ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Köpa en ATV => Ämnet startat av: *Anton* skrivet 24 juli 2011 kl. 21:52:25
-
Tja! Snart blir det hojbyte för mig!
Kfx 700 och Outlaw 500 IRS är kandidaterna!
Jag kör 30% väg, 50% skog och 20% grusgrop...
Som jag ser är Outlawen bättre med sin delade bakaxel, men har tyvärr manuell låda, vilket inte alltid e roligt i skogen... I tanken så funderar jag på en Rekluse-koppling till denna så jag får en halvauto, men det kostar ju :-\
Kawan har ju V-twin, men automat, vilket blir trist på vägen och i grusgropen hehe 8) Sen är den är lägre under/bak än outlawen.
Maskinen kommer användas som pendlingsfordon ibland, men verkligen inte ofta då jag inte vill serva hela tiden!
Men om någon skulle kunna berätta lite för-nackdelar med båda maskinerna skulle jag vara väldigt tacksam, serviceperioder, och vad som brukar paja på dom :)
Tack på förhand! ()p
-
köra manuellt i skogen kan bli jobbigt med tiden, köra automat är ju supernice i skogen, sen köpa rekluse är nog uteslutet eftersom den sliter dubbelt så mycket på kopplingen som om du slirar med den själv, plus att den kostar skjortan.
Men har du 20-22" bakdäck och utan breddning så tar sig allt KFX'en fram bra i skogen ()p
-
Okej, bra att veta om det om Reklusen! Trodde den var bättre än att slira själv dock :-\
Blir det en KFX så ska jag ha 3 uppsättningar däck, skog, grus och väg. Skogsdäcken ska vara minst 22", grusen typ 20" och vägen får vi se :)
Gillar KFXen mer, men är lite osäker på bakaxelklumpen bak, men kan ju inte bli värre än det redan är hehe ;)
-
hade en kfx o den va grym i skogen. körde oftast med 4x4 killarna utan några större problem. och tråkig på grusväg kan jag inte påstå då det är såpass med vrid i motorn att det bara va att gasa för att lägga upp ställ. men som alltid så är det väl bäst att provköra o se vilken som känns bäst. enda minus med kfxen tyckte jag var att den ville ha minst en liter milen.