jag har kört ca 700mil med 27" och känt att min Kawa blev tröttare precis som du beskriver och jag satte på ett variatorkit för drygt en vecka sen. Vilken skillnad det blev att traila i skogen nu. Förut har det gått ryckigt när man ska över stockar å stenar men nu med variatorkitet i är det bara att gasa precis så den driver och den klättrar över utan att rycka som den gorde förut när man fick gasa lite. Nu går det mycket mjukare när man trialar.Kan bara säga att det blev helt underbart att köra med variatorkit Ja tillslagsvarvet blir högre och som jag känner så är det bara en fördel.
Dalton som trech säljer
jag kan ha fel men, top hastigheten borde vara samma, eftersom det är geometrin på skivorna som styr maxhastigheten, det är ju en sak om den går in på varvstop men annars borde topp hastigheten vara ganska lika, remmen tar sig inte längre eller kortare ut på skivorna bara för att man byter vikter och fjädrar, det är ju accet man kan laborera med.men som sagt jag kan ha fel.....
Citat från: AtvNerd skrivet 18 maj 2010 kl. 16:53:49Dalton som trech säljerDalton har jag röstat på fram till nu: QUADSHOPCUSTOMS!!! nu med deras kit har min xt-p vaknat riktigt!Tillslag på ca 2.600 men den går in jättemjukt och fint så de är inga problem att smyga iväg.QSC kittet innehåller primär och sekundärfjäder, samtliga nya vikter med helt annan utformning än orginal samt 2 olika sorts vikter på vikterna ja tog 2 en extra primärfjäder med högre tillslag(som ja har i nu) men tillslaget är så mjukt så ja tror inte ja tänker byta...ATV IGGESUND: Ja har både Daltons och EPI/Highlifters kit löst hemma om du vill låna och testa innan du handlar eller köpa nmåt av dom
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️