ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => SMC => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => SMC wildcat => Ämnet startat av: Ricky1891 skrivet 31 mars 2017 kl. 04:18:12

Titel: Wildcat vs Outlaw
Skrivet av: Ricky1891 skrivet 31 mars 2017 kl. 04:18:12
Wildcaten har 499cc,42mm förgasare,Outlaw har 448cc,510cc 39mm förgasare.Båda har samma förgasare men olika cylindervolym. Varför är det så mycket bättre klös i outlaw? Är det kammen,veven,ventilportarna,vikten och utväxlingen som gör sådan skillnad? varför ha 42mm om det går bättre med 39mm? Dessutom större munstycken. Någon som har funderingar på det? Kanske ska ta Kelhin förgasaren och testa vad som händer.Såg även billiga sportslipons på alibaba till tex 600ninja osv. Köra ett sånt med silersen på, 15.?drev,förgasare,öppnare filter och större munstycken ? Är det kamvinkeln som avgör tillsammans med vev och avgas hur mycket det varvar?Varför varvstopp i stället för utväxling? Skaffar mej en Honda 500cc 2takts crossmotor snart så jag är med i matchen för 2takt kan jag trimma utan att lägga massor me cash på delar.Yamaha banshee 350cc 2takt är ju helt galet snabb.
Titel: SV: Wildcat vs Outlaw
Skrivet av: Hydro skrivet 31 mars 2017 kl. 16:36:46
...Varför är det så mycket bättre klös i outlaw?

Det är skillnad på grejer och grejer.