ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => CF Moto => Ämnet startat av: jos81 skrivet 9 februari 2018 kl. 10:05:03
-
Vad gäller med nya registreringsformen Traktor B?
Att man FÅR köra max 50 km/h vet jag. Men hur uppträder en C Force 450 som levereras som traktor B?
Effekt? Maxhastighet? Och hur får man lite fart på den?
Har läst om byte av CDI-Box, alt brytare på en kabel mot befintlig CDI-box? Mekanisk spärr i gashandtag? Mekanisk spärr på spjällhus? Strypbrickor i variator? Ska allt detta åtgärdas eller bara delar av det och vilken påverkan har det på effekt och hastighet samt besiktning och garanti?
Eller ska man snabbt som tusan försöka få tag på en sk. MC/Väg-reggad innan dom tar slut?
Det är egentligen inte frågan om att vrålköra, utan vill ha tillgång till effekt då det behövs, samt kunna förflytta mig lite fortare än 50 km/h där folk och fä inte störs av detta.
Ber er ha överseende för nybörjarfrågor och eventuellt redan besvarade sådana?
-
ska bara vara att programmera om styrboxen det bör den åf klara av då de har färdiga programvaror för traktor a och b samt terängreggat (som ej ska vara strypta alls)
Brytare på kabel brickor i cvt lådan var det förut. Men 17 årsmodeller är strypta på I Styrboxen (bara hastighet inte effekt)
-
...de har färdiga programvaror för traktor a och b samt terängreggat (som ej ska vara strypta alls)
Ahaaa... så praktiskt
...men 17 årsmodeller är strypta på I Styrboxen (bara hastighet inte effekt)
Och strypt hastighet på en Traktor B är? 50 km/h? Som jag tolkade det får en Traktor B KÖRAS i max 50 km/h, men att får vara kontruerad att köra fortare? Varför då en hastighetsstrypning? Och hur kommer detta att följas upp på besiktning? Kanske bäst att hålla sig med dubbla boxar?
-
Min 520 är strypt till 60km/h.