hej,Har samma problem med min maskin, den är väldigt känslig och svår på choken ibland känns som om tomgångshöjningen inte vill hänga med i alla lägen,vilket gör att den vill bli sur och tjyvstannar.Och i bland när det är riktigt kallt och man vill varmköra åker choken in av sej själv, har funderat på att bygga om knappen till någon typ av vred eller spak så att den håller sig kvar i läge. Har löst problemet tillfälligt med att ha en liten rem i lådan som jag spänner runt gasen och styret lite grann då höjs gasen lite lagom.Vill varna er alla för att få smörjmedel i eller runt chokeknappen då åker den in direkt då man släpper och man får vara akrobat med alla fingrar för att hålla i ,nypa in bromsen samt trycka på starten.
Jag har skaffat motorvärmare till min MXU 500 så nu startar jag utan choke. Kymcon står uppe i Härjedalen så det är rejält kallt på vintern.
Det är en DEFA slangvärmare köpt av ett norrlandsbaserat företag, tyvärr finns alla uppgifter uppe i Härjedalen själv sitter jag i Stockholm och åker inte upp förrän till jul/nyår men det går väl att mäta slangdiametern och kolla med DEFA eller ngn biltillbehörsfirma om dom har ngn värmare som kan passa. Jag är sk_tnöjd med min.
Jag har kollat runt lite på nätet och är nu nästan säker på att det var Södermans i Holmsund, www.sodermans.nu. Jag har lite svårt att kolla kvitto eftersom det finns 44 mil härifrån men gå in på Södermans hemsida och kolla där finns tel.n:r ring och fråga. Om det var Södermans som jag handlade av så var dom väldigt hjälpsamma.
Løste probblemet med chocen ved å montere på en hjemmelaget tomgangsskrue rett under gass hendelen. Har brukt dette snart to år, og den fungerer like bra vær gang når jeg starter den kald. Fin og bruke når man bruker vinsjen også, da man kan sette opp turtallet litt på motoren når man ikke sitter på maskinen, slik at dynamoen produserer litt mere strøm ved litt høyere turtall.
Ang choke som åker in :Upptäckte att det sitter en hylsa av gummi på choken uppe på styret som både fungerarsom skydd får att vatten ska tränga ner i vajern och som justerbar friktion för wiren.vrid på hylsan så ökar friktionen runt pinnen som chokeknappen är fixerad och problemet är löst.-bara en sak till i ämnet, Den tål ju knappt en tomgångsökning alls "svag"!!och det vid kallstart, knepigt problem detta också irriterande, men snart är detta löst Värmen är på väg!-har ibland funderat om det är avgasreningen som spökar?mvh. svenne
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️