Riktigt nice! Är du nöjd!? vägreggad eller!?
http://gymkompaniet.se/innan-och-ytterlarmaskinbody-solid-giot-stk gå på gym och lek med den då
nästa inköp får bli en sådan
livboj?
Vad han skall ha post-ATV:n till nu förstår jag inte... provkör den!
Det vet inte jag heller Blocket?
Kanske denna tråd?:http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=44804
Eller kanske denna tråd? http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=50032.0
Tog nästan ett dygn alltså?
Jag trodde att pedanter hade koll på mängden som skall i, och inte förlitar sig till nivåglas mm.Men känner inga pedanter så jag kan ha fel...
Ja han blev väl tvungen att b*gputsa motorn, och sanera garaget efter oljefadäsen såklart
Ser rolig ut.Har du spons av 24mx?
gratis putsdukar i ett år.
Puts och 15T drev på
60h på can-amen i år, så byta olja 2ggr år är väl inget.Oljeinspektionsglaset är jävla idiotiskt ändå.
Ah segt att tömma Finns det inte som på Raptorns verkstadshandbok där det står exakt mängd som skall i efter olja/filter byte, samt mängden vid bara oljebyte? Jag häller bara i rätt mängd olja i hojen, sen kollar stickan att det är fullt och det är det alltid om man fyller på enligt boken. Det måste ju finnas till KTM oxå
Fixade pluggen, hojjen var lite svårstartad och så, stängde av, ville inte gå mer.Rivit allt, skruven i tändhatten av, ny trimmhatt = gnista!Eftersom batteriet är mindre än Hellmans självinsikt står det nu på laddning och jag hoppas den startar!Ktm! när du vill skruva!
Fixa oljeplugg 3500:-
Pengarna år inte problemet, jag upplevde försäljaren jävligt arrogant. Sånt hatar jag!
Ja det är bike då och då kan vi lägga på 3000.Gångar om själv till helicoil i vinter.
Seriöst, jag skulle vilja veta vad du gjort nu.1. Gängor i motor paj.2. Lämnat in på verkstad? Vad gjorde de?3. Om du överväger helicoil nu, vad gjorde verkstaden?4.
Helicoil till vintern? Löser du på en kvart, hur svårt kan de va?
Borra på plats, fett på borr o gängtappen tar de mestaSen skölj ur motorn med diesel Gjort på raptorn
Ser inga problem o köra m12 helicoil Men borren o tappen måste vara special för just insatsgänga
jo jag köper ett sånt kitt... får gänga en jävla massa m12 sen
Köp hellre ett kitt med olika storlekar
Kör en standard 1,75 o köp en m12x1,75 bult till pluggen
Gött sugen man blev på att köra nu. Men det får bli en annan dag/helg. Har lovat att förlänga garage/vedskjulet i helgen ...
Naturreservat och timmer vid vägen, hur hänger det ihop
Blir en ny tråd snart. Play date med fenris Ktm
Playdate med Fenris ktm vägdamm.För att vara korrekt
K*KEN
hejhej
Bra jobbat!
Tack!
När Fenris skruvar står dinlifabriken still...
När fenris skruvar..... Känns mest som det e klantigt o klumpigt att behöva plocka ur motorn för att gänga om oljepluggen ?
Med samma hjulplacering eller något utåt?...och kanske även framåt?
Ny framvagn samt dämpare beställt.
Annat än spacers det.........
Köpte du Hellmans?
Ingen ide att kompromissa om man ska ut på bana
Säljer han framvagnar?
Du är väl ingen banåkare? Sist jag såg dig var du en asfaltsslickande quadåkare på en gul bobbycar...
Jag vill inte vara dum.
Du är väl ingen banåkare?
Är inte 525 för slött på bana?
Ser fram emot film eller att köra samma bana när du väl ger dig ut fenris. Den lär ju inte göra dig besviken på banan. Snarare den som blir besviken på dig och du fegar...
Så här långt kom man innan minifenris vaknade....
Har du snott nån pryl på museet? Vad fasiken är det där för moj?
jaha du har skaffat valpar?
...Knuffas Till Mål...
Har du ultraljudstvättat? och det blev inte bättre?
Vad är problemet?
Startar fint, dör på fullgas, går att smyga upp i varv.Med choken ute går den normalt.Gått över förgasaren så mycket nu så måste vara insuget som läcker...
