1
Säljes / SV: Can an Renegade 2012 1000 xxc ca 25 timmar
« skrivet: 17 juni 2020 kl. 14:13:16 »
Finns denna kvar ?
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till. 1
Säljes / SV: Can an Renegade 2012 1000 xxc ca 25 timmar« skrivet: 17 juni 2020 kl. 14:13:16 »
Finns denna kvar ?
3
Can-Am/Bombardier / SV: Är detta en lösning för att leda bort lite värme från avgasröret?« skrivet: 1 augusti 2019 kl. 13:04:59 »
Det blir absolut bättre, på mina outlander g1 har jag gjort så plus borrat ett 20 tal 5mm hål i överkant på hela sidoplasten på båda sidor för att vädra ut mer
4
Can-Am/Bombardier / SV: kamkedja can am 800 -07« skrivet: 25 juli 2019 kl. 13:40:20 »
Många är bytta på goodwill fram till mitten 2009. Ska gå att se vad det står på kedjan. 2 bokstäver, om det är gamla eller nya typen. Googla på engelska på det så finns svaren. 700h kan ju anses rätt mycket, kolla så de inte tickar, rasslar etc och Glapp i kardaner, axlar, sving lagring och hjul lager etc för kan bli rätt dyrt att åtgärda massa sådant men pris kanske är därefter?
5
CF Moto / SV: CF moto 500 problem med förgasaren« skrivet: 18 juli 2019 kl. 15:54:16 »
Och skulle rekommendera att byta huvud munstycke till 130 om du ska plocka isär. Blir endel starkare och går svalare. Gjort det på 3st maskiner med bättre resultat på alla
6
CF Moto / SV: CF moto 500 problem med förgasaren« skrivet: 18 juli 2019 kl. 15:52:19 »
Är en gummi packning som klarar sig om man är försiktig. Öppna o kolla lågfart och övriga munstycken. Ta liten polygrip på stjärnor till flottörhus för mjuka som glass
7
Polaris / SV: Polaris Sportsman 570 eps Variatorproblem« skrivet: 7 juli 2019 kl. 10:08:41 »
Ok, vobbling låter ju inte bra. Lär ju tära på lagret tidigare också. Men står sekundären helt stilla vid tomgång? Det är key för att kunna växla
8
Polaris / SV: Polaris Sportsman 570 eps Variatorproblem« skrivet: 2 juli 2019 kl. 22:05:33 »
Tja. Lurigt.. Min polaris 1000 var väldigt svårväxlad. Men det var för att dem inte var linjerade så sekundären roterade lite emellan åt på tomgång. Då shimsade verkstad in dem. Men så är inte din ?
9
Polaris / SV: Polaris sportsman xp1000« skrivet: 12 februari 2019 kl. 12:48:53 »
Och just ja, jag monterade den fram diff förstärkningen, lokala ÅF sålde i tjockare alu för 1000kr. Kändes billigt jämfört med hel Diff för 10-15k
10
Polaris / SV: Polaris sportsman xp1000« skrivet: 12 februari 2019 kl. 12:46:41 »
Hej. Min input. Körde riktigt hårt med min polaris 1000 2015, inga axlar knäckta men med höjning och däck frestar det så klart på mer. Dom är mjukare än can am i fjädring, helt klart. Grymt drag i 1000, tycker bättre än can am 1000. Dock hade jag problem att byta växel efter fullgas repor. Det visade sig vara olinjerade varaitorer vilka schimsades plus envägslagret tjorvat igen. Vh Torbjörn
11
Videos och bilder / SV: Dagens ATV bild« skrivet: 15 januari 2019 kl. 09:45:04 »
Ploga skolans is och lite test av bronco dubb, bra grepp men slits snabbt!
12
Teknikforum / SV: Maskin går inte att starta efter att ha winschat tungt, vad kan vara felet?« skrivet: 13 januari 2019 kl. 13:49:58 »
Min gissning skulle vara att kolla om strömkabeln till winch Motor, eller innan winchkontaktor blivit så varm att den smält emot ram. Om du har multimeter så kan du ta "pip funktionen mellan + batteri kabeln och emot chassiet för att utreda detta. Kan även mäta volt på batteri innan montering och sedan när du ansluter för att se hur mycket den dippar, dvs om en kraftig förbrukare är på eller kortslutning. Isf bara börja koppla bort säkringar tills dippen försvinner för att hitta "felet"
427 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 469. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|