Menu ≡
×
Startsida
Forum
Hjälp
Sök
Kalender
Medlemmar
►
Medlemmar
◄
Visa medlemslistan
Sök efter medlemmar
Logga in
Registrera
Kontakt
Startsida
Forum
Hjälp
Sök
Kalender
Medlemmar
Visa medlemslistan
Sök efter medlemmar
Logga in
Registrera
Kontakt
ATVForum, allt om fyrhjulingar
»
Märkes diskussioner
»
Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling
»
Hyosung
(Moderatorer:
Outlander
,
STENE
,
Rickard Marklund
) »
Ämne:
Nybliven Hyosung TE450 Rapierägare
« föregående
nästa »
Skicka ämnet
Skriv ut
Sidor:
1
[
2
]
3
4
Alla
Gå ned
Författare
Ämne: Nybliven Hyosung TE450 Rapierägare (läst 19596 gånger)
pigge1
ATV Pro
Antal inlägg: 373
Total likes: 0
Kön:
pigge1
SV: Nybliven Hyosung TE450 Rapierägare
«
Svar #12 skrivet:
14 maj 2012 kl. 20:26:51 »
jo det kostar nog så ja.min smäller som fan efter har gasat
Anmäl till moderator
Loggat
Delarium
nananananna..BATMAN
ATV Guru
Antal inlägg: 1325
Total likes: 0
Kön:
In Trance We Trust
Delarium
SV: Nybliven Hyosung TE450 Rapierägare
«
Svar #13 skrivet:
14 maj 2012 kl. 22:54:13 »
Har bokat tid för ventiljustering, men också lyckats beställa lågfartsmunstycken. Inte så lätt som man kan tro, var runt på 6st tror jag i den här stan, och ingen hade. EN (!) kunde beställa hem, inte ens den som är ÅF för Hyosung kunde fixa större än orginal. Men hänger inte läpp för det, i värsta fall gick det beställa på nätet (mikuni.se)... men det tog lite längre tid. Håller tummarna att 50 och 55 funkar bättre än min 45
Anmäl till moderator
Loggat
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK
SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)
excelsior
ATV Entusiast
Antal inlägg: 105
Total likes: 0
excelsior
SV: Nybliven Hyosung TE450 Rapierägare
«
Svar #14 skrivet:
15 maj 2012 kl. 19:07:18 »
jag kör på ett 0,60 munstycke på lågfarten men tänker gå upp 0,10 till i storlek då kröken fortfarande har en tendens att bli röd vid slöputtrande i skogen!! Den bak tänder knappt något sen jag började gå upp i storlek på munstycke!!
Anmäl till moderator
Loggat
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=46472
Delarium
nananananna..BATMAN
ATV Guru
Antal inlägg: 1325
Total likes: 0
Kön:
In Trance We Trust
Delarium
SV: Nybliven Hyosung TE450 Rapierägare
«
Svar #15 skrivet:
15 maj 2012 kl. 21:11:58 »
70 på lågfart? Det var inte dåligt, tror du den går jämt då? Mina munstycken skulle komma imorgon, håller tummarna för att de gör det
Anmäl till moderator
Loggat
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK
SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)
Delarium
nananananna..BATMAN
ATV Guru
Antal inlägg: 1325
Total likes: 0
Kön:
In Trance We Trust
Delarium
SV: Nybliven Hyosung TE450 Rapierägare
«
Svar #16 skrivet:
15 maj 2012 kl. 21:19:40 »
Meckat med hojen idag!
Rev ned halva hojen kändes det som för att komma åt och få ur tändstiftet. Känns lite som en designmiss att det ska vara så knöligt, men jag kan ha fel!
Var lite oroad att det stiftet skulle vara oljigt eller väldigt väldigt vitt, då jag inte riktigt kunna bestämt mig om den gått överfett eller toksnålt. Stiftet var inte oljigt, eller sprängt eller såg jättesvart ut. Det var lite vitt, så den går antagligen lite för snålt "bara". Detta skall givetvis åtgärdas med det nya lågfartsmunstycket. Sen ventiljusteringen snart, sen är det tiptop! Lite bilder från turen idag:
Förslag på tillbehör att skaffa? Nerfbars är bestämt!
