Det går bara upp till 50 km/h, och om man inte behöver styra emot.
Aha, är du nöjd annars, hur är väghållningen och draget i den?
Nja, den gamla har bättre väghållning, låter bättre, och känns rappare, det enda som egentligen är battre är att den nya har farthållare, och att den är lite lättare att styra in i kurvor/rondeller.Har inte testat accelerationen de två emellan, men i och med att den nya inte låter nåt alls så upplever man den ju som slöare, kanske är det bara inbillning?Den skall ha ett par hästar mer än den gamla, men å andra sidan skall ju effektsystemet på den gamla ge 6-10 hästar extra.Känns lite surt om man måste vänta typ en hel säsong på ett testat effektsystem som uppskattas av användarna.Kommer alldeles säkert inte att köra lika mycket så länge den låter som en dammsugare.
Ja, om vi säger så här, fyrhjulingen står mest still sommartid numera, jag personligen tycker att det är oerhört mycket roligare, och mer användbart med en Spyder sommartid.Visst händer det att jag kör fyrhjuling på skogsvägar och liknande, men Spydern ersätter ju i stort bilen under sommarn, så snart jag skall göra ett ärende så tar jag den istället för bilen, riktigt så funkar det ju inte med fyrhjulingen om man har 2 mil in till stan.Det är grymt bra acceleration, men lite sämre än på en tung MC.En bil med samma acceleration behöver ha i närheten av 400 hästar.
Låter underbart... Får bli en nästa sommar, har nog plöjt igenom alla filmer på tuben och är imponerad över maskinen, man verkar få mycket för pengarna.. Hur funkar semiautomaten om man jämför mot "vanlig" växling?
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️