1
CF Moto / SV: Byta munstycke till förgasare? cfmoto 500
« skrivet: 27 april 2016 kl. 00:26:20 »
Hej! Inte direkt ett svar på din munstycksfråga, men tycker att det låter mysko att din maskin ändrar sig så mycket bara av att ta bort strypningen.
Däremot låter det helt klart som du beskriver att motorn får för lite bränsle. Testa att köra med lite choke en runda. Går maskinen bättre med choken i så är det nog munstycksbyte. Stannar den även då så kolla att verkstaden inte klämt bensinslangen när de monterade dit tanken och alla grejer efter växelspaksbytet/ servicen. Ev. att de glömt sätta dit någon vakuumslang på bensinkranen eller förgasaren kan också vara värt att kolla innan.
Du kanske kan be hågon kunnig hjälpa dig kolla? Annars bort med sadel och ev. höger/ vänster sido-plast under tanken. Lys med bra ficklampa. Dra lite i alla bensin och vakuumslangar. Kolla att de sitter fast i bägge ändar och att de inte är klämda.
Garanterat finns det folk här inne som kan svara på din munstycksfråga eller har fler tips. Hoppas att du får maskinen att gå som den ska. Och berätta gärna hur det gick.
Däremot låter det helt klart som du beskriver att motorn får för lite bränsle. Testa att köra med lite choke en runda. Går maskinen bättre med choken i så är det nog munstycksbyte. Stannar den även då så kolla att verkstaden inte klämt bensinslangen när de monterade dit tanken och alla grejer efter växelspaksbytet/ servicen. Ev. att de glömt sätta dit någon vakuumslang på bensinkranen eller förgasaren kan också vara värt att kolla innan.
Du kanske kan be hågon kunnig hjälpa dig kolla? Annars bort med sadel och ev. höger/ vänster sido-plast under tanken. Lys med bra ficklampa. Dra lite i alla bensin och vakuumslangar. Kolla att de sitter fast i bägge ändar och att de inte är klämda.
Garanterat finns det folk här inne som kan svara på din munstycksfråga eller har fler tips. Hoppas att du får maskinen att gå som den ska. Och berätta gärna hur det gick.