Anmäl till moderator
Loggat
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK
SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)
Delarium
nananananna..BATMAN
ATV Guru
Antal inlägg: 1325
Total likes: 0
Kön:
In Trance We Trust
Delarium
SV: Nybliven Hyosung TE450 Rapierägare
«
Svar #17 skrivet:
16 maj 2012 kl. 23:30:43 »
Idag var definationen av dålig dag... börjar med att åka och köpa 2st lågfartsmunstycken för 260kr (!). Åker hem, glad i hågen monterar dessa i hojen i hopp om att smällandet vid gassläpp ska upphöra. Det gjorde det inte, den går typ exakt lika dant? Bytte från 45 till 55. Ingen skillnad alls i smällarna heller, kommer vid varje gassläpp.
Åker hem till garaget igen, och bestämmer mig för att dra åt avgasklämman hårt, säkerställa den inte drar tjuvluft där. Då drog jag av bulten. Iväg och leta avgasklammer, och hem och montera.
Bestämmer mig för att montera mitt Polisport hantagsskyddsats, som ska skydda mot vinden och lite lättare slag mot styret. Skitsnygga i rött dessutom
Visar sig att jag köpt fel storlek på styret (mitt styre är tjockare än fästet på handskydden), och firman var ett konkursbo och det går inte lämna tillbaka eller byta dem.
Har haft bättre Quad-dagar! Men ja änte bitter
Anmäl till moderator
Loggat
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK
SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)
Delarium
nananananna..BATMAN
ATV Guru
Antal inlägg: 1325
Total likes: 0
Kön:
In Trance We Trust
Delarium
SV: Nybliven Hyosung TE450 Rapierägare
«
Svar #18 skrivet:
18 maj 2012 kl. 14:54:29 »
Körde hojen ganska hårt igår, den gick ungefär som vanligt... När jag kom hem så hörde jag något lite sugande/visslande ljud från motorn. Visste inte alls vad det var, orkade inte engagera mig mer. Tog dock upp luftfiltret, som var rätt oljigt. Det kan tydligen bero på bristfällig vevhusventilation eller på för mycket olja. Eller att man kört i sluttningar osv, och det stämde ju (grustag typ).
Startade hojen idag, och nu hördes visslande ljudet tydligare, och det kom från förgasarområdet. Tog tag i förgasaren och rörde lite på den. Då blev det mer, och försvann helt. In med hojen i garaget igen, och börja riva kåporna.
Kommer åt kröken av misstag:
Börjar bra
Lyckas efter mycket om och men få ned förgasargummit, det som sitter mellan cylindern och förgasaren.
Inte helt optimalt. Dock skönt som f*n att jag lyckas hitta något iaf.
Hade ett flexibelt lim hemma, går den med bränsle är frågan?
«
Senast ändrad: 18 maj 2012 kl. 14:56:47 av Delarium
»
Anmäl till moderator
Loggat
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK
SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)
excelsior
ATV Entusiast
Antal inlägg: 105
Total likes: 0
excelsior
SV: Nybliven Hyosung TE450 Rapierägare
«
Svar #19 skrivet:
19 maj 2012 kl. 12:03:17 »
Har testat det där med att limma gummit o det bästa jag har kommit fram till e smältlim utav den mjukare slaget!! Men bäst e alltid att köpa nytt!!!
Anmäl till moderator
Loggat
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=46472
Delarium
nananananna..BATMAN
ATV Guru
Antal inlägg: 1325
Total likes: 0
Kön:
In Trance We Trust
Delarium
SV: Nybliven Hyosung TE450 Rapierägare
«
Svar #20 skrivet:
19 maj 2012 kl. 18:22:22 »
Kan tro det fungerar också, det blir ju ganska flexibelt. Kanske man kan smälta igen det också? Det här limmet verkar faktiskt fungera, det låter inget nu. Dessutom verkar det hända något när blandskruven justeras. Tidigare kunde den stå i botten, och hände ingenting. Stänger jag skruven så dör hojen nu, så det är väl rätt?
Roat mig med att byta till CR8E-tändstift idag också, gamla ägaren skruvade i CR9E-stift. Ingen större skillnad på smällandet, men det kanske är rätt?
