ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Access => Ämnet startat av: Pelle_jkpg skrivet 10 augusti 2012 kl. 22:45:40
-
Hej på er alla access åkare!
Frågar åt en kompis. Hur är dessa maskiner?
Den skall användas mestadels till pendling 10 min enkel resa asfalt. (dvs. ej vilda äventyr på crossbanan)
Kända fel? Hur är det med delar?
Hur är känns de kvalitetsmässigt i jämförelse med ex. SMC?
De flesta maskiner är ju någon kopia av någon, hur är det med denna?
Tack på förhand!
-
tycker man sitter som på en hoj på den.
ska du ha ett drev lås så är dom svåra att få tag på. och dyra.
vet inte om några kända fel min bror har inte kört så mycket med sin.
tycker smc:n känns mer robust och bättre kvalitets mässigt..
tror det är samma som goes 450..
rätta mig om jag har fel..
-
Accessen var mitt andra val, förgasare och svårt med reservdelar fick mig att köpa en raptor för samma peng.
-
En helt underbar maskin, samma som hyosung 450, goes 450, triton 450.
Finns mycket reservdelar blandannat på http://www.pinalen.se (http://www.pinalen.se) , http://www.atvhallen.se (http://www.atvhallen.se)
Min motor totalrenoverades vid ras efter 70 mil på garanti. krysskilen på vevaxeln som gått av, har sökt mycket info om det på internet men verkar inte vara vanligt, har idag rullat lite över 180 mil utan några bekymmer med nått annat.
känns väldigt robust och är helt underbar att köra så som på grusvägar som på landsväg. levererar bra med kraft 53hk ostrypt
-
Tack för era råd och erfarenheter :)
Vad det gäller prisskillnaden så är maskinen i fråga norskregistrerad och ska rulla i Norge. Så priserna skiljer sig en hel del. Men hyosung och goes 450 är ju välbeprövade maskiner så kan nog vara ett bra köp :)
Det med krysskilen hände min LTZ också. Dock hade den gått 900 mil då.
-
En helt underbar maskin, samma som hyosung 450, goes 450, triton 450.
Finns mycket reservdelar blandannat på http://www.pinalen.se (http://www.pinalen.se) , http://www.atvhallen.se (http://www.atvhallen.se)
Min motor totalrenoverades vid ras efter 70 mil på garanti. krysskilen på vevaxeln som gått av, har sökt mycket info om det på internet men verkar inte vara vanligt, har idag rullat lite över 180 mil utan några bekymmer med nått annat.
känns väldigt robust och är helt underbar att köra så som på grusvägar som på landsväg. levererar bra med kraft 53hk ostrypt
Totalrenoverad motor efter 70 mil?
...och som att 180 mil skulle vara ett bevis på god kvalitet? Tjena.
En hållbar maskin rullar flera tusen mil utan stopp. Trådstartaren nämnde dessutom att den skall användas till pendling?
Med det sagt vill jag inte på något vis säga att det är en dålig maskin, men kom igen. Ditt inlägg får maskinen att framstå som en hög med muttrar ihopklistrade med superlim från mongoliet.
-
Totalrenoverad motor efter 70 mil?
...och som att 180 mil skulle vara ett bevis på god kvalitet? Tjena.
En hållbar maskin rullar flera tusen mil utan stopp. Trådstartaren nämnde dessutom att den skall användas till pendling?
Med det sagt vill jag inte på något vis säga att det är en dålig maskin, men kom igen. Ditt inlägg får maskinen att framstå som en hög med muttrar ihopklistrade med superlim från mongoliet.
Berätta gärna om ett märke som liknande inte inträffat på ()p
-
Jag har kört min egen smc felfritt från morgon till kväll, den har i skrivande stund rullat 1250 mil och jag räknar lätt med att den rullar minst lika länge till innan jag behöver byta en skruv.
Olja behöver alla motorer få ny ibland, men förutom det är det bara bensin och ;D som skall tillföras.
Annars är det ett dåligt köp helt enkelt.
-
Jag har kört min egen smc felfritt från morgon till kväll, den har i skrivande stund rullat 1250 mil och jag räknar lätt med att den rullar minst lika länge till innan jag behöver byta en skruv.
Olja behöver alla motorer få ny ibland, men förutom det är det bara bensin och ;D som skall tillföras.
Annars är det ett dåligt köp helt enkelt.
Så du menar att ALLA som köpt smc har samma erfarenhet? Vågar du googla på det?
