På Polaris är växellådan upplagd så här P-B-N-L-H. Ganska smidigt att bara hoppa mellan låg och back och inte behöva "gå förbi" nån växel som på många andra där man ska passera hög för att komma till låg.Sen bör du ha vinschknappen på vänster sida så du kan höja och sänka medans du kör. Höger tumme är ju upptagen av gasen.Det man kan göra är ju däremot att se till att den är så bekvämt till som möjligt. (Tex på vissa utv där man har knapparna på växelspaken, tillbehör, bild på Polaris Ranger vxl spaksknopp med knappar).Sitter på dom flesta maskiner så långt från handtaget att man måste flytta handen för att nå knappen, jag har den under handtaget och så nära att jag lätt når utan att ändra grepp. Sen kan man faktiskt vrida den lodrätt också så upp är upp och inte åt vänster.
Ofta verkar vinschknappen sitta på vänster sida vilket är samma sida som växlingen ska göras. Men man kanske kan flytta över vinschknappen till höger sida av styret?
Även kawasaki har växl spaken på högra sidan.
Grunner om inte AC har det åxå.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️