Bultar över ? Så kul, Nja.. om allt sitter på plats och sitter fast så är dom nog helt enkelt över.. Oljan i bakaxeln... Du lyfter nästa "lock" också. dvs. det som vajrarna sitter i, under det "locket" har du växelföraren. Se bara till att dreven ligger rätt när du lägger tillbaka locket, dvs. växelföraren i skåran på drevet.OBS! Var rädd om packningen under nästa lock. Den är bra att ha hel Om du ska justera vajrarna för fram och back gör du det enklast genom att lägga växelspaken i Fram-läge och gå till bakaxeln, kan du där dra i höljet på vajern så är det en god idé att justera. Är däremot höljet stumt så är allt frid och fröjd. Upprepa samma sak med spaken i back-läge och för vajern till detta..Detta står ju i manualen, men i alla fall.. //Larsa
Jo jag vet inte om man ska dreva eller byta vikter. Jag har inte 100% koll på hur rem- och variatordriften fungerar på ATVn. Hur kan den vara så stark upp till ca 20km/h och sen ha i princip samma varvtal upp till 50km/h. En mopedscooter är ju inte alls lika stark i början. Våra ATV liksom "växlar" vid 20km/h ca. Hur fungerar det? Och vad händer om man byter vikter, blir ATVn slö i starten då? Om det blir lågt varvtal även i låga hastigheter så förlorar man ju styrkan vid terrängkörning.Måste finnas några på forumet som kan detta, men kanske inte just de som läser denna tråd...EDIT: Jag har mailat Fastpower och frågat om det finns passande vikter.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️