vad är det för lysen?
Har faktiskt beställt 4x 35w 5000k xenon för att testa igen. Så ska nog kila förbi swedol och köpa likadana lyktor
Tror jag eventuellt har 3 st likadana (Grönis gamla ) lysen över som du kanske kan få köpa annars men har ingen aning om var de är Men jag kanske kan leta fram dom om du inte vill ha helt nya.
Dom med 650watts generatorn inte är lika känsliga med xenon.Jag har 35w xenon i orginallamporna och det funkar perfekt men det sitter 2st små motstånd på den. Jag kan tända mina 4 samtidigt utan problem.Kompisen kör med 4st 35w xenonextraljus på en -11 och det funkar perfekt.
Sry för jag bombarderar tråden med 100 frågor. Men hur vet jag vilken generator jag har? Min är en 2009 vill minnas den ligger på 400w? Vet du vilken ohm och vilken effekt-tålighet dina motstånd ligger på?
Snyggt som fn Grönis! jag är lur på att sätta fyra st jag med, gillar dessa lampor starkt, kör med 55w xenon å de lyser upp hela närområdet, inga skuggpartier däremot lyser dom inte långt, här kommer en bild(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
Såg dina backljus poddar Grönis, jag har lika samma som backljus och dom lyser överjäkligt, 10w cree diod, skall montera två sånna på styret tänkte jag ungefär vid backspeglarna för att få kurvljus å närljus, nån annan som provat de? klurar lite på fästet
jag har två st spottar som ligger som jag tänkte göra samma sak med
har klurat lite hit och dit nu några dagar, det som jag gillar bäst är denna montering, lite högre kommer dom åsså.Sitter bara i rörklämmor så det e lätt att ta bort
Du har tappat en lampa för det är bara 3st på bilden Det ser bra ut
dom är inte inkopplade än kommer gömma balasterna under "huven" man får sätta motstånd på + kabeln om man får problem, har för mej att det ska vara 5 omh, problemet är ju att dom tar mycket ström när man startar och det känner boxen av å tokmuppar.
Ursäkta att jag kapar tråden lite. Så det är effektuttaget som är enda problemet med xenon?Har planer på ett extra batteri och då skulle man väl kunna sätta ett tidsfördröjt skiljerelä som gör att xenonet startar upp på extrabatteriet och efter några sekunder slår relä till och parallellkopplar batterierna igen?
var ut i garaget och testade runt lite olika montage, denna vinkel är optimal för att lysa nära och följa med i svängarna, ser lite muppigt ut, funderar på att sätta dom på handtagsskydden?(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)denna bild är med endast ledarna, xenonet fyller ut perfekt sen, blir ett jäkla ljus(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
Jaha nu börjar det gå mot hösten, och vad händer då.... jo lysfasist som man e så får man leka med lysen Den här monteringen är tänkt på min renegade.4x55W xenon
ser jävligt fräckt ut...hade själv tänkt att använda originallyserna på min outlander 1000,dels för att slippa extraljus + att jag tror det blir jävligt bra ljuse med 4gånger xenon med original lamporna... 2 st projektor bla... min gamla polaris hade grymt ljuse med originalstrålkastarna och xenon...
Så här vart min montering, ska testas så får vi se hur det funkar!Smällt i xenon i orglyserna 4x55W Dom 3 som sitter på podden är 3x10W LED Spot.
Jag var till Biltema och köpte 2st 10w led Flood beam dom fått in.Jag har 2st 3x3W som sitter på styret nu men dom ska jag ha som backlampor istället.Bra pris på dom 489:- stSå här ser dom ut. Jag satte ihop dom nu bara för att testa dom sen blir dom att sitta på styret.(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)Så här lyser dom. Det är runt 30-40 meter till träden jag lyser på.(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
Ser riktigt bra ut med ljuset! Köpte ju själv två sådana i går men har inte testat dom än. Skall försöka få på dom som backlampor imorgon, och risken finns att man blir nöjd!
såhär gjorde jag på min outlander 1000brytare från classe (27kr) använder inget relä på denna då backljuset "bara" är på 10w och än så länge håller den fint(6mån)(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
kom precis in från garaget, har monterat 4x55W xenon nu i orglyserna, och det vart helt ok faktis man behöver nog bara nått minder på styret nu typ som lyser upp lite på sidorna. Får ut och köra lite i mörket i nån timme så får man se hur det funkar.