Anmäl till moderator
Loggat
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK
SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)
pigge1
ATV Pro
Antal inlägg: 373
Total likes: 0
Kön:
pigge1
SV: Nybliven Hyosung TE450 Rapierägare
«
Svar #21 skrivet:
21 maj 2012 kl. 22:52:19 »
Hmm jag har en DAJ i min+cr9 stift i min .Jag testa med byta ljudämpare till leovince o visst fan smäller det hahaha.Vi hade en träff med hjulingar för ett tag sen o då kom det en kille med en svart hoysung o den smällde bra den mä
Vet inte va det beror på? Får döpa om dom till smällsung istället.Du får väl slänga tillbaka pluggen i dämparn isåfall tyvärr.
Anmäl till moderator
Loggat
Delarium
nananananna..BATMAN
ATV Guru
Antal inlägg: 1325
Total likes: 0
Kön:
In Trance We Trust
Delarium
SV: Nybliven Hyosung TE450 Rapierägare
«
Svar #22 skrivet:
22 maj 2012 kl. 14:38:44 »
Smäller den lite och vid hård belastning, det köper jag! I mitt fall låter den som en kulspruta vid gassläpp från typ 20km/h om ens det... Kommer inte ens av gården
Anmäl till moderator
Loggat
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK
SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)
Delarium
nananananna..BATMAN
ATV Guru
Antal inlägg: 1325
Total likes: 0
Kön:
In Trance We Trust
Delarium
SV: Nybliven Hyosung TE450 Rapierägare
«
Svar #23 skrivet:
25 maj 2012 kl. 08:27:44 »
Maskinen står klar på verkstaden för bla ventiljustering, känns skönt att få iväg den så jag vet dessa står rätt. Kanske beror det på allt för öppet avgassystem (kör utan insatsen). Men borde det inte gå att hitta någon form av mellanting i ljudnivå? Som inte väcker halva stan och inte tar all effekt.
Ska hämta ikväll
Anmäl till moderator
Loggat
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK
SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)
Skicka ämnet
Skriv ut
Sidor:
1
[
2
]
3
4
Alla
Gå upp
« föregående
nästa »
ATVForum, allt om fyrhjulingar
»
Märkes diskussioner
»
Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling
»
Hyosung
(Moderatorer:
Outlander
,
STENE
,
Rickard Marklund
) »
Ämne:
Nybliven Hyosung TE450 Rapierägare
Online just nu.
438 gäster, 2 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
kenthas
,
Sigge01
,
Flest online idag:
456
. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12)
CHATT
Inlägg här försvinner efter några dar.
Micke_c
:
Det är ju gasvire. Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
9 maj 2024 kl. 12:32:13
Micke_c
:
onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige? Mvh HonBob
9 maj 2024 kl. 12:31:29
HonBob
:
Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige? Mvh HonBob
7 maj 2024 kl. 17:51:54
Calleb
:
är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
7 mars 2024 kl. 17:20:12
Grusbus
:
Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
28 januari 2024 kl. 00:00:27
R.W
:
Oljebyte polaris 800 efi
23 december 2023 kl. 09:34:37
Niklasbx7
:
Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
17 december 2023 kl. 13:43:58
Johnem73
:
12 tum
18 oktober 2023 kl. 19:20:28
Tiasb
:
Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
29 september 2023 kl. 17:53:28
L-E Jonsson
:
Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
18 september 2023 kl. 13:32:39
L-E Jonsson
:
Hej
18 september 2023 kl. 13:19:39
Sjulsbo
:
Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
11 augusti 2023 kl. 10:49:57
samuelLt50
:
Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
4 augusti 2023 kl. 02:26:53
Icyy30
:
Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
1 juli 2023 kl. 15:29:57
Vinnewin
:
Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
22 juni 2023 kl. 14:22:20
kenthas
:
Trimma cf-moto
1 juni 2023 kl. 11:38:02
Jote
:
Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
15 maj 2023 kl. 13:25:03
william
:
jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
2 maj 2023 kl. 10:35:19
william
:
jag har ett problem att när jag har kört k
2 maj 2023 kl. 10:33:51
Jannethegamer
:
Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
13 april 2023 kl. 18:49:39
topo1
:
Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
12 april 2023 kl. 11:21:26
topo1
:
cectek
12 april 2023 kl. 11:08:57
Jannethegamer
:
Smc
1 april 2023 kl. 19:15:32
Högdahl
:
🍻🍺
9 mars 2023 kl. 14:10:18
Jennil
:
Hej någon som har plast kåpor till suzuki lt250r? Helst 1986? Men funkar mellan 85-92 maila mig isåfall, ultra_jens@hotmail.com
18 februari 2023 kl. 09:40:29
Mrhandsome
:
Tja, har två Suzuki Lt-f4wd (250cc) som jag säljer i delar om du söker något kan ni nå mig på hv.alexandersson@gmail.com eller 0709955029
3 januari 2023 kl. 21:41:56
Grusbus
:
Någon som vet var man hittar en sprängskiss på Outlander 570 -18 så man ser hur vinschen är monterad?
