Menu ≡
×
Startsida
Forum
Hjälp
Sök
Kalender
Medlemmar
►
Medlemmar
◄
Visa medlemslistan
Sök efter medlemmar
Logga in
Registrera
Kontakt
Startsida
Forum
Hjälp
Sök
Kalender
Medlemmar
Visa medlemslistan
Sök efter medlemmar
Logga in
Registrera
Kontakt
ATVForum, allt om fyrhjulingar
»
Allmän diskussion
»
Köpa en ATV
»
Ämne:
Mycket dåliga serviceintervall, hög servicekostnad, inte kul att bli mjölkad ...
« föregående
nästa »
Skicka ämnet
Skriv ut
Sidor: [
1
]
2
Alla
Gå ned
Författare
Ämne: Mycket dåliga serviceintervall, hög servicekostnad, inte kul att bli mjölkad ... (läst 7178 gånger)
ATV-Lasse
ATV Amatör
Antal inlägg: 40
Total likes: 0
ATV eller Fyrhjuling?
ATV-Lasse
Mycket dåliga serviceintervall, hög servicekostnad, inte kul att bli mjölkad ...
«
skrivet:
15 september 2019 kl. 00:52:00 »
Jag är på gång att köpa min första ATV men har reagerat på dåliga serviceintervall. Nu menar jag inte första servicen under inkörningsperioden utan alla servicar när ATVn är inkörd. Hur kan det vara så täta serviceintervall på ATVer?
T ex
TGB har 50h, 150 mil eller 12 månader, det som inträffar först. Det är först och främst tiden jag reagerar på, 50 timmar kan man ju köra på väldigt kort kalendertid. 150 mil i terräng tar längre tid att komma upp i men kör man på vägar med vägreggad ATV så blir det lite också, speciellt om man jämför med en motorcykel (100mil, 600 mil, 1200mil, 1800 mil eller 1 ggr /år). Är ATV-motorer sämre byggda jämfört med en MC? Eller har branschen bestämt sig för att tjäna mer pengar?
Alla ATV-kunder borde kräva mer av tillverkarna!!!
Hur gör alla ni som använder ATV t ex i skogsbruk och har dem i arbete dagligen? Servar ni dem varannan vecka? 50 h är lite i yrkesarbete.
T ex
CF-moto är i detta fall dubbelt så bra som TGB, 100h, 300 mil och 12 timmar (det som inträffar först). Hur kan det vara på detta sätt? Eller kostar en service hos TGB bara hälften så mycket?
Som jag uppfattat det så har åtminstone de flesta ATV-tillverkare samma tidsintervall 50 eller 100h.
Dessutom: Jag skulle helst önska en vägreggad ATV, då de har katalysator och måste uppfylla EURO4 avgaskrav, jag vill inte i dessa miljötider köpa en ny "miljöbomb", (få verkar vara medvetna om att som jag förstått att de flesta ATVer saknar katalysator (som tar bort cirka 80 - 95 % av de skadliga ämnena i avgaserna)) vilket innebär att en ATV utan katalysator släpper ut lika mycket som cirka 5 - 10 medelstora bilar. Därför avstår jag CF-Moto som har bäst serviceintervall men saknar katalysator medan TGB som har katalysator bara har 50h mellan servicar vilket är pest det också ... pest eller kolera ...
Det är endast dessa jag kollat på ännu.
Alltså, jag upplever det svårt att hitta en bra ATV som uppfyller rimliga krav, antingen dåligt serviceintervall eller stora utsläpp, pest eller kolera. Jag har förstått också att dessa båda saker är lite känsliga.
Mina önskemål på en ATV är följande:
Bra kvalitét
Turfmode tiilgänglig
Bra avgasrening - katalysator - Euro4
Bra serviceintervall, bra driftsekonomi
Tvåsitsig med bra passagerarsits
Stark motor 600cc eller större
Har också stött på ett par säljare som skönmålar antalet timmar gällande serviceintervallen men sanningen kryper fram i instruktionsboken.
Tack snälla för bra råd och tips om en lämplig ATV!!!
Bästa hälsningar från en tvekande ATV-köpare.
Edit: Förtydligat.
