1
Suzuki / SV: Over ride King quad 750
« skrivet: 3 mars 2018 kl. 21:37:13 »
Haha, tur att detta "otrevliga forum" gav dig lösningen också
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till. 1
Suzuki / SV: Over ride King quad 750« skrivet: 3 mars 2018 kl. 21:37:13 »
Haha, tur att detta "otrevliga forum" gav dig lösningen också
2
CF Moto / SV: Trögstartad 500« skrivet: 5 februari 2018 kl. 18:29:15 »Ska testa. Vill ju till att startmorton går runt då. Som sagt, vad är ditt problem? Beskriv! Fulladdat batteri säger inte mycket, nytt, gammalt? Hur är statusen på batteriet? Tar det emot laddning som normalt? Vad har du för startspänning? Allt ovan ok, ja då är nästa steg startrelät. Startar den direkt när du kopplar förbi startrelät? En översyn av startmotorn är inte fel, ta isär, rengör, kolla kolen, smörj upp. 3
Suzuki / SV: Återkallning av Suzuki 750« skrivet: 26 oktober 2017 kl. 11:52:51 »
Har prata med min ÅF nu och det är ingen som helst fara på torpet. På ca 10.000 sålda maskiner har de hittat detta felet på 3st (ingen i Sverige ännu)
Felet är att isoleringen som är runt kablage från statorn bedöms som för "klent" med den dragning av kablaget som gjorts på motorn. Det man gör är att man lossar kablaget och sätter dit någon form av isoleringsduk och fäster denna med några buntband. 4
Suzuki / SV: Återkallning av Suzuki 750« skrivet: 24 oktober 2017 kl. 18:22:54 »Är det kablarna INUTI lindningen så är det väl svårt att åtgärda, men är det kablarna FRÅN lindningen så kanske det går isolera på nåt sätt. Ja de lägger nog inga kraft på att i detalj förklara problemet oavsett. Men det ska jag ta reda på via min åf. Men oavsett kommer jag lämna in den även om det visar sig enkelt att åtgärda själv, kan vara bra att få kvitto på åtgärder likt detta för framtiden. 5
Suzuki / Återkallning av Suzuki 750« skrivet: 24 oktober 2017 kl. 15:04:26 »
Idag fick jag ett brev från KGK där de återkallar Suzuki 750 av 16-17 års modell.
Fundersam på hur allvarligt det är. Ska allt prata med ÅF men inte fått tag i dem ännu [ You are not allowed to view attachments ] 7
Värmlands län / SV: ATV träff Hökedalen Motorstadio 4/11« skrivet: 22 oktober 2017 kl. 18:46:22 »Är ju en slinga för crossar så den är smalAha så det går inte å köra hjuling där alltså, synd. Har kör många mil på enduroslingor, riktigt kul terräng att försöka ta sig fram på. 8
Värmlands län / SV: ATV träff Hökedalen Motorstadio 4/11« skrivet: 18 oktober 2017 kl. 19:10:15 »
Gött
Då kanske man ska ta en sväng dit å lufta Sukkan. Enduro-slinga låter intressant 9
Värmlands län / ATV träff Hökedalen Motorstadio 4/11« skrivet: 17 oktober 2017 kl. 21:21:14 »
Är det någon som känner till detta ställe, kan man åka dit utan flytväst?
Inte sugen längre på att "bada" i gegga med maskinen, finns det något området att köra på där för de som inte vill ta på sig simfötter? 10
Suzuki / SV: Backljus King Quad 750 -16« skrivet: 10 oktober 2017 kl. 19:28:59 »
Tjenixen!