30 december 2022 kl. 17:06:41
Grusbus
:
Hej
30 december 2022 kl. 15:56:40
klant
:
Hej ,har en Cf moto 800 2016 letar efter exra uttag för ljusramp.vad sitter den?
27 november 2022 kl. 15:13:49
Mrhandsome
:
Hej, är det någon som har en reservdelsmotor till en Suzuki lt-f 250 eller 300 eller bara motorblocken så köper ja dom gärna mvh Hugo Ni kan maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
26 november 2022 kl. 22:57:26
Emgyll
:
Hej! Har köpt en Viarelli 550 gtx som är svårstartad kall såg att nån haft liknande problem och undrar ifall någon kommit på nått med felet? Och va är dom vanliga felen folk haft med dom?
7 november 2022 kl. 23:02:27
Bibbi
:
Har ett problem med min polaris sportsman 500 -12. Bränsleslangen verkar ha släppt .den läcker bensin (dropp). Har skruvat bort en hel del för att komma åt men är ändå extremt trångt för att se vart den ska sitta på förgasarn förmodar jag. Dessutom hur kommer man åt till att byta tändstift.
23 oktober 2022 kl. 16:36:01
Bibbi
:
Hej
23 oktober 2022 kl. 16:32:04
Jote
:
hej låst växel låda 5 ans växel på en ODES 400 kubik tipps på åtgärd + växelknappen på retur funkar inte växel motorn går bara åt ett håll tog bort och provade
15 oktober 2022 kl. 16:06:27
Mrhandsome
:
Hej är det någon som har någon defekt fyrhjuling som är till salu alltid smidiga affärer Maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
25 september 2022 kl. 10:38:08
Mrhandsome
:
Hej, är det någon som har en Reservdelsmaskin Suzuki LT250 till salu det behöver inte sitta en motor i och den kan va i hur dåligt skick som helst maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
25 september 2022 kl. 10:35:52
Philip_M
:
Säkert en självklar fråga för många. Ska dreva upp min kinahjuling till 15 kugg fram (sitter 14 orginal). Det enda drevet jag hittat med samma axel dimension är ett 15 kugg till en 428 kedja. Kan detta funka till en 520 kedja? Eller släpper kedjan? Har inte fått drevet än så inte kunnat mäta. Tack för svar
4 september 2022 kl. 10:15:48
tåsta
:
polaris sportsman 400
13 augusti 2022 kl. 15:32:19
Pelle77
:
Hej har en grizzly 700 eps -15. Ställde in den i garaget och 2 dagar efter skulle jag starta den. Då går motorn runt men får fellod Er_1 och bränslepump startar ej och tror inte jag har gnista hellrr. Byttbatteri och kollat att pumpen går genom bygling av relä. Vad tror ni?
4 augusti 2022 kl. 19:40:42
Mathiast
:
Tjena! Köpte mig en 450 2008a för två veckor sen, idag hade jag lite tid över så passade på att byta olja + filter, allt gick vägen tills jag skulle provköra efteråt. Två skruvar sa hejdå och ville inte vara med längre, de på luckan till oljefiltret, ena går nog att ta bort med polygrip men den andra den ända ”långa” bulten gick av läääängst in, har kanske 20-50mm kvar av bulten längst in och andra änden sköt ut. Några tips på att få ut den längre bulten smidigt? Eller är de bara till att riva hela skiten
29 maj 2022 kl. 20:03:02
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies.
OK
Mer info