«
Senast ändrad: 15 september 2019 kl. 10:07:42 av ATV-Lasse
»
Anmäl till moderator
Loggat
skogsbonne
If you don't like loggers, try to wipe your ass with plastic
ATV Guru
Antal inlägg: 2888
Total likes: 625
Kön:
skogsbonne
SV: Mycket dåliga serviceintervall, hög servicekostnad, inte kul att bli mjölkad ...
«
Svar #1 skrivet:
15 september 2019 kl. 14:53:50 »
Vad ska du ha den till?
Anmäl till moderator
Loggat
Can-am Outlander 650 Pro -19
Polaris Rzr Xp 1000 Turbo -18
Can-am Renegade 1000R xmr -17
Avestavagnen 4.2 H
Sålda
Yamaha Grizzly 700 Le Pro -13
Can-am Renegade 1000 xxc -15
Yamaha Grizzly 700 Eps -11
Sprint 150 cc kina skit
Yamaha Raptor 700 - 07
Can-am Outlander 1000 Xtp - 13
Yamaha Yfz 450 - 04
Smc Wildcat 500 med 600 Yamaha motor -10
Polaris outlaw 500 -06
Yamaha Raptor 700 -08
Yamaha Yfz 450 - 07
Yamaha Grizzly 350 -08
Arctic cat 400 -07
Hydro
Posör, knappast
ATV Guru
Antal inlägg: 8483
Total likes: 331
Hydro
SV: Mycket dåliga serviceintervall, hög servicekostnad, inte kul att bli mjölkad ...
«
Svar #2 skrivet:
15 september 2019 kl. 21:12:50 »
Ytterst få har turf, en som har (hade?) är Polaris och de har även elektriska varianter i sitt modellprogram.
Då slipper du oljebyte mm i tid och otid.
Anmäl till moderator
Loggat
Klicka för inspiration till en egen resa:
Öland
/
Gotland
/
Skåne
/
Östeuropa
/
Baltikum
skogsvarelse
ATV Pro
Antal inlägg: 284
Total likes: 17
Bromsa, vad är det ??
skogsvarelse
SV: Mycket dåliga serviceintervall, hög servicekostnad, inte kul att bli mjölkad ...
«
Svar #3 skrivet:
15 september 2019 kl. 21:13:28 »
Cf moto har kattalysator på alla nyare modeller. Sitter precis innan ljuddämparen. Tror inte det fins många fordon idag utan katt pga alla avgaskrav. Cf 450 och 520 finns i de nya vägreggade reglerna som har ännu strängare avgaskrav. har för mig det är euro 4 reglerna
Körsjälv en traktor reggad 520 och den har katt som standard.
Om du inte köper ny maskin och bryr dig om garanti så behöver du inte följa intervallerna. jag servar min ca var 500 mil då jag kör mycket väg.
En atv får sämre intervaller då de motorerna alltid jobbar på högre varv sen så är intervallerna tänkta mer för de som jobbar med dom och kör hårdare eller lekkörning.
Dock finns bara 450 och 520 som vägreggad.
Cf 850 och 1000 finns som t3b (den har kattalysator och turf mode på diffen)
denna 520 är vägreggad enligt de nya kraven och har bättre avgasrening än övriga traktorregade modeler. Har även Turf mode
https://www.4speed.se/sv/artiklar/cf-moto-c-force-520-efi-eps-vag-lang-rod.html
Anmäl till moderator
Loggat
släppa gasen
- Vad är det
ATV-Lasse
ATV Amatör
Antal inlägg: 40
Total likes: 0
ATV eller Fyrhjuling?
ATV-Lasse
SV: Mycket dåliga serviceintervall, hög servicekostnad, inte kul att bli mjölkad ...
«
Svar #4 skrivet:
15 september 2019 kl. 23:52:17 »
Hej igen!
Tack för de första svaren! :-)
Skall titta på Polaris (har inte kommit till dem ännu då återförsäljare finns längre bort).
Nej, enligt de besked jag fått har inte CF MOTO CForce 850 och 1000 katalysator då de bara finns som terräng och traktorregistrerade. Dessa registreringar har inga avgaskrav alls vad jag förstått och då monteras sällan någon katalysator, bara om modellen också går att få som vägregistrerad då Euro4 krav krävs. Men om jag fått fel besked vore det mycket trevligt om någon som vet 100% säkert kan bekräfta rätt besked.
