1
Säljes / SV: Säljes: Symtec handtagsvärme med handtag
« skrivet: 7 januari 2016 kl. 21:55:36 »är det bara handtag, inget till tummen?
Yes, bara handtag, ingen tumme tyvärr.
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till. 1
Säljes / SV: Säljes: Symtec handtagsvärme med handtag« skrivet: 7 januari 2016 kl. 21:55:36 »är det bara handtag, inget till tummen? Yes, bara handtag, ingen tumme tyvärr. 2
Säljes / Säljes: Symtec handtagsvärme med handtag« skrivet: 7 januari 2016 kl. 16:35:07 »
Perfekt nu när vinterkylan slagit till!
1 set med Symtecs "heated grips" med high/low/off setting. Komplett med manual och tillbehör. Helt nya i förpackning (förpackningen är dock öppnad av mig när jag tänkte installera dem och därefter har dem blivit liggande.) Bild kan skickas vid intresse. Nypris 595:- Mitt pris 439kr inkl. frakt. 3
Teknikforum / SV: Problem - 2wd/4wd Kawasaki brute force 750 - Delvis lagat, men?« skrivet: 21 januari 2015 kl. 10:01:27 »
För och främst vill jag tacka för alla svar!
Nu har snön kommit vilket gjorde det lätt att avgöra hur det låg till, och den kopplar om 2wd/4wd precis som den ska! Hade jag tänkt efter lite så är det ju som Hakerik säger är ovan, att diffspärren är ju mekanisk och borde därför inte påverkas av att 4wd är i eller urkopplad! Tack igen! 4
Teknikforum / SV: Problem - 2wd/4wd Kawasaki brute force 750 - Delvis lagat, men?« skrivet: 14 januari 2015 kl. 19:22:31 »5
Teknikforum / SV: Problem - 2wd/4wd Kawasaki brute force 750 - Delvis lagat, men?« skrivet: 14 januari 2015 kl. 17:36:34 »
Tack för svar!
Så med andra ord så kan jag nog räkna med att 4wd aldrig hoppar ur, eftersom den är så tungstyrd när jag diffspärrar trots att display säger 2wd? Vad kan det vara som är trasigt? Om det är actuatorn så ska ju displayen varna? Service bok har jag, men du får härna ge mig sidinfo där jag kan läsa om den, hittar inte riktigt! Kawa är lite speciell när man ska lägga i 4wd. 6
Teknikforum / Problem - 2wd/4wd Kawasaki brute force 750 - Delvis lagat, men?« skrivet: 14 januari 2015 kl. 15:00:30 »
Hej!
Denna tråden kommer verka lite rörig, men vafan! Vill också påpeka att jag är novis, så var inte för elaka! Vet att det finns en enkel lösning för att se hur det ligger till med mitt problem, nämligen att lyfta atv:n och frilägga alla hjulen men jag skriver här då jag inte har tillgång till prylar att lyfta med, det är också rejält med plusgrader så en isfläck blir svår att hitta, samt att mitt lösningen på ett av problemen kanske kan hjälpa andra. Jag har alltså en brute force 750 -08 som helt plötsligt började krångla med 4wd/2wd. Det verkade som att den levde sitt eget liv och lade i/ur 4wd lite när den kände för det, ibland ville den inte lägga ur/lägga i alls. Min 4wd indikator blinkade inte i 0,5 , 1 eller 2 sek, som annars enligt manualen kan avslöja vad det är som är trasigt. Efter mycket mätande och felsökande kom jag fram till att det förmodligen var något krux med vippströmbrytaren som man växlar 2wd/4wd med. Jag öppnade upp den och märkte att kopparblecken i strömbrytaren var svarta, korrosion? Bilden är på kopparblecket i strömbrytaren, det svarta är "bucklor" som trycks mot 2 andra kopparbleck i den andra delen av strömbrytaren, som även dem var svarta. Putsade upp kopparblecken med vinäger och salt och skruvade ihop allting igen. Och visst verkar det som att detta löste mitt problem, lägger jag i 4wd och kör lite sakta framåt så visar displayen att 4wd går i, lägger jag i 2wd och kör lite sakta framåt så visar display att 2wd ligger i, alltså precis som det bör vara. Vad är då mitt problem? Jo, att jag inte kan veta till 100% om atv:n verkligen lägger i och ur 4wd. Jag fick en gång tipset om att om jag drog in diffspärren och svängde så skulle atv:n vara tungstyrd och vilja gå rakt fram om 4wd var i, men som vanligt om den bara drev på bakhjulen. Jag provade detta men upplevde den precis lika tungstyrd med diffspärr i oavsett om jag hade 4wd eller 2wd i. Jag bad då kärringen och grannkärringen kolla på hjulen när jag försökte "speka loss" lite i både 2wd och 4wd, utan diffspärr. Dem upplevde att den drev på bakre när 2wd enligt displayen låg i, och på bådre främre och bakre när 4wd enligt displayen låg i men eftersom mina mudlite har ganska bra bett är det ganska svårt att se. Så min fråga efter hela denna text är: Om jag drar i diffspärr med 2wd i och svänger bör den då vara tungstyrd trots att den bara driver på bakre? Tänker om den kanske diffar bakhjulen på ett sätt som den inte gör med 2wd utan diffspärren i? Eller är det något fel som gör att 4wd inte går ur trots att min display säger att den gjort det? Har kärringen och grannkärringen eller "diffspärrstestet" rätt? 7
Videos och bilder / SV: Fototävling Oktober« skrivet: 29 oktober 2014 kl. 07:11:29 »
Bidrar med en bild på min nyfunne vän!
8
Videos och bilder / SV: Dagens ATV bild« skrivet: 24 oktober 2014 kl. 11:19:43 »Ser ut som en trevlig maskin!Jodå, än sålänge är jag nöjd! Ser hög ut för att vara en kawa, är det höjningskit på den?? Och vad är det för storlek på däcken?Inget höjningskit vad jag vet iallafall, men 28" däck som ligger på! Edit: Kollade närmre nu, och visst sitter där ett höjningskit också! 11
Köpa en ATV / SV: Köpa ATV - Men vilken??« skrivet: 16 oktober 2014 kl. 18:32:50 »
Ser att min tråd har utvecklats med fler som har funderingar om vad dem skall köpa, detta är för mig helt ok!
Jag kan också meddela att mitt köp slutade i en vägreggad brute force 750 med en massa lull lull! 12
Videos och bilder / SV: Film från Snö kaoset (AtvNerd)« skrivet: 1 oktober 2014 kl. 10:01:34 »
Härligt! Slängde in den på mobilen så jag har något att kolla på när jag flyger idag! 408 gäster, 1 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Hanen Flest online idag: 426. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|