ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Linhai => Ämnet startat av: Anonymous skrivet 28 juni 2005 kl. 17:42:35
-
kan någon ge mig en bra förklaring på för och nackdelar med att köpa en allroad 300 står ivalet och kvalet på vilken maskin jag ska köpa a 300 eller en loncin desert storm 250 mvh zeke`
-
Allroad 300,Absolut.......enl min mening......
-
Köpte en själv i Maj och är mycket imponerad vilken maskin man får för det priset.
-
Allroad 300! 8)
Anledningar:
- Automat
- Hög/Låg växel
- Bra terrängdäck
- Fullstor (& tung)
- Winschfäste
- Vätskekyld (Kommer inte ihåg hur det är på Loncinen...)
-
har ni några nackdelar med 300 så vill jag gärna vet vad så man har lite att gå på
-
Nackdelar:
- Blinkersarmarna sticker ut något och kan gå av i tät skogsterräng.
- Bromsljuskontakten till fotbromsen sitter lite utsatt.
- Hastighetsmätarsensorn på bakaxeln sitter utsatt.
- Fronten får inga skönhetspris av mig...
Men detta är ju inga kritiska problem!
Allroaden är i mitt tycke den absolut bästa terräng ATV:n i den prisklassen.
Ytterligare fördel jag just kom på:
- Massor av tillbehör passar rakt på. Snöblad, etc. (Kolla t.ex. hos www.fyrhjuling.se)
Jag har en uppsättning oanvända snökedjor du kan få köpa billigt! :wink:
-
............Och så köper du min Allroad 300, så kan du köra säkert på vintern
-
hur mycke släpvagnsvikt får man ha på allroaden???????
-
så nu är man medlem här med kul fanns det någon som vet vilken max släpvagnsvikt allroaden har
-
pallar den för lite hårdare tag lite stockdragning(inga mängder) snöplogning och annat gårdspyssel
// hunter
-
Vad jag vet, så får Allroaden ha 200kg på kroken.
/Sigge
-
Har läst om 200 kg men var nyfiken om det gick med mera och det var inga problem, hade runt 550 kg på kärra med ett kultryck på ca 100 kg.
Ska göra ett plattjärns stag som fästes med två bultar som finns på höger sida på vaggan som jag fäster ihop med dragkulan. Får då ett V-drag och det känns lite starkare då.
:D
-
det med draget lät inte som en dumm ide tåls att tänka på
-
För lite tuffare tag så är Lifan att rekommendera,
Loncinen är mindre och har inte så "bruksigt" utförande på detaljerna. Viilket som är och föredra, är om man kör mest på väg eller i terräng.
Där är ju en pris skillnad.[/b][/url][/list][/list][/code][/quote]
-
det blir ju en del terrängkörning i hagar och skog men en del grusväg blir väl avärkat med men mest skog/hagar och plogning på vintern ////hunter
-
För lite tuffare tag så är Lifan att rekommendera
:roll: :!: :!: Har du lust att förklara?
-
ql tror du inte att han mena linhai i sitt inlägg :?: // hunter
-
Jag och en kompis var till en ÅF igår och provkörde en Linhai 300. Med den hade han flyttat runt husvagnen runt verkstads lokalen och så för han vela prova. och de var inga som helst problem! :)
/ Andersson
-
Jag använder min linha att lägga i och ur båten på landet. Inte någon jätte båt men den väger hen hel det. Det är inga problem. Men använd låg växeln när ni drar tungt...