Anmäl till moderator
Loggat
skogsvarelse
ATV Pro
Antal inlägg: 284
Total likes: 17
Bromsa, vad är det ??
skogsvarelse
SV: Mycket dåliga serviceintervall, hög servicekostnad, inte kul att bli mjölkad ...
«
Svar #5 skrivet:
16 september 2019 kl. 10:06:56 »
Vet att folk har tagit ur katten ut traktorregade cf 520 och 850 för att bli av med en del av värmen. Därför kan jag säga att de garanterat har det. På tex 520 så syns det utifrån om den har katt eller ej (de som har katt har en extra ”korv” innan ljuddämparen dom är tjockare än avgasröret men tunnare än ljuddämparen) har själv sett katten i en traktorregad 520
Även traktorreggat har avgaskrav och kattalysator numera (iallafall cf) möjligt att nya vägreggade maskiner har bättre avgasrening ändå men katt finns på båda.
Tillochmed mopeder har katalysator numera (enligt körkortslärare iallafall)
Anmäl till moderator
Loggat
släppa gasen
- Vad är det
ATV-Lasse
ATV Amatör
Antal inlägg: 40
Total likes: 0
ATV eller Fyrhjuling?
ATV-Lasse
SV: Mycket dåliga serviceintervall, hög servicekostnad, inte kul att bli mjölkad ...
«
Svar #6 skrivet:
18 september 2019 kl. 22:40:39 »
Hej igen!
Nej, CF Moto C-Force 1000 (och 850) har ingen katalysator enligt min säljare. Så det är en viss nackdel.
Dock så kan man börja fundera på hur stor betydelse en katalysator har på en ATV. En katalysator fungerar inte så bra vid motorvarvtal > 3000 ppm. Den hinner helt enkelt inte med att förbränna de skadliga ämnena i avgaserna. Vad jag förstår så sker en hel del körning över detta varvtal vid terrängkörning. Dessutom så fungerar katalysatorn heller inte när den är kall. Ofta kan det också bli så att man kör korta sträckor med en ATV, t ex när man använder den som arbetsredskap vid vissa typer av jobb då man stannar mycket. Så nyttan med en katalysator är inte riktigt så stor som man skulle hoppas.
Missade att svara på ett inlägg, kanske 80% nöjesåkning och 20 % jobb (skogsjobb, trädgårdsjobb, byggjobb, ploga snö etc ...)
Anmäl till moderator
Loggat
skogsvarelse
ATV Pro
Antal inlägg: 284
Total likes: 17
Bromsa, vad är det ??
skogsvarelse
SV: Mycket dåliga serviceintervall, hög servicekostnad, inte kul att bli mjölkad ...
«
Svar #7 skrivet:
19 september 2019 kl. 15:14:16 »
över 3 tusen varv hamnar du fort varatorn brukar vilja ha någera tusen varv innan den börjar växla ut något märkbart. på min 520 på hög växel så når jag 4000 varv i ca 20km/h sen börjar variatorn dra mer) En katalysator behöver nå en viss temp innan den börjar jobba (och utvecklar en jävla värme) så körs maskin aldrig längre stunder så vaknar aldrig katten. Men tex vid plogning så kommer en katt eller andra anledningar när du kör på låg och anstränger motorn lite så blir det en del värme och katten startar fortare än lugn körning på högväxel men tar fortfarande sin tid
Funderar över om din åf verkligen vet om det finns katt eller ej (åf har inte alltid superkoll på allt i maskinerna). Var ett inlägg för någon vecka sedan i cf moto kategorin om en som tog bort katten ur en 850
https://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=59041.0
så vissa har katt iallafall. Gamla cf 800 har katt med, så tycker det låter jäkligt konstigt att dom slutat med katt i de nyare modellerna helt plötsligt när reglerna blir strängare och strängare
Hade gamla euro 2 vägreggade maskiner katt för och möta avgaskraven så lär nyare maskiner ha det med om dem inte kommit på något magiskt sätt att sänka utsläppena så lär de nya garanterat ha katt för att klara avgaskraven.
Anmäl till moderator
Loggat
släppa gasen
- Vad är det
ATV-Lasse
ATV Amatör
Antal inlägg: 40
Total likes: 0
ATV eller Fyrhjuling?
