Hur använder du din maskin, Med tanke på att du måste ha låst diff? Visst, Honda har väl inte den bästa diffen när det gäller att låsa men den håller i evighet och fungerar enligt mig riktigt bra och ibland behöver man bara dutta till på frambromsen så hugger alla hjul i annars funkar lite aggresiv körning för att få diffen att låsa .. Testa en Honda och deras unika växellådor. Det är kul
Tänk så här ang Yamaha som inte har mycket utrustning som standard, dåliga original däck, väldigt få maskiner har några bra däck som säljs som standard. Vinsch ja, det var ju en tråd om en som ville döda sin vinsch så det verkar ju vara kanon bra grejer som säljes med originalet, antagligen inte.Mitt råd köp en maskin utan vinsch och sketna original hjul, och förhandla till dej en kvalitets vinsch och däck som fungerar fullt ut till din körning, med tanke på att du verkligen måste ha låst 4x4. För vad man kan tänka sej så tror jag knappast att original grejerna som skickas med kommer att hålla nån längre stund innan rep, garanti krångel.
Allt annat är förkastligt anser jag och om jag kollar bland de mer etablerade märkena så verkar det stå mellan Yamaha, Suzuki, Can-Am och Polaris. De andra verkar vara "3-hjulsdrivna" mer eller mindre (rätta mig gärna om jag har fel).
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️