ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: Heika_ skrivet 30 januari 2011 kl. 20:52:08

Titel: Maxvarv dinli 450 ?
Skrivet av: Heika_ skrivet 30 januari 2011 kl. 20:52:08
Nån som vet vad maxvarvet på en dinli är ?
ska nämligen skaffa ny hastighetsmätare med varvräknare ja eller separat.
men de finns olika maxvarv på mätarna. 9000, 16000 och 20000varv
Titel: SV: Maxvarv dinli 450 ?
Skrivet av: Jockas skrivet 31 januari 2011 kl. 00:27:45
Varvtals stopp vid 9100 rpm  ()p
Titel: SV: Maxvarv dinli 450 ?
Skrivet av: Heika_ skrivet 31 januari 2011 kl. 01:00:05
Varvtals stopp vid 9100 rpm  ()p
Tack så jätte mycket!
Titel: SV: Maxvarv dinli 450 ?
Skrivet av: joeychandlerson skrivet 31 januari 2011 kl. 17:26:41
Är det inte 7500?  :) 9100rpm låter lite högt  :dntknow:
Titel: SV: Maxvarv dinli 450 ?
Skrivet av: Onlyhenke skrivet 31 januari 2011 kl. 17:34:30
otor
Typ: 4-takts DOHC
Cylindervolym: 448 cc
Borrning x slag: 94,0X64,6 mm
Kompression: 11,6:1
Effekt: 20 Hk i vägregistrerat utförande
Fulleffekt ostrypt: 33,6Kw/8 250 varv, 41,2 Nm/7 500 varv
Förgasare: Mikuni BSR42
Tändsystem: CDI
Växellåda: R-1-N-2-3-4-5
Kopplingstyp: Våt, lamell
Kylning: Vätskekyld
Batteri: 14 Ah 12V
Startanordning: Elektrisk
Smörjning: Torrsump
Volym olja: 2,8 liter
Rek. motorolja: 15W/40, SF eller högre
Volym bränsletank: 11,5 liter

Effekten börjar som mest runt 7500 varv tappar sedan efter drygt 8000 spärren ligger nog säkert runt 9000 Har inte själv mätt men stämmer nog bra
Titel: SV: Maxvarv dinli 450 ?
Skrivet av: joeychandlerson skrivet 31 januari 2011 kl. 17:41:57
Aha då vet vi  ;) Tycker precis att den börjar dra ordentligt innan varvspärren går in jag. Hade varvspärren suttit aningen högre så hade det vart mumma ;) Men att höjja 1500rpm som de vanligaste cdi-boxarna gör tänker jag inte göra då det verkar riskabelt :nono:
Titel: SV: Maxvarv dinli 450 ?
Skrivet av: Jockas skrivet 31 januari 2011 kl. 21:49:44
Sidan 242 i manualen  ()p ()p



ATTACHMENT (9)
SPECIFICATIONS
DIMENSIONS
LENGTH 382 mm
WIDTH 458 mm
HEIGHT 489 mm
DRY WEIGHT 48 kg
ENGINE SPECIFICATIONS
TYPE 4 CYCLE DOHC GASOLINE ENGINE
CLINDER ARRANGEMENT SINGLE CYLINDER INCLINED 20∘FROM VERTICAL
BORE X STROKE ψ94.0 X 64.6 mm
DISPLACEMENT 0.448 L
COMPRESSION RATIO 10.8, UNLEADED GAS ONLY
MAXIMUM HORSE POWER (SAE) 33.6 kW / 8250 rpm (45 HP / 8250 rpm)
MAXIMUM TORQUE (SAE) 41.2 N-m / 7500 rpm (4.2 Kg-m / 7500 rpm)
MAXIMUM ENGINE SPEED 9100 rpm (IGNITION CUT AT MORE THAN 9100 rpm)
IDLE ENGINE SPEED 1600 rpm
COOLING SYSTEM LIQUID COOLING
LUBRICATION SYSTEM FORCED LUBRICATION (DRY SUMP)
LUBRICANT AUTOMOBILE ENGINE OIL
10W-30 PR 10W-40, GRADE SF OR HIGHER
CARBURETOR MIKUNI BSR42
FUEL PUMP PULSE PUMP
METHOD OF IGNITION FLY WHEEL MAGNETO TYPE (DC-CDI)
SPARK PLUG DCPR8E (NGK)
ALTERNATOR OUTPUT DC14V-13.7A AT 3000 rpm
STARTING SYSTEM STARTING MOTOR
THERMOSTAT OPENING TEMPERATURE 71℃
Titel: SV: Maxvarv dinli 450 ?
Skrivet av: joeychandlerson skrivet 31 januari 2011 kl. 22:02:37
Wow vilken varvvillig maskin :)