Lazze: Jag är nästa helt säker på att kedjan på din maskin är slut.För om man så tar bort sträckaren och man har en fräsh kedja så tror jag inte att den kuggar över, det blir bara slammer i motorn.Den gamla kedjan kunde man lätt kugga över för hand utan att tippa kammen, men det gick inte med den nya.Om du får tag på Predator motorn så hoppas jag att du kan lägga ut lite info om Predator vs Dinli motorn Men jag är helt säker på att det är samma motor, det är bara CC som skiljer.Jag fick tag på en pdf verkstadshandbok till Predatorn och den är betydligt bättre än den som är till Dinlin.
Hoppas jag inte skrämmer livet ur dig men vi gjorde en lite tråkig upptäckt på en maskin i helgen. Denna maskin har under en tid haft en lite för slapp kamkedjespännare vilket nu resulterat i att kamkedjan kuggat över. Maskinen går med möda att starta när detta uppstår men går lite slappt med en helt annat motorljud samt givetvis en helt annan karaktär Iochmed att lite kompression gick förgasarvägen så pissade överflödesslangen i fuggen åxå lite soppa vid gaspådrag och den dör. Hoppas jag har fel men kolla in hur kammarna står och att inte din spännare slappat till sig. Men är din maskin lättstartad och går normalt så borde du inte torskat på det här. Fasen, dessa maskiner skulle inte utrustats med milmätare utan timräknare så serviceintervallerna kunde bli lite rättvisare.M.v.h.Hank Von Helvete
Kul att höra att spisen fått ett gott betyg av någon som verkligen har kunskapen.Jag har "plågat" min maskin med lustgas sedan den var ny mer eller mindre. Har endast lyckas bränna 2 avgasvetiler vilket jag ganska enkelt spårade till spänningsfall vilket gjorde att elpumpen inte förmådde att få fram tillräckligt med soppa. Har inte ens behövt byta kolv under dessa plågsamma försök. Ringarna byter jag varje år bara för att.Fuskade lite och matchportade insugskanalen samt avgaskanalen med tillhörande finputsning vilket gjorde spisen lite roligare. För att göra bestyckningen lite simplare monterades en Dial-A- Jet. Kör med UNI filter och hempulat avgassystem som avslutas med en Supertrapp dämpare avsedd för HD.Inhandlade även en Mikuni HSR 42 som jag inte hunnit montera än. Är mycket nyfiken på vad den kan ge. Den ska testas nu när semestern äntligen kommer.Quattrojonas, har du kollat så ingen kompression smiter ut genom fuggen? Nu startar tydligen din maskin som den ska vilket borde utesluta ventilbekymmer, men kolla iallafall. Sedan finns även risken med en överkuggad kamkedja. Kolla även inställningarna där. Vill inte tro (nu har jag ytterst sällan rätt ) att din förgasare är problemet. Iochförsig så kanske flottören inte "orkar upp" så att nålen tätar. Jag ska ändå byta fugge så du kunde få testa min och prova innan du köper en ny.Här kommer en pervers länk. Fasen, skulle inte det här vara något? Kolla även in alla galna videos!http://www.hiperturbo.com/May the force be with youM.v.h.Hank Von Helvete
Kollat upp flottörnivån?
Citat från: "tros-kaffe"Kollat upp flottörnivån?Tänkte samma sak.Kan vara så enkelt att du kanske bara behöver bocka till plattan på flotören så den stänger tidigare.Bockar du för mycket kommer flotören stänga för tidigt & maskinen får ej soppa bockar du åt andra hållet kommer flotören stänga för sent & det rinner över. Du behöver inte bocka mycket bara lite.
Nu har jag tagit förgasaren till en firma som fick kolla på den. Han hittade inga fel han heller. Har testat att böja lite på metallplattan där flottörnålen sitter, men skiten flödar över fortfarande. Någon som vet vart man kan köpa nya flöttornålar via nätet ?Fler tips på vad som kan vara kajko?Mvh // Jonas
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️