ATVForum, allt om fyrhjulingar

Allmän diskussion => Köpa en ATV => Ämnet startat av: *Anton* skrivet 24 juli 2011 kl. 21:52:25

Titel: Kawasaki Kfx 700 och Polaris Outlaw IRS, För-Nackdelar?
Skrivet av: *Anton* skrivet 24 juli 2011 kl. 21:52:25
Tja! Snart blir det hojbyte för mig!

Kfx 700 och Outlaw 500 IRS är kandidaterna!

Jag kör 30% väg, 50% skog och 20% grusgrop...

Som jag ser är Outlawen bättre med sin delade bakaxel, men har tyvärr manuell låda, vilket inte alltid e roligt i skogen... I tanken så funderar jag på en Rekluse-koppling till denna så jag får en halvauto, men det kostar ju  :-\

Kawan har ju V-twin, men automat, vilket blir trist på vägen och i grusgropen hehe  8) Sen är den är lägre under/bak än outlawen.

Maskinen kommer användas som pendlingsfordon ibland, men verkligen inte ofta då jag inte vill serva hela tiden!

Men om någon skulle kunna berätta lite för-nackdelar med båda maskinerna skulle jag vara väldigt tacksam, serviceperioder, och vad som brukar paja på dom  :)

Tack på förhand!  ()p
Titel: SV: Kawasaki Kfx 700 och Polaris Outlaw IRS, För-Nackdelar?
Skrivet av: Narmasil™ skrivet 24 juli 2011 kl. 22:07:17
köra manuellt i skogen kan bli jobbigt med tiden, köra automat är ju supernice i skogen, sen köpa rekluse är nog uteslutet eftersom den sliter dubbelt så mycket på kopplingen som om du slirar med den själv, plus att den kostar skjortan.

Men har du 20-22" bakdäck och utan breddning så tar sig allt KFX'en fram bra i skogen  ()p
Titel: SV: Kawasaki Kfx 700 och Polaris Outlaw IRS, För-Nackdelar?
Skrivet av: *Anton* skrivet 24 juli 2011 kl. 22:29:07
Okej, bra att veta om det om Reklusen! Trodde den var bättre än att slira själv dock  :-\

Blir det en KFX så ska jag ha 3 uppsättningar däck, skog, grus och väg. Skogsdäcken ska vara minst 22", grusen typ 20" och vägen får vi se  :)

Gillar KFXen mer, men är lite osäker på bakaxelklumpen bak, men kan ju inte bli värre än det redan är hehe  ;)
Titel: SV: Kawasaki Kfx 700 och Polaris Outlaw IRS, För-Nackdelar?
Skrivet av: Tob skrivet 25 juli 2011 kl. 17:08:56
hade en kfx o den va grym i skogen. körde oftast med 4x4 killarna utan några större problem. och tråkig på grusväg kan jag inte påstå då det är såpass med vrid i motorn att det bara va att gasa för att lägga upp ställ. men som alltid så är det väl bäst att provköra o se vilken som känns bäst. enda minus med kfxen tyckte jag var att den ville ha minst en liter milen.