jag köpte 9tum breda runt om, fördelen är högre marktryck så man får bättre fäste på hårda underlag, men nackdelen är att det sjunker ner djupare på lösa underlag, men jag var rädd för att det skulle bli för tungstyrt med 12" fram (och jag vill ha alla 4 lika)men enligt Hydro är det inte tungstyrt med 12:or fram så jag kommer byta till 12 runt om när det är dags för byte.
Jag hade 28x9x14 Zilla original på mudpron, tyckte att den grävde ner sig direkt på myrarna :(veryangry):Blev en jävla skillnad med 11" breda på nya däcken. Om du är orolig att den ska bli trögstyrd så är det inte säkert. Om det är grövre mönster på däcken du tänkt köpa, så kanske den rentutav blir mer lättstyrd. Så upplever iaf jag det med mina Mudzilla däck. Denna fördel på sommaren blev lika stor nackdel nu på vintern, Har skruvat i 80 progrip dubb i varje däck, men fortfarande helt värdelösa vinterdäck Men det är i geggan det gäller, eller hur
...ville ha högre marktryck på hårda underlag för att få bra fäste...
Citat från: Oskar P skrivet 4 januari 2011 kl. 17:25:32...ville ha högre marktryck på hårda underlag för att få bra fäste...På hårda underlag kör man bil.
På hårda underlag kör man bil.
...haha, eller Quad det finns faktiskt hårda underlag utanför almän väg också, hela sommaren var det hårda underlag i skogarna....
Du glömde skriva bredden på däcken och fälgarna + de ser ut att vara olika bredd på fram å bak, de kan ju vara bra att skiva ocksåhttp://www.blocket.se/alvsborg/14__SS_falgar___27_dack_31573661.htm?ca=11&w=3Edit: Nästa uppsättning jag handlar blir 14", det blir så mycket lättare att få bord geggan bakom hjulen med större fälgöppningar.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️