Chassi och motormässigt är tyvärr KFX'en sjukt klen och har sämst dämpare. Pratar vi Gamla YFZ, Gamla LTR (gamlare än 2008) så är dessa rätt bra maskiner. Nyare LTR har problem med växlelådorna vid hårdare körning och just KTM 450 XC har jag ingen aning om. Men överlag går KTM utav själva fan, bra grejer, dock har dom lite tendens att strula men brukar inte vara några jätteproblem Sen har LTR och KFX insprutning, Gamla YFZ och KTM har det inte.YFZ och YFZR ska inte blandas ihop heller då detta är 2 helt olika maskiner.450 XC vet jag inte ens om det finns? finns 525 XC iaf... 450 SX finns ju om du kanske tänker på den? SX'en har haft problem med bakbromsen annars är dom jävla bra faktiskt. XC'n har back f.ö också
Aaah att bakbromsen var fixad visste jag inte, dock längesen jag sett någon ha problem med den, var ju mest i början när dom kom När jag säger KTM strular är det inte just SX'en som strulat smått utan allt KTM gör, det är riktiga värstinggrejer som slår det mesta på fingrarna, men dom har haft lite mer problem med hållbarhet och lite smått som ekrar som lossat å sådär än t.ex Yamaha. Eller om det är KTM ägare som slarvar mer, eller kör hårdare än andra kan det ju också vara Kan hända dom fixat endel grejer dom senaste åren, man hänger ju inte riktigt med på hur det funkar på grejer man inte kör självHur som helst så tycker jag då inte KTM är sämre än t.ex Yamaha. KTM är ju förknippat med ren racing rakt igenom
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️