Hur går det med dina ljusen, skulle just beställa, har svårt att bestämma mig om jag ska ha 35w eller 50w... xenonen vill ha lite mera start ström+ att håller original ljusknapp/relä? dvs har du kopplat "bolt on" eller använt avlastnings relä?
jag kör 4x55 på min och allt var bolt on, till och med orgkontakten passa på ballasterna jag har bara satt dit det och kört och det värkar funka för min del.
Är det någon som har testat dom här?http://www.crazyride.se/led-arbetsbelysning-12v-24v-15w-18w-27w/667-led-arbetsbelysning-9-50v-pro-cree-sp950-10w.html
Jag köpte 2st 18watts lampor som jag har fram, lyser riktigt bra. Funderar på att beställa en 27 watts lampa och ha som backlampa.
Köp Biltemas 10W led och sätt som backlampa den lyser riktigt bra
Fundera på köpa 4 stycken http://www.humanhabit.se/se/arbetsbelysning-x-ljus/led-9-32-volt/power-led-24w-ledlampa-12-24v.html Och ha 3 framåt och en bakåt. Vad tror ni om det?
Vart har du köpt dina? är det 55w? de flesta brukar vara på 50w?
http://www.strands.se/12v-xenon-konverterings-kit/13093-0
Snyggt.Har du bild på fästet hur det sitter? och en kvällsbild får du skicka med på köpet
Tack!Sitter med någon billig Biltema klämring (gummerad), blev väldigt stabilt och skakfritt faktiskt.Kvällsbild får jag försöka ta någon vid tillfälle
Bra lösning. Fanns det som färdig produkt eller har du satt gummit själv?Funderat själv på rörklämmor men de är så klumpiga de modeller jag sett.Får åka mer till Biltema någon dag. Svärgubben efterlyste extraljus på hans can-am också. Blir nog dessa led-lampor på hans...
Ser bra ut!Visste inte att Biltemas 27w led Marin fanns i svart - trodde de bara var vita. Det är ju mkt snyggare - lösningen med klämringen klok, har själv rörklämmor och det är ju grymt fult!!
Vad är det som skiljer sig mellan marin modellen och vanliga?
Har beställt en ny g2a som ska komma om ett par veckor! är det någon som vet vad det sitter för lampor i hel och halv ? tänkte konventera till xenon !har sett att det är olika men borde väl bara 9005 och 9006
har en kompis som konverterat på G-2, KANON! G-1 blir inte lika bra, ljusmässigt.
Klarar G2 Xenon då!?? Första gör det ju inte till stor del
Hipshot, vart ju riktigt fint med ledarna!!
Emil - du kommer gilla ljusuppsättningen! Skulle jag göra ngt vore det att flytta ner backlampan i fästa den i den plåt där man annars fäste ter nummerskylten, mer skyddad där!!Men jag har fått ett problem.... Trots att jag kopplat strömmen via tändningen drar batteriet ut..... kan ju bara vara relät, enda strömmatningen som går förbi tändningen...En strömkabel från tändningen via strömbrytare till relät och en strömbabel direkt från batteriet till relät.... Någon som har en gissning på vad felet är??Backlampan går inte via ngt relä men också via tändningen så den kan ju inte gärna tjuva någon ström om inte tändningen är på...Ska jag dra en kabel med ström direkt från tändningen till relät eller helt enkelt skita i relät?
