menar du på kylarupplyftet ? Går att montera i lastrack eller någon annan stans med. En vanlig outlander är bara att köra ut i skogen. vill du ut i mer lera så skaffa en uppsättning hjul för skog och lera som inte körs på väg. En XMr är mer byggd för lerkörning men har för mig att det i stort sett är samma förutom att en xmr har kylarupplyft och något högre snorklar än en vanlig outlander sen andra hjul. Står att en pro ska ha högre snorklar en en vanlig enligt can am. En vanlig outlander eller en pro kommer vara bekvämare efter väg och vanlig skog då en axmr ofta har hårdare dämpare för att vina markfrigång för att ta sig igenom ett lerhål bättre. Nöstan alla atv maskiner är byggda för skog.Med tanke på att du säger mest grusväg så rekommenderar jag något som inte är xmr modell.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️