1
E-TON / finnes det trimvariator til e-ton vector??
« skrivet: 13 maj 2006 kl. 23:35:56 »
hvor kan det skaffes trimvariator til vecor? Kan det være at variator fra en annen firhjuling passer??
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Sidor: [1]
1
E-TON / finnes det trimvariator til e-ton vector??« skrivet: 13 maj 2006 kl. 23:35:56 »
hvor kan det skaffes trimvariator til vecor? Kan det være at variator fra en annen firhjuling passer??
2
E-TON / julepynt på atv« skrivet: 24 december 2005 kl. 17:00:09 »
hei og hå, god jul. siden det er jul tok jeg og monterte litt julepynt på vectoren min. blått neonlys under fotbrettene og plugghette med rødt lys. harry mener utvilsomt noen, men jeg synes at det ble riktig kult. det viktigste er jo å ha det litt gøy da.
3
hei det gikk ikke å svare på din mail, fikk feilmelding flere ganger. demperen er den samme som www.atvhuset.se har til smc og barossa. den som heter rustfri eff demper til 1995,- den sammen med powerfilter og 115 dyse blir bra, men da trenger du dreving og. min går raskere opp bratte bakker nå enn den gjorde på flat vei som orig. jeg skulle ville ha enda mer dreving enn 17 framme og 34 bak. du må ta av og flytte de to festene på potta litt, samt lage en flens som tres utenpå enden av eksosrøret og skrus fast i potta med 3 stk skruer. ikke noen stor jobb,men krever dreiebenk og tigsveis.jeg har fått alle originaldeler fra norskmotorimport så som drev og hengerfeste pluss at jeg i dag fikk ny tenningslås på garantien.spray låsen ofte med olje ellers blir den fort ødelagt.
4
E-TON / dårlig tenningslås« skrivet: 18 december 2005 kl. 11:29:15 »
har hatt min vector i 6 måneder nå, og sist jeg skulle¨kjøre hjem fra jobb gikk det ikke å vri rundt nøkkelen. jeg sprayet i mye 5-56 og forsøkte igjen.etter litt løsnet låsen, men der var ingen kontakt. måtte tilslutt klippe ledningene på låsen og tyvkoble for å komme meg hjem. i fjor hadde jeg en e-ton draco mopperegget atv og den hadde det samme problemet med tenningslåsen. forhandleren min gav meg ny på garantien siden det hadde vært mye problemer med tenningslåser som ikke tåler regn.den jeg fikk i bytte da hadde kontaktflater i sølv istedenfor kobber som korroderer lett.det er helt utrolig at e-ton har brukt de "gamle" tenningslåsene på vector når de vet at de er for dårlige.jeg har åpnet og bekreftet at det er kobberkontakter og ikke sølv.heldigvis er det lett å tyvkoble så man slipper å etterlate atv`n langs veien når låsen takker for seg. skal ringe min forhandler på mandag og regner med at de ordner opp og skaffer meg en bedre lås.bare vær obs alle dere som kjører vector, plutselig er det stopp
5
hei igjen.jeg ser at det finnes drev i sverige. norsk motorimport har drev både fremme og bak.17 fremme og 34 bak. mailadressen deres er: deler@norskmotorimport.no .De har også en svensk nettside www.e-ton.se håper det er til hjelp
6
Tillbehör, stötdämpare, däck osv / wheel spacers« skrivet: 11 december 2005 kl. 18:49:04 »
hei, jeg vil gjerne bredde min vector. har lest alt jeg kan finne om wheel spacers på nettet, men noen mener at spacers er helt konge og andre mener at det er bortkastede penger. jeg har funnet noen som heter crj performance spacers på en dansk side. disse er bolter som skrus over de originale hjulboltene og forlenger disse. er det noen der ute som kjenner til disse og kan komme med erfaringer. vil ha de bare for at atv`n kommer til å se mer "bad ass" ut. vet alt om det der med spacers og hopping og bøyde akslinger og ødelagte spindler, men jeg kjører en gate regget vector og den fungerer som en bil for meg, altså kun vanlig kjøring på vei. any one???
7
E-TON / 0.49 l pr mil« skrivet: 11 december 2005 kl. 13:56:18 »
jeg ser på forum at de større maskinene drar rundt literen på milen. jeg målte min vector på langtur i går. kjørte 135 km på 6.67 liter= 0.49 l pr mil. da holdt jeg en hastighet mellom 80-90 kmt. tror nok den hadde dratt enda mindre ved en marshastighet rundt 70-75. jeg skriver dette fordi jeg har lest en del stederat folklurer på hvor mye bensin forskjellige maskiner drar. vector er veldig billig i drift iallefall.
8
E-TON / 100 km/t vector« skrivet: 8 december 2005 kl. 19:25:04 »
nå har jeg endelig drevet opp min vector. 17 fremme og 34 bak, originalt var 15 fremme og 38 bak.måtte kappe av kjedet ett ledd, for det ble for langt. jeg er meget fornøyd med resultatet.fryktet at aksen ville bli merkbart dårligere, men faktum er at nå drar den hardt opp til 80 før den blir litt slappere.før omdrevingen var det ikke så mye aks etter 70 fordi turtallet var da så høyt at det nærmet seg maks. momentet i motoren ligger mye lavere. den virker vel så kvikk nå til tross for omdrevingen.den ultimate testen gjorde jeg opp en lang stigning. før klarte jeg maks 82 km/t og nå etter omdrevingen klarte jeg 87km/t. dette stemmer med det forhandleren min fortalte meg, nemlig at deres demo vector gikk bedre i motbakkene etter oppdreving. jeg hadde litt vanskelig for å tro det, men nå vet jeg at det stemmer. bikket 100 km/t på rakene, men det aller viktigste er at å cruise i 70-80 nå er mye mer behagelig med tanke på turtall. trenger ikke å presse tommelen nesten helt inn lenger. motoren har det mye mer behagelig nå og det blir spennende å teste forbruket nå. hadde et forbruk på 0.55 liter pr mil på bykjøring før og regner med at det nå vil bli enda lavere. da bruker vectoren min mindre enn min blodtrimmede yamaha aerox scooter. anbefaler alle med vector å dreve om:-)
9
E-TON / større forgasser« skrivet: 3 december 2005 kl. 00:01:28 »
lurer på å forsøke å montere en oko flatslide 30 mm gasser på vector(890,-KR. WWW.CRASH.NO). innsuget er ikke mer enn 26,5 mm så noe større gasser er vel ingen vits å prøve.noen der ute som har erfaringer med bytte til større gasser på vector eller andre atv?
10
E-TON / ventiljustering« skrivet: 27 november 2005 kl. 14:39:03 »
da jeg kjøpte min vector, sa forhandleren at jeg måtte justere ventilklaringene etter 100 mil.deretter må de sjekkes hver 300 mil. for meg høres dette ut til å bli mye skruing. jeg kommer til å kjøre ca 1000 mil pr år. noen som vet om det er nødvendig å gjøre dette så ofte, eller er det bare for å få inn sykkel på service at forhandler sier dette? holder det å kontrollere klaringene en gang pr år? det er en del jobb å komme til motortoppen på vector.mye plast og tanken må bort for å komme til
Sidor: [1]
605 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 629. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|