ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: jonass skrivet 6 juni 2016 kl. 13:38:07
-
Jag har beslutsångest på om jag ska köpa en beg outlander 1000xt-p 2013 eller en ny outlander 570.
Jag hade bestämt mig för en outlander PRO Max 650 eller 1000.
Hen nu då jag fick möjligheten att provköra lite olika maskiner så föll jag dessa två maskiner. Lättkörd och smidig och vilken härlig komfort det var i xtp.medans 570 var det helt klart sämre komfort på men ändå två helt fantastiska motorer på sitt sätt.
Hoppas få tipps om för och nackdelar om dess maskiner?
-
Nytt är ju nytt och vet ju inte vad en begagnad har haft för liv innan försäljning om en inte känner den som haft maskinen innan.
-
Blir ju lite skillnad på lekfaktorn mellan en 1000 och en 570
-
PRO modellerna 2016 är gjorda för arbete och har en riktigt låg L-växel som äntligen gör det möjligt att köra sakta i skog och trånga utrymmen och dra tunga lass utan risk för att tappa remgrepp.
Tidigare modeller är i mitt tycke för högt växlade vilket leder till en "ryckig" körning då man måste köra med tillslag då maskinen hoppar fram och du måste släppa för att åter igen "pumpa" dig fram i trixiga ställen.
Dessutom har dessa PRO modeller en förstärkt fjädring som underlättar om du kör med lass eller har plog och rejäla däck som tål lite hårdare påfrestningar.
-
Vad är det man ska kolla på vi ev köp av xt p 1000,
Spricker eller andra def
-
Såg de hade testat en 1000 Pro tror jag det var i en av senaste atv tidningarna och den fick riktigt bra betyg. Är en väldigt komplett maskin som var bra på allt från bus till arbete, så det är inget dåligt val.
Ps: Det var Outlandern i testet.
-
Vad är det man ska kolla på vi ev köp av xt p 1000,
Spricker eller andra def
Glapp i bussningar är standard, nya riktiga kostar inte mycket
-
Vad är det man ska kolla på vi ev köp av xt p 1000,
Spricker eller andra def
Rent spontant.
Draginfästning i diffen bak, spricker lätt
Bussningar är dåliga på can-am, får nya för tusenlappen som håller maskinen ut.
Servot ville gärna krångla på tidiga modeller(ofta i samband med stora hjul osv, ska vara borta med mjukvaruuppdatering)
Styrstag, pitman bör man kika på med.
Omkopplare på styret, både ljusknapp och 4x4 knapp är bra att testa.