ATV-Lasse
SV: Mycket dåliga serviceintervall, hög servicekostnad, inte kul att bli mjölkad ...
«
Svar #8 skrivet:
19 september 2019 kl. 21:12:42 »
Stort tack för tipsen!
Spännande att reda ut vem som har rätt, om säljaren missat att det sitter en katalysator på 1000, då det verkar sitta en katalysator i 800 och 850, eller om det som verkar vara en katalysator bara är en mellanljuddämpare?
Men det låter ju som 1 - 0 till katalysator ...
Anmäl till moderator
Loggat
skogsvarelse
ATV Pro
Antal inlägg: 284
Total likes: 17
Bromsa, vad är det ??
skogsvarelse
SV: Mycket dåliga serviceintervall, hög servicekostnad, inte kul att bli mjölkad ...
«
Svar #9 skrivet:
19 september 2019 kl. 21:45:24 »
märks att det är katt och inte bara för att dämpa ljudet. Tunn metall som inte ser ut som "vanlig" metall och farsan gjorde misstaget att försöka borra i en, startade reaktionen precis vid boret och smälte spetsen på det
bara metall skulle inte göra sån värme heller, märks en bra skillnad med eller utan katt hur varmt avgassystemet blir, Om det bara var vanlig metall för ljuddämpning skulle det inte göra sån värme.
En av anledningarna att det sitter lambasond är för att katten ska få avgaser med vissa värden så den inte tar onödig skada, insprut behöver inte lambasond men gör så bränsleblandningen anpassas till temp på luft o motor etc.
Vanliga säljare brukar inte alltid ha koll fullt ut på hur alt funkar när det kommer till avgassystem motor mm de kan läsa vad det tår på specen men har inte alltid så mycket mer kunskap. Inte ens alltid mekanikerna vet hur sakerna är fören de plockat isär och kollat. detta har jag märkt på mer än fyrhjulingar.
Alla maskinerna ska möta avgaskraven på något sätt och katalysator brukar vara svaret.
Är i vissa delar av USA och Kanada de fortfarande finns vissa modeller utan katt pga deras helt annorlunda regler mot Europas. Vet från när jag kollat och läst om tester som gjorts på tex avgassystem i USA och Europa så nämns det då och då att det skiljer då Europa har katalysator och dom ej, å andra sidan har dom lite andra konstiga regler där om gör att maskinerna ofta ställs snålt och går väldigt varma för att bränna avgaserna rena (can am är ett bra exempel där)
Anmäl till moderator
Loggat
släppa gasen
- Vad är det
ATV-Lasse
ATV Amatör
Antal inlägg: 40
Total likes: 0
ATV eller Fyrhjuling?
ATV-Lasse
SV: Mycket dåliga serviceintervall, hög servicekostnad, inte kul att bli mjölkad ...
«
Svar #10 skrivet:
19 september 2019 kl. 23:55:54 »
Hej igen!
Tack för svar och alla motiveringar. Det är märkligt att de som säljer ATV inte vet om detta, trots allt miljöfokus.
Tack att du informerade så mycket "Skogsvarelse"! Det känns roligare att köpa en ATV när det finns en katalysator, även om de inte kanske är lika optimerade för ATV som för bilar pga högre varvtal hos ATVer.
Så då får det nog bli en traktorregistrerad CFMOTO CForce 1000 ändå då den har bättre serviceintervall och är väldigt snygg att titta på! Den har mycket bra passagerarsits och Turf-mode! Hoppas kvalitén är bra också.
Det skall bli ett rent nöje att få åka ut och köra med den framöver samt ha den som arbetshäst dessutom! Den är stark så man får ta det lite lugnt, precis som med min 1000cc MC.
Tack för alla bra tips och svar i denna tråd, de var mycket värdefull information för mig som nybörjare.
Anmäl till moderator
Loggat
skogsvarelse
ATV Pro
Antal inlägg: 284
Total likes: 17
Bromsa, vad är det ??
skogsvarelse
SV: Mycket dåliga serviceintervall, hög servicekostnad, inte kul att bli mjölkad ...
