1
Köpes / Startmotor Tgb 550
« skrivet: 29 juli 2017 kl. 15:32:27 »
Nån som har en startmotor å sälja??
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till. 1
Köpes / Startmotor Tgb 550« skrivet: 29 juli 2017 kl. 15:32:27 »
Nån som har en startmotor å sälja??
2
TGB / Startmotor tgb 550« skrivet: 29 juli 2017 kl. 15:31:38 »
Tja söker en startmotor, nån som har en å sälja??
3
Övriga - t.ex Adly, Kasea, Skyhawk, Derbi, Malaguti / SV: Adly 600 xce« skrivet: 27 april 2015 kl. 11:58:48 »
Den betyder att det är dax för service, man kan ställa in den själv så den blinkar efter antal mil / tim som man själv vill.
Snacka med motorimporten som berätta det 4
Teknikforum / hjälp å tyda en varning« skrivet: 26 april 2015 kl. 16:57:37 »
Har en adly 600 conquest i min display så har det börjat blinka en lite kanna med droppar ur uppe till vänster på displayen. Ser nästan ut som en olje kanna. Men det är inte olje givaren. Den finns med i instruktionsboken. Men är den ända symbolen som det inte skrivs ut vad det är för något. Har googlat men hittar inge svar. Olja och kylarn är som de ska. Nån som vet har en aning om vad den signalerar om ?
Vore guld om nån vet 5
Övriga - t.ex Adly, Kasea, Skyhawk, Derbi, Malaguti / SV: Adly 600« skrivet: 25 april 2015 kl. 20:40:41 »
Kannan har inget med det att göra, för den blinkar bara du slår på tändningen, iallafall på min hoj. Vete fan va det är
6
Övriga - t.ex Adly, Kasea, Skyhawk, Derbi, Malaguti / SV: Adly 600 xce« skrivet: 25 april 2015 kl. 20:39:21 »
Har samma problem på min, kannan finns med i instruktionsboken. Men är den ända symbolen på displayen som det inte står vad den är för något.
Maila sverige importen idag ang det. Får se om man får nått svar av dom. Får du reda på vad det är så skriv gärna va den är för nått 7
Köpa en ATV / SV: Värdering utav köpråd« skrivet: 30 juni 2013 kl. 15:03:19 »
Man kan ju jiddra om detta hur mkt som helst, men om man kollar vad tråden ska handla om så är det en rätt vettig tråd.
Vore kul att få nån utvärdering av nån som köpt på inrådan från forumet, vare sig det är märkes maskin, eller kina. För jag tror det kan slå åt bägge håll, nån som förköpt sig på en dyr, samt nån som tycker att kina hojen var för dålig / slö etc Är säkert massor som har varit inne i nån butik sen tagit en märkeshoj på avbetalning och det är deras första hoj. Sen när de haft den nån månad bara så är det inte lika roligt längre, tro det är därför det ligger så många nya på blocket. Sen är det ju som med de flesta grejer ju mera man använder nått desstu bättre vill man ju ha, så ifall nån som kör massor och har nytta av den och som verkligen har haft 4 hjuling innan skulle jag rekomendera dyrare maskin ifall den ska köpa ny. Men nybörjare borde börja smått / billigt för att se om intresset håller i sig. Bara för man ska börja åka vattenskidor behöver man inte köpa sig en ribbb båt 8
Köpa en ATV / SV: Värdering utav köpråd« skrivet: 30 juni 2013 kl. 08:54:18 »
Jag tycker personligen att man alltid ska köpa en beg hoj, så har den sjunkit i pris, och man kan ju köpa en beg kina maskin. Kostar inte många kronor ifall man bara vill känna på hur det är att köra fyrhjuling.