Elschema hittade jag på atvhuset Nu sitter ledramp monterad, kopplad för sig på egen helljusknapp samt relä och avsäkrad. Backlampor/arbetsbelysning sitter också på plats med separat brytare om man vill ha arbetsbelysning och inte bara att de tänder sig när man lägger i backen. Allt kopplat med DT kontakter för att få minta bekymmer med fukt. Men det är ett jäkla tidskrävande jobb att dra el snyggt på dessa maskiner, utan att strippa ner hela maskinen vilket i sig är ett jäkla pillande. Men nu sitter allt där 11
Suzuki / SV: Backljus King Quad 750 -16« skrivet: 10 oktober 2017 kl. 19:28:16 »
Tjenixen!
Elschema hittade jag på atvhuset Nu sitter ledramp monterad, kopplad för sig på egen helljusknapp samt relä och avsäkrad. Backlampor/arbetsbelysning sitter också på plats med separat brytare om man vill ha arbetsbelysning och inte bara när man lägger i backen. Allt kopplat med DT kontakter för att få minta bekymmer med fukt. Men det är ett jäkla tidskrävande jobb att dra el snyggt på dessa maskiner, utan att strippa ner hela maskinen vilket i sig är ett jäkla pillande. Men nu sitter allt där 12
CF Moto / SV: Cf Moto är ju skit eller hur?« skrivet: 5 oktober 2017 kl. 19:59:48 »
Kan nog svara på detta med min erfarenhet, ägde CF i ca 7år, en X5 -2009.
Idag har jag facit, ser man till maskinen och vad den klarar av så beror det till stor del av hur van förare man är. Jag tog mig fram lika bra som samtliga märkesmaskiner jag kört tsm med, bortsett från att se vem som kommer längst ut i en blötmyr, men det har med effekten att göra inget annat. Jag hade min maskin till 40% jobb i skogen och resten nöje. Den klarade av allt jag hade behov av att göra i min skog, från att transportera ut ved med timmerkärra till att använda den för att transportera motorsågar, röjsågar och annan utrustning. Jag har nöjeskört med den och geggat runt i mängder av lerhål ända upp till sadeln ibland, utan några större bekymmer. Så i sin helhet så är det en helt ok maskin, men det är ett stort steg tills man kommer upp i en märkesmaskins kvalité och funktion. Observera att jag ägt en 2009 års modell, och ingen nyare. Jag hoppas och tror att CF har utvecklats en del sen dess. Men det fanns saker som var en svaghet på dessa maskiner. *Generator var en liten klen rackare *Utväxlingen på lådan var katastrof, backen var lika högt utväxlad som högen, och lågväxeln var för högt utväxlad. Att kunna backa i 65km/h ser jag inget behov i (jag har provat) *Den var väldigt trög att växla, krävdes mycket teknik *Rätt så segt att koppla i och ur 4x4 samt diff *Vibrationer generellt en stor nackdel *För hårda stötdämpare, vilket gjorde att den tre-hjulade ofta *För liten startmotor rent effektmässigt *Förgasarmaskin, lite tjurig när det var runt nollan ute. *Oljefilter satt jäkligt dumt till vid service Nu byggde jag om min maskin rätt mycket för att få den som jag ville ha den gällande , fjädring, utväxling, effekt, avgassystem mm När man kollar i backspegeln och har facit i handen så la jag ut lika mycket pengar på inköp, ombyggnad, extrautrustning, reparationer som en helt ny märkesmaskin kostade (de dyrare modellerna) Med detta vill jag inte säga att CF är någon skräpmaskin, det är nog bland de bästa budgetmaskinerna på marknaden. Men man ska komma ihåg att det är budgetmaskiner helt igenom. Så med detta sagt, köp en begagnad märkesmakin om ni inte vill lägga ut för mycket pengar, det kommer besparar er både tid och pengar. Själv köpte jag mig en ny Suzuki 750 med extra allt, och det är denna jag jämför med. Och det är två olika världar, och jag har inget som helst behov av att bygga om något för de är byggda rätt från början. Lycka till med nya köpet av maskin 643 gäster, 2 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Tomterna, Sigge01, Flest online idag: 651. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|