«
Svar #11 skrivet:
20 september 2019 kl. 10:04:00 »
Jag tycker cf håller hyfsad kvalité. Min 520 har jag kört över 2200 mil med och 770 timmar drygt och det allvarliga felet som var på den är att kammkedje spännarn gick sönder vid 250 mil. Sen bromsslangarna har jag bytt några (ett problem på cf 450 och 520 som ska vara åtgärdat på vissa 17 och 18 och nyare är det inte problemet kvar på) de nya slangarna är tåligare och så ska de monteras i lite annan vinkel så är det problemet borta. har bytt oljetrycksgivare då den gav upp. Den jag har på nu var lite annan färg på och har hållit betydligt längre. Sen sy har jag bytt hjullager fram och bak samt styrleder och spindelleder, en anledning till detta är att jag kör på steniga och bergiga endurospår vilket slår och påfrestar maskinen enormt, Betydligt mer än vad normal körning i skog och väg gör. Så jag klandrar inte cf för det mer min körning. Har kört sönder en drivaxel fram med. Ska byta packboxarna för utgående drivaxlar i diffen fram då de börjar fukta ut lite olja. Bromsbelägg har jag bytt med men det räknar jag som slitage delar.
Jag kör året om sol regn snö, då jag pendlar med den, sen så några lekörningar på endurospår eller liknande lite då och då.
Visst en Yamaha Honda eller Suzuki har säkerligen bättre kvalité, dock så har dom inte supermycket effekt och kostar mycker förhållande till effekten. De är sällan värst eller best med något men de brukar göra en maskin som funkar.
Sköts servicen på maskinen (de menar jag inte alltid att du ska byta allt enligt manualen utan när det behövs, jag servar min efter behov inte manualen) kör med bra oljor så håller det bättre. "Maskin är sällen bättre än mekanikern som skruvar med den"
Jag servar min själv då jag inte tycker det är värt det att serva hos åf, kostar mycket och tycker inte de alltid gör det bästa jobbet. gör jag det själv väljer jag när hur jag servar den med vilka oljor jag vill ha, passar då på att inspektera maskin generelt, så jag kan upptäcka eventuella fel innan de orsakar mer problem. Jag rekommenderar att köra med bra kvalitets oljor även om det inte alltid krävs av manualen.
Anmäl till moderator
Loggat
släppa gasen
- Vad är det
Skicka ämnet
Skriv ut
Sidor: [
1
]
2
Alla
Gå upp
« föregående
nästa »
ATVForum, allt om fyrhjulingar
»
Allmän diskussion
»
Köpa en ATV
»
Ämne:
Mycket dåliga serviceintervall, hög servicekostnad, inte kul att bli mjölkad ...
Online just nu.
423 gäster, 1 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
gixxsu
Flest online idag:
466
. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12)
CHATT
Inlägg här försvinner efter några dar.
Micke_c
:
Det är ju gasvire. Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
9 maj 2024 kl. 12:32:13
Micke_c
:
onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige? Mvh HonBob
9 maj 2024 kl. 12:31:29
HonBob
:
Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige? Mvh HonBob
7 maj 2024 kl. 17:51:54
Calleb
:
är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
7 mars 2024 kl. 17:20:12
Grusbus
:
Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
28 januari 2024 kl. 00:00:27
R.W
:
Oljebyte polaris 800 efi
23 december 2023 kl. 09:34:37
Niklasbx7
:
Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
17 december 2023 kl. 13:43:58
Johnem73
:
12 tum
18 oktober 2023 kl. 19:20:28
Tiasb
:
Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
29 september 2023 kl. 17:53:28
L-E Jonsson
:
Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
18 september 2023 kl. 13:32:39
L-E Jonsson
:
Hej
18 september 2023 kl. 13:19:39
Sjulsbo
:
Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
11 augusti 2023 kl. 10:49:57
samuelLt50
:
Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
4 augusti 2023 kl. 02:26:53
Icyy30
:
Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
1 juli 2023 kl. 15:29:57
Vinnewin
:
Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
22 juni 2023 kl. 14:22:20
kenthas
:
Trimma cf-moto
1 juni 2023 kl. 11:38:02
Jote
:
Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
15 maj 2023 kl. 13:25:03
william
:
jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
2 maj 2023 kl. 10:35:19
william
:
jag har ett problem att när jag har kört k
2 maj 2023 kl. 10:33:51
Jannethegamer
:
Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
13 april 2023 kl. 18:49:39
topo1
:
Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
12 april 2023 kl. 11:21:26
topo1
:
cectek
12 april 2023 kl. 11:08:57
Jannethegamer
:
Smc
1 april 2023 kl. 19:15:32
Högdahl
:
🍻🍺
9 mars 2023 kl. 14:10:18
Jennil
:
Hej någon som har plast kåpor till suzuki lt250r? Helst 1986? Men funkar mellan 85-92 maila mig isåfall, ultra_jens@hotmail.com
18 februari 2023 kl. 09:40:29
Mrhandsome
:
Tja, har två Suzuki Lt-f4wd (250cc) som jag säljer i delar om du söker något kan ni nå mig på hv.alexandersson@gmail.com eller 0709955029
3 januari 2023 kl. 21:41:56
Grusbus
:
Någon som vet var man hittar en sprängskiss på Outlander 570 -18 så man ser hur vinschen är monterad?
