1
Can-Am/Bombardier / SV: Service, oljor, mängd till Can-Am
« skrivet: 3 oktober 2019 kl. 21:28:50 »
Undrar vad ni sätter för motorolja i era can am's? Kör ni på vanlig bilolja eller bör man köra på mc, jaso klassad olja?
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till. 1
Can-Am/Bombardier / SV: Service, oljor, mängd till Can-Am« skrivet: 3 oktober 2019 kl. 21:28:50 »
Undrar vad ni sätter för motorolja i era can am's? Kör ni på vanlig bilolja eller bör man köra på mc, jaso klassad olja?
2
Can-Am/Bombardier / SV: Hur få bort de superklistriga varningarna?« skrivet: 27 mars 2019 kl. 06:21:24 »
Bästa lösningen för att få bort limmet är att doppa en trasa i diesel eller brännolja och dutta på limmet och låta d lösa limmet sen e d bara att torka bort. Super enkelt! Diesel ooch brännolja är jättebra lösningsmedel till allt, dock luktar d.
3
Can-Am/Bombardier / SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3« skrivet: 29 november 2017 kl. 15:51:59 »
Minns inte exakt men 30-40 euro med frakt. Då ingick brytarna och panel med egen text.
Får tidigast börja jobba i februari, har 2 ledband i handen som dom opererat om, så var lååång läktid på dom. Vart onödigt grova kablar till panelen, men det var det jag hade hemma, så lite trångt och bökigt vart det där bakom. Men går ju att göra om. Ville bara ha ihop allt och testa d. Är bara styr kablar från brytarna och en matning dit så med facit i hand så skulle d gått med 0.5kvadrats kabel istället för mina 1.5mm med skyddshölje... 4
Can-Am/Bombardier / SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3« skrivet: 29 november 2017 kl. 14:31:45 »
Lite fler bilder..
[ You are not allowed to view attachments ][ You are not allowed to view attachments ] 5
Can-Am/Bombardier / SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3« skrivet: 29 november 2017 kl. 14:24:29 »
Tjo.. Armen är fortsättningsvis dålig, men lite har jag allt hunnit med.
Fixat brytarpanelen klar med led dioder som tänds när man slår på brytaren, dragit och kopplat ledbar samt relän färdigt och förberett för mer belysning bakåt på hjulingen. Ledbaren är dock bara dit monterad provisoriskt, dåliga klämmor runt bågen så dom skakar lätt, men ska lösa det på nåt bra sätt. Har tyvärr int bilder på ljusskillnaden ännu, men det lyser riktigt bra. Inte kommit snö här ännu och har inte varit ut och kört på länge just pga armen. Men snart så. Flera bilder kommer bara jag får ut hjulingen ur garaget. [ You are not allowed to view attachments ][ You are not allowed to view attachments ] 6
Tillbehör, stötdämpare, däck osv / SV: Skopa till ATV« skrivet: 25 november 2017 kl. 09:35:22 »
Bilder vill vi ha! Det är bara att ladda upp dom i ditt inlägg, dom syns inte i förhandsgranskningen har jag märkt.
7
Can-Am/Bombardier / SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T« skrivet: 12 oktober 2017 kl. 09:01:02 »
Är det stor skillnad på big horn och big horn 2.0?
Fördelar vs nackdelar med spacers? Väntar tills jag får bort skenan från armen/handen nu så jag får börja montera lite belysning på hjulingen, rena julafton nu med massa öppnade paket i garaget med diverse ledbars i olika storlekar och former. Brytarpanel som jag googlade fram, hittade på cadplast24, ser riktigt bra ut! Passar perfekt i kåpan bakom/under styret. Har 4st brytare i sej, ska ta bild bara jag får det monterat. Ser ut att vara där original, däremot vill jag ha en liten led som lyser när den brytaren är i användning, viljet saknas nu. Syntet lina och båtvinsh lina införskaffat oxå, men ska ge vajern en chans till i vinter. Får hoppas på rikligt med snö i år så man får ha hjulingen o jobba lite. 8
Can-Am/Bombardier / SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3« skrivet: 23 september 2017 kl. 13:34:18 »Lägg upp dom direkt på forumet istället för på photobucket Haha funkar tydligen inte att förhandsgranska..[ You are not allowed to view attachments ] 9
Can-Am/Bombardier / SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3« skrivet: 23 september 2017 kl. 10:06:51 »
Är det nån som ser bilderna?
Klicka på bilden, ser ni dom då? Skit grejer.. hur gör ni andra när ni lägger upp bilder? Märker att många bilder på forumet försvinner, hur får man dom att bli synliga helatiden? 10
Can-Am/Bombardier / SV: Handtagsvärmare till Outlander Pro 450 T3« skrivet: 21 september 2017 kl. 08:46:00 »
Jag köpte Can ams original hantagsvärmare, riktigt nöjd med dom! Följer du instruktionerna till 100% så är det ganska enkelt att montera, se till att använda just wd40 vid installationen! Jag pröva ett motsvarande medel eftersom jag inte hade wd40 hemma och d nöp fast halvvägs o gick inte att få bort helt..
11
Can-Am/Bombardier / SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3« skrivet: 20 september 2017 kl. 09:59:58 »
Bild på hemmatillverkade välten. Tager vad man haver när svetsen inte fungerar.
[ You are not allowed to view attachments ][ You are not allowed to view attachments ] 12
Can-Am/Bombardier / SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3« skrivet: 18 september 2017 kl. 08:07:58 »
Ett tag sen uppdatering igen, men nu e man sjukskriven igen efter sista operationen av handleden så förhoppningsvis ska jag lyckas uppdatera med en hel del bilder av hjulingen samt hemtillverkade nytto saker under "ledigheten".
Har även en massa frågor på kommande, planer på lite ledramp installationer inför plogsäsongen, nytt avgasrör samt bränslestyrning ska beställas, sen funderar jag på nya ringar samt breddning med spacers för att få hjulingen extra stadig. Eftersom jag åker mest skogsvägar samt asfalt så funderar jag på Maxxis Bighorn, såg att det finns 2.0 nu. Nån som provat dom? Hur står sej wanda,stag, doro etc mot Bighorn,Bighorn 2.0 Hur står sej bighorn2.0 mot bighorn? Behöver man byta vikter o fjäder i variatorn om man byter från 26" däck till 27"? Återkommer med bilder när ja kommer på hur man la ut igen. 427 gäster, 1 användare (0 dold)
Users active in past minutes: lasseman Flest online idag: 454. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|