgae.jpg)
PS. Jag vet att man kan se vilka butiker som har den men jag hade inte vägarna förbi någon utav dem... :wink:
-
hoppas du får den nu bara då... man kan alldrig vara säker med Posten?! :D
-
Jag köpte tidningen igår. :)
Det var en väldigt positiv artikel om TGB:n.
Hoppas nu den får det rykte den förtjänar på marknaden i Sverige :D
-
ja det får vi hoppas! är skitnöjd med min 425. Det bästa med TGB:en för min del som har den mycket som pendlingsmaskin är komforten, man sitter som på en Goldving. Ska inte vara taskig nu men som jämförelse när jag körde Linha, som att sitta på en träkloss! :D