30 december 2022 kl. 17:06:41
Grusbus
:
Hej
30 december 2022 kl. 15:56:40
klant
:
Hej ,har en Cf moto 800 2016 letar efter exra uttag för ljusramp.vad sitter den?
27 november 2022 kl. 15:13:49
Mrhandsome
:
Hej, är det någon som har en reservdelsmotor till en Suzuki lt-f 250 eller 300 eller bara motorblocken så köper ja dom gärna mvh Hugo Ni kan maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
26 november 2022 kl. 22:57:26
Emgyll
:
Hej! Har köpt en Viarelli 550 gtx som är svårstartad kall såg att nån haft liknande problem och undrar ifall någon kommit på nått med felet? Och va är dom vanliga felen folk haft med dom?
7 november 2022 kl. 23:02:27
Bibbi
:
Har ett problem med min polaris sportsman 500 -12. Bränsleslangen verkar ha släppt .den läcker bensin (dropp). Har skruvat bort en hel del för att komma åt men är ändå extremt trångt för att se vart den ska sitta på förgasarn förmodar jag. Dessutom hur kommer man åt till att byta tändstift.
23 oktober 2022 kl. 16:36:01
Bibbi
:
Hej
23 oktober 2022 kl. 16:32:04
Jote
:
hej låst växel låda 5 ans växel på en ODES 400 kubik tipps på åtgärd + växelknappen på retur funkar inte växel motorn går bara åt ett håll tog bort och provade
15 oktober 2022 kl. 16:06:27
Mrhandsome
:
Hej är det någon som har någon defekt fyrhjuling som är till salu alltid smidiga affärer Maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
25 september 2022 kl. 10:38:08
Mrhandsome
:
Hej, är det någon som har en Reservdelsmaskin Suzuki LT250 till salu det behöver inte sitta en motor i och den kan va i hur dåligt skick som helst maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
25 september 2022 kl. 10:35:52
Philip_M
:
Säkert en självklar fråga för många. Ska dreva upp min kinahjuling till 15 kugg fram (sitter 14 orginal). Det enda drevet jag hittat med samma axel dimension är ett 15 kugg till en 428 kedja. Kan detta funka till en 520 kedja? Eller släpper kedjan? Har inte fått drevet än så inte kunnat mäta. Tack för svar
4 september 2022 kl. 10:15:48
tåsta
:
polaris sportsman 400
13 augusti 2022 kl. 15:32:19
Pelle77
:
Hej har en grizzly 700 eps -15. Ställde in den i garaget och 2 dagar efter skulle jag starta den. Då går motorn runt men får fellod Er_1 och bränslepump startar ej och tror inte jag har gnista hellrr. Byttbatteri och kollat att pumpen går genom bygling av relä. Vad tror ni?
4 augusti 2022 kl. 19:40:42
Mathiast
:
Tjena! Köpte mig en 450 2008a för två veckor sen, idag hade jag lite tid över så passade på att byta olja + filter, allt gick vägen tills jag skulle provköra efteråt. Två skruvar sa hejdå och ville inte vara med längre, de på luckan till oljefiltret, ena går nog att ta bort med polygrip men den andra den ända ”långa” bulten gick av läääängst in, har kanske 20-50mm kvar av bulten längst in och andra änden sköt ut. Några tips på att få ut den längre bulten smidigt? Eller är de bara till att riva hela skiten
29 maj 2022 kl. 20:03:02
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies.
OK
Mer info