ATVForum, allt om fyrhjulingar

Allmän diskussion => Köpa en ATV => Ämnet startat av: sikvall skrivet 18 april 2009 kl. 12:45:02

Titel: Vilken av dom är bättre köp?
Skrivet av: sikvall skrivet 18 april 2009 kl. 12:45:02
Hejsan! har blivit riktigt sugen på att köpa en raptor 350, och har hittat 2 st intressanta. Men jag undrar hur vilken som är mer värd att köpa? kan för lite om sånt här. Vet att det var lite lite info om nr 2, var allt som stod i annonsen. Men tänkte hur mkt det var värt att den bara gått 260 mil istället för 500?

Och sen skulle jag uppskatta alla tips jag kan få!

Tack i förhand!

Nr 1:

Pris 37000:-

Fräsch och i bra skick.
Går som en klocka.
Gått ca 500mil och bytt olja var 100:e mil samt gjort en ventilkoll vid varje oljebyte.
nya vägdäck på sidan om som följer med.

har monterat dit Nerfbars, handkåpor samt ny stötfångare fram.
Alla originaldelar följer med.


Nr: 2

Pris 37000:-

yamaha raptor 350 -06 vägreggad nerfbars mycket fint skick 260 mil 
Titel: SV: Vilken av dom är bättre köp?
Skrivet av: pattho0 skrivet 18 april 2009 kl. 16:53:11
Nr 1 med tanke på vägdäcken. Skicket är viktigare än milen så du måste titta på dem. En har kanske bara gått lugna landsvägsmil medan en annan har plågats runt i en grusgrop på maxvarv.
Titel: SV: Vilken av dom är bättre köp?
Skrivet av: sikvall skrivet 18 april 2009 kl. 17:13:45
Okej tack för svar!

Vad är det jag ska va noga att titta på när jag far och provkör den?
Titel: SV: Vilken av dom är bättre köp?
Skrivet av: pattho0 skrivet 18 april 2009 kl. 19:42:18
Tja, du kan väl höra lite hur dem har använt hjulingen med tanke på ovanstående... Kolla efter glapp i framvagnen och svingen, det är där påfrestningarna brukar vara störst. Det kan vara dyrt och bökigt att byta bussningar och lager. Jag tror inte det ska vara några problem på en yamaha, men man vet aldrig hur mycket stryk den fått. Fråga om hur ofta dem har bytt olja, filter mm på nr 2 (ta själv reda på serviceintervallerna för just den modellen innan). Titta efter rejäla skrapmärken undertill - det är ett tecken på att den har körts hårt på bana eller terräng.