ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: kenta1 skrivet 17 januari 2015 kl. 09:12:54

Titel: Byte tändstift
Skrivet av: kenta1 skrivet 17 januari 2015 kl. 09:12:54
Ska jag behöva plocka av  hela frontkåpan och tanken för att behöva byta stift på en Dinli 450-10. I så fall måste väl styre och hela paketet av för att ta av fronten?
Titel: SV: Byte tändstift
Skrivet av: monster666 skrivet 20 januari 2015 kl. 07:50:09
Det korta svaret är "ja"
Titel: SV: Byte tändstift
Skrivet av: ekstroms skrivet 20 januari 2015 kl. 11:11:38
Ja det måste det! Gör du service på maskinen!? Vad kör du för stift!?
Titel: SV: Byte tändstift
Skrivet av: kenta1 skrivet 20 januari 2015 kl. 13:16:01
Ja det måste det! Gör du service på maskinen!? Vad kör du för stift!?
Jag håller på med inställningar av förgasaren och ska kolla färgen på stiftet, ingen höjdare med andra ord, men tvunget att göra det. Maskinen har jag haft sedan Oktober 2014, hämtades nyservad, men ska väl klara av service själv när de e dags. Dinlin har nu rullat 514 mil så stiftet är väl original tror jag, det håller nog längre än dessa milen.
Original stift heter NGK DCPR8E enligt instruktionsboken. Tackar för svaren av er båda angående stiftbytet  ()p  ()p
Titel: SV: Byte tändstift
Skrivet av: ekstroms skrivet 20 januari 2015 kl. 15:17:48
Ok! Går det bra med inställningarna!?
På min sitter det en dial jet eller vad det heter! Antar att den löser detta problem!?
Funderat något på sånt?
Har du öppet filter med?
Titel: SV: Byte tändstift
Skrivet av: kenta1 skrivet 21 januari 2015 kl. 06:44:55
Ok! Går det bra med inställningarna!?
På min sitter det en dial jet eller vad det heter! Antar att den löser detta problem!?
Funderat något på sånt?
Har du öppet filter med?
Jag ska byta huvudmunstycket från 170-160, och beställa ett större lågfart. Även köpa en längre luft/bränsleskruv så kan man ställa in förgasaren när motorn är igång utan problem. Funderar även på att beställa ett stift där man kan se lågan när bränslet förbränns, den är säkert gul som läget är, men ska vara blå vid rätt inställning. Jag har kontakt med Bra i gasen, mycket bra kille att snacka med när de gäller förgasare. Som läget är har jag unifilter, 170 munstycke, original lågfart, 15t fram, 36 bak. Killen som verkligen kan förgasare sa att jag skulle byta till 160 istället eftersom maskinen verkar få lite för mycket soppa, har testat tipsen jag fick och han har rätt. Så de blir shopping igen  ()p Här är en länk på något som verkar bra och de heter Colortune https://www.youtube.com/watch?v=Y9t8XhFlKbk  ()p