Jag besiktade min ltz 400 för två helger sen, jag hade varken dresel lysen eller vajern mellan fram och bakbroms monterad... Den gick igenom helt utan anmärkning för dom hade såklart ingen koll alls på sådant.Det dom kollade var bla: hjullager,styrled,ljusbilden,dom provkörde hojen för att kolla fram & bak broms,att inget hänger löst runt motorn eller i karossen,ljudnivån vid mellangas,varningstriangel är också viktig att ta med... Lycka till
När man har vajern monterad så slår det ju tvärnit på alla hjulen samtidigt, och att få fyrhjulssladd är ju ingen höjdare med en fyrhjuling... Har du din vajer monterad fortfarande, eller är den bortkopplad?Du kan väl berätta hur det gick på besiktningen sen, det kan ju vara kul och veta om dom hade mer koll på fyrhjulingar dit du åkte.
Såg att du skrev varningstriangel, måste det vara med på hjuling? Har inte sett någon på någon av mina, eller plats för någon heller
Citat från: Delarium skrivet 23 mars 2011 kl. 13:08:32Såg att du skrev varningstriangel, måste det vara med på hjuling? Har inte sett någon på någon av mina, eller plats för någon heller Du behöver bara ha med dig en rygga e.d. När jag besiktade frågade han efter varningstriangeln och jag visade i ryggan och han sa ok. Om du inte har med så blir det ombesikning.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️