Tror bara att du inte är man noga att ställa in förgasaren rätt... förknasare is the shit
Förgasaren behövs knappast ställas, den funka perfa innan jag plockade ner hojjen.Säkert gummit som är dumt
En sådan här köpte jag på Mekonomen, funkade fint.(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
Om du misstänker att det är insugningsgummit som läcker så är det lätt att kontrollera, ha den igång på tomgång och spreja startagas på gummit läcker det så varvar den upp.
Förgasare som djävlas e inget kul.... Skulle kolla membranet i accpumpen, lätt att skada om man pillar , alt slits med tiden
Jula
Nu jävlar händer det grejer!
Av bilderna att döma så är det bara cambern du kan ändra, eller...?Eller ja, bara och bara... klart mer än vad man kan på hjulingar generellt iofs.(och jo, toe in går ju som vanligt alltid att justera)
Ser det nu ja... Bra, då kan det ju bli ännu mera fel.
Men j*vla f*n då! Är det blandningsfel eller? Snart läge för verkstad ju. Pissvårt att reda ut, eller?(Goprons ljud är ju rena skämtet, mobilkameran hade gjort jobbet 100ggr bättre)
525 suger ju...
I en annan tråd berörs maskiner med KTM-motorer... där skriver en kännare så här:Jag tenderar till att börja hålla med.
Och du har kollat så flottören verkligen flyter som den ska. Det har hänt och kommer hända igen att den kan få läckage så den flyter med sin halva kraft.
Med chocken går den normalt......skrev du. Slumpskott men va e filtret? Ett oljat unifilter stryper tillförseln en hel del. sen om du vill så lägg upp en bättre film, låt den gå på tomgång en stund, kör med chock, utan chock å gasa då sakta upp den om det går, så vi får se lite mer. Läste om stiftet som nån skrev,o el, har själv haft samma grej men då va det en säkring som vibrerat sönder såg hel ut, men kikade man riktigt djävla nog så såg man att den va trasig.
Flottörnål??
Pimping it fenrisstyle!
Hammarlack?
Och leopardtights..
Gula blend under köksfläkten
Säga vad man vill om mitt missöde med motorn här men det är en fröjd att skruva ktm.
Ja det är nästan som sex.
Illaluktande, kladdigt och meningslöst? Ångestframkallande? Låter ju värre än kinaskruvande.
Ok... Har din respektive problem med hygienen?
KTM och fisk tråden
Var det flottören?
Hittade du något fel eller
Ja, förgasaren.
Modernt
2014 state of the art!
Lite jobbigt att det blev en Fenrislösning på problemet men det lär väl inte stöta någon...
Sniklösning.... monterat sprut hade varit en äkta Fenlösning.
Tröttnat
Vem?
Va?
Hur?
Najs att man kan trasha ostört.
Nya generellt skitsnack 3.0?
Jag saknar 2.0
Är den borta?
Bara död, chatten är mördaren
Aha, tur vi har den här nya då
3 hjul e de nya nu!
Har han köpt en can-am spyder??
Hittade accuair system te spydern.....då borde man kunna åka i skogen på den oxå ?
Tack för mig.
Fin dekal
Sprider sig som virus. På måndag har vi fått det med.
Snart måndag
+1
Han dyker nog upp när forumet tillför något för honom. För oss andra som är på en så pass låg livsnivå känns ju detta nytt och spännande.
Han har fullt upp med att reta dinli folk på Facebook
It's a dirty job but someone has to do it
Tror att fenris har lite annat att bry sin hjärna med.Men gamle ulmersmygen är på Kap Verde o kör 4 hjuling för fullt.Sug på den ni.
Upp med bilder
Smyglandern
Potato - Potejto
Idiot - Hellman
Kanske skulle investera i en sån då.Bromsarna tar ju bra nu, den låser hjulen nån cm in på handtaget.Men känslan, det där stumma finns inte där.Det är ren fåfänga alltså.
Oken flexar när jag bromsar max.Är det okej då med andra ord? Den blir ju Trög parallellt med styret, sen pressar man ju bara isär oken, ju mer man pressar... :DVÅ
Det kan aldrig vara bra om oken flexar, borde spricka till slut?
Är det inte bara bromsslangarna som flexar? Stålomspunnen slang är grejen.
Att infästningen flexar i glidbultarna är fullt normalt. Har glidbultarna för tight tolerans i oket så kan de inte glida ordentligt och kommer att kärva med anliggning som resultat. Hade det varit ett Brembo 8-kolvs radial-ok hade det varit skillnad klart.
Alltså, det är en KTM, du vet de springer i cirklar runt övriga quadar. (Eller gjorde i ett par år iallafall)Finns BARA stålomspunna slangar!Sitter Magura 4-kolvsok.Brembo hade ju varit att föredra.