-
Jag tänker inte ge mig in i en märkesdiskussion, men ja, jag tror att de flesta smc ägare är väldigt nöjda med sina maskiner. 250 modellen är i princip som en volvo 240. går o går. 300an hade problem med lådan och wildcaten har fler... men då är vi uppe i för stora summor.
2-hjuliga japanare rullar tusentals mil, jag tror att de på 4 gör detsamma.
Jag undrar bara hur man kan rekomendera en maskin som man rullat 180 mil på? Då har man ju precis varit o handlat på ica 10 ggr, och det duger nog t.o.m en bashan till...
-
Det är ju bara kolla i denna delen av forumet, inte mycket fel som folk har.
-
Jag har kört min egen smc felfritt från morgon till kväll, den har i skrivande stund rullat 1250 mil och jag räknar lätt med att den rullar minst lika länge till innan jag behöver byta en skruv.
Olja behöver alla motorer få ny ibland, men förutom det är det bara bensin och ;D som skall tillföras.
Annars är det ett dåligt köp helt enkelt.
Eller så har man inte kört så tummen e blå?! :lol:
-
Eller så har man inte kört så tummen e blå?! :lol:
:lol:
-
Jag har en access 450 sp 2010. Jag tycker den är på tok för slö fast än den är ostrypt.. Ångrar att jag inte köpte tex en raptor istället. Känns heller inte särskilt kul att köra på nåt annat än asfalt, på tok för dålig fjädring.. Men den är väl gjord för just mest asfaltkörning.. Däremot ser jag ingen anledning att pendla med maskinen till jobbet.. Det går ju fortare och är billigare med bil.. Däremot är den perfekt för att fara på ica och handla!
-
Jag har en access 450 sp 2010. Jag tycker den är på tok för slö fast än den är ostrypt.. Ångrar att jag inte köpte tex en raptor istället. Känns heller inte särskilt kul att köra på nåt annat än asfalt, på tok för dålig fjädring.. Men den är väl gjord för just mest asfaltkörning.. Däremot ser jag ingen anledning att pendla med maskinen till jobbet.. Det går ju fortare och är billigare med bil.. Däremot är den perfekt för att fara på ica och handla!
Han bor i norge och betalar 100 norska i tull varje dag för 10 min resa. Så i detta fallet blir det rejält mkt billigare. (och roligare än moppe) Vet själv då jag åker 4x4 att det är allt annat än billigt :O
-
min smc rullade 38 mil innan det blev motorras ;)
var kammaxel spännaren som vibrerade loss så att ledjan kugga över ganska grovt.
så att smc är topp kvalitet stämmer inte !
är sjukt nöjd med den trots att det hände, dom fixar allt på garantin och fixar
låsbultar istället :)
vet att den kommer gå många felfria mil efter det, finns alltid något som kan gå snett.
smc är inte bättre än något annat :)
-
Fråga mcslize här på forumet. Han har använt sin flitigt och kört ca 650mil och både asfalt och grus/grusgropar. Och han verkar nöjd med sin
-
Det stämmer. Fast den har gått närmare 720mil nu.
Fortfarande inga problem.
-
Min Access 450SP har i skrivande stund rullat 1600 mil och jag har endast bytt envägskoppling och en spindelled. Envägskopplingen byttes efter typ 1300 mil. Så min har funkat kanon. ()p
-
Tack för svaren :)
Dock köpte han en billigare pendlarbil istället.
En sån bekväm jävel ni vet ;)
-
jag håller på att köpa access 450 carbon -11 men den är regristrerad som 250 hur kommer det sig ?
-
jag håller på att köpa access 450 carbon -11 men den är regristrerad som 250 hur kommer det sig ?
Kolla på en annan access (alltså slå reg.nr.)
De kan vara reggade på många olika sätt för att klara sig runt olika regler. Men kolla som sagt så det inte är nåt hemmabygge.
-
deom flesta 450 är reggade som 250 :knupple:
-
deom flesta 450 är reggade som 250 :knupple:
Låter mycket märkligt!
Man vill ju att det ska stå rätt saker, så man inte råkar ut för några problem pga det.
Effekten i en vägreggad maskin är ju alltid max 20hk. 250in lär väl ligga därikring också.
-
Varning att inte köpa :dntknow:
-
Jag kollade olika reg nr av access 450 det står i Transportstyrelsen att det är 250
-
Min 450 är också reggad som 250 :(
-
Men är du nöjd med den ? Rekommenderar du