Råkade ju som sagt slita av kabeln för några dagar sen till ena xenon lampan. Beställde då ett 2 pack och fick dom idag.Valde 8000k bara för och testa men dom lyser inte alls bra. Blir alldeles för blått så det stryper ljuset istället.Nu till problemet, när jag kom hem från turen så märkte jag att vänster lampa inte lyste. Har provat flytta över höger lampa och testa och den lyster inte heller på den sidan, men på höger sida funkar den.Har kollat alla kontakter och i reläet men hittar inget som skulle kunna vara orsaken till felet där. Så tror ni det är ballasten som då har gått sönder?
Ballaster är rätt känsliga i vissa fall. Har lyckats döda många. Flest genom att slå av och snabbt slå på lyset igen.Men nu senast gick 2 av 4 sönder av att rengöra dom Men då köper jag kitt för 2-300 kr också...
Egentligen fel tråd men jag gör ett försök Är det någon som kör med ledramp istället för traditionella extraljus på bil? Har sjukt dåligt helljus på bilen och skulle vilja förbättra det så diskret som möjligt
Rally Markus har väl monterat en sju helvetes ramp på sin bil
Japp jag kör med vision x ramp och är helnöjd men den jag har nu går på 15500kr med 20st 10w dioder och 20 graders spridning. Men jag monterade en mindre ramp på tjejens bil den går lös på ca 5700kr en vision x med 18st 5w dioder och den lyser mkt bra och va smidig o montera Längden räcker helt klart till. Kan lägga ut bilder senare hur de ser ut
Tänkte hänga den under stötfångaren på en sån här http://212.112.179.24/images_full/93/9321144439.jpg
du har inte funderat på xenonkonvertering av helljus? har en 75W sats i audin, behöver inte tänka på extraljus alls!
Var det xenon anpassat för canbus? Tex. Xenonkungen har ju välbeprövade kit
Japp, problemlösare monterad Nej det var ingen billig kinesvariant om någon fundrar på det, inhandlad på det lokala företaget Thörner Maskin
Redan provat!!! Fucking jävla canbus-systemet fick frispel och dödade styrdonet på bilen. Bytte tillbaka till halogenlamporna. Höger parkeringsljus lös alltid, gick inte att stänga av.....förrän man plockade ur lampan..... Vänster helljus fungerade inte Var bara att plocka bort alla xenongrejerna och beställa tid på verkstad och spela helt ovetande Tur man har garanti
Okej, tänkte bara om du missat något Men nej då är nog inte xenon ett alternativ igen förstår jag!Träffade en kille här på forumet igår som hade en 240w ledramp. Och ursäkta språket. Men HELVETE va den lös! De kostar mellan 2500-4000:- från kina/hong-kongFinns även enkelradiga har jag sett som är riktigt slimmade på ca 40-60w
är du förresten säker att det går att montera NÅGOT alls på den bilen utan att få frispel med tanke på känsligheten?vet att på en ny volvo funkar det inte att montera extraljus eller ens en baslåda utan att skiten får spel och börjar som en sån där jävla tamagochi...
Har åxå funderat på saken som du såg ovan kanske. Om det eventuellt går att lura systemet och ta styrström till relät från båda helljusen så det är samma strömåtgång på båda sidor
via kiseldioder isåfall så du inte får sammankoppling av båda sidornas kretsar.men en så liten diff som ett relä borde systemet klara, vad drar en reläspole, 1w? det borde ligga inom feltoleransen för glödlampor! det är förbrukningen från själva elsystemet som kan ställa till, nu drar ju inte led-rampen mycket så det går säkert, men sätter man 2st 100w extraljus, så kommer "storebror" i bilen se en okänd strömåtgång, och det är då hysteriatacken sätter igång...
07:20 i morse fick jag svar på min fråga från Lecab. Det ska inte vara nåt problem med att koppla x-ljus enligt den gamla hederliga sättet med ett extra relä. Tråkigt att det här inte är min ordinarie/närmaste verkstad. Tror jag kommer att åka några extra mil när jag ska in på service. Min närmaste Vw-verkstad suger hur mycket söm helst...
Såhär gjorde jag får väl se nu ikväll när mörkret kommer hur det blev.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️