Göra ett komptest. Du får inte reda på hur kolven ser ut, men man får ett utslag om hur slitet kolvringar och cylindern är. Annars kan du ta bort kröken och insuget och titta in cylindern.
Hej skulle vilja veta vad min kfx 400 kolv är i för skick. kan man kolla kolven utan att behöva ta av cylinder. tänkte om det fanns nå slags verktyg man kan kolla med ? tack på förhand
Du har bara skruvat moppar va?
Hur långt har den gått? Gått som vägmaskin eller bus på bana?
Kör du på bara, den motorn klarar många mil om man sköter den!
Grejen är att om du beställer från USA är inte en BIG bore med kolv+ cylle särskillt dyrt. Min havererade efter 240 tim och 1050 mil pga oljeslarv. Tror jag betalade ca 2400:- för 440cc
Det kanske är bättre att låta bli att svara om man inte behärskar frågorna
Jag håller med LAHA. Självklart ska man påpeka om någon skriver något som är uppenbart fel.Sen kan man berätta det på olika sätt. Oliwer. Tycker inte du behöver lägga dig i med onödiga inlägg. Det handlar inte om mobbing det handlar om att ge en sann information. Och om man inte är säker så tycker jag man ska nämna detta.Och detta är absolut inte riktat mot dig Holtan. Utan rent generellt på forumet.Håller fullständigt med om du inte är 100% säker på vad du pratar om! Va tyst , det är mkt lätt att lura någon till stora bekymmer! Kolla lite på vem som talar innan du tror på det du läser! Det finns många nya oerfarna här som ger råd:-) Dom gamla rävarna vet oftast bäst
Hur gör ni med dekompen när ni gör komptest? Lite svårt med komptest då ventilerna inte stänger helt skulle jag tro.....
Det sitter en anordning som släpper ut lite komp när man kör på startmotorn för att den lättare ska orka dra runt motorn!
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️