Det som avgör mest är väl kanske inte just hjulupphängningen fram... Ta istället och fundera på vad ni skall använda den till och vilken säljare/serviceställe som ni känner mest förtroende för, och sen efter att ni provkört DÅ handlar ni den som ni känner passar er bäst.Att en Can-Am med automatik skulle vara en bättre busmaskin jämfört med tex Polaris stämmer ju inte, en 4-500 är ju knappast så där våldsamt busig.Polaris flak/extrasäte och turf-läge (öppnar diffen bak) är positiva saker som Can-Am har lite svårt att nå upp till.Visst kan man sätta på en stor låda baktill på en Can-Am, men de andra två fördelarna (om man nu känner att man kan ha nytta av dem) blir svåra.
...Sen verkar upphängningen vara sämre på can am:en fram än på polarisen. Inga a-armar, men då är ju can am:en billigare med...
Nä precis, men känns ju bättre med a-armar tycker jag, sitter ju på can-ams dyrare maskiner så säger ju en del. Samt sitter det mcpherson på polaris snikmodeller. Borde ju tyda på att a-armar är en fördel.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️