Alla jämnför ju sina uträkningar på beg märkesmaskiner och nya kina maskiner. Ta en beg kina maskin så kan du ju sälja den för typ samma som du köpte in den för, då kör du ju mer eller mindre gratis med den. Märkes maskinerna sjunker i pris hela tiden. Sen att du köpte en hoj som gått 2600 mil tycker jag är vågat,, men kanon att du blev nöjd med köpet. Mil har ju inte så stor betydelse utan det är ju mera hur det gått som är intressant, samt timmarna. Finns ju massa personer här inne på forumet som har kina maskiner och åkt i flera år på dom, samt många mil och inte haft några problem med dom. Beror nog på hur man kör samt sköter om den. Om man nu snackar om att man vill ha drag i grejerna när man kör så ska man ju skaffa sig ett hojkort istället. Har tävlat i cross i många år, och att åka fyrhjuling är ju som att glassa runt i jämnförelse i ax och klipp. Så till nybörjare så föreslår jag köp en beg kina hoj för runt 20 så kan du köra runt tills du tröttnar, eller känner att det här är din grej och vill köpa värre / bättre. Tröttnar du kan du nog sälja den sen för likvärdig summa du köpte in den för. Har du köpt en beg märkes hoj för 50-70 så kan du räkna med att den sjunker i pris, och nog är betydligt mera svårsåld pga att det är mkt mera pengar att lägga ut. Samt att ligga ute med 50-70 och inte få grejerna sålda är ju lite skillnad mot att bara ligga ute med 20 9
Köpa en ATV / SV: Värdering utav köpråd« skrivet: 29 juni 2013 kl. 22:31:46 »
10
Köpa en ATV / SV: Värdering utav köpråd« skrivet: 29 juni 2013 kl. 21:03:55 »
Men det är ju det som är hela grejen! Hur många av er är det som har en riktigt schysst bil inköpt för över 1 mille ? Ang äpplen och päron.... eller har alla ni bara en billig skit bil som bara går sönder
Klart ska man köra hårt i terräng och mudda eller dylikt måste man ju fläska på med en redig hoj. Men sitta och glida runt och bara leka lite på grusvägar eller lite på stigar så funkar lätt en billigare variant. Är man ny och ska köpa en hoj är det helt galet att gå och köpa en hoj för över 100 lax. Bättre att testa sig fram med nått billigare för att se om det är kul. Sen att man oxå kan se på många av era profiler att ni köper nya hojar typ varje år, säger väl en del. Antingen så är ni märkes galna och hela tiden måste ha det nyaste, annars så är det mkt konstigt att man måste byta hoj så ofta. Fast de kanske redan är helt slut hojarna om man kört mudd bl.a eller mkt hårt med dom 11
Köpa en ATV / SV: Värdering utav köpråd« skrivet: 28 juni 2013 kl. 16:27:59 »
Att det inte är mkt fel på de dyrare maskinerna
Bara kolla i deras forum är ju massa fel på dom, samt att de inte håller. Så dyra går oxå sönder... 12
Köpa en ATV / SV: Värdering utav köpråd« skrivet: 28 juni 2013 kl. 16:23:58 »
Nej just nu har jag ingen men lutar åt att jag köper in en tgb igen, enligt mig den mest prisvärda maskinen. Fast det är ju ingen racer. Och som innan så skulle jag ju aldrig köpa en muddkörd eller muddkittad hoj om det inte är en som är helt ny och kittad från början. Samt tror jag man lätt kan ha lika kul med en billig fyrhjuling som med en dyr. Blir ju lite larvigt när man diskuterar att köra i surhål direkt. Klart de mindre billigare inte pallar att göra det, men att tuffa runt och sprätta grus och leka med funkar de ypperligt till. Är väl klart det är roligare att få ha en Renegade att köra runt med, är ju roligare att ha en Corevett att köra med än en v70 . Men v70 funkar ju ypperligt oxå. Allt hänger ju på vilket intresse man har och hur mkt man tycker det är värt att lägga ut på det. Så jag tycker det är smart att börja med en billig för att testa om man ens tycker det är roligt, gör man det kan man avancera i köp sen. Finns ju massor av schyssta dyra maskiner på blocket, måste ju vara att många köpt på sig en sån och sedan märkt att det kanske inte var deras grej. Så bättre att testa sig fram om man inte har massa deg över. 648 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 664. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|