ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: AtvNerd skrivet 7 oktober 2009 kl. 17:14:10
-
Har min maskin inlämnad för vad jag trodde var två garantiarbeten, byte av fram diff och bakreknutkorset.
Beställde även en syntetlina till vinschen, fick besked att maskin fanns för hämtning, så jag ringde för att få ett pris på linan och bytet av bakrebromsbelägg (utöver garantijobbet).
4680:- :o
det visar sig att BRP tycker att knutkors tillhör kategorin slitdelar och ska bytas regelbundet.!? :o
vafaan! slitdelar i min värld är: filter, damasker, däck m.m
vart går gränsen?
tycker att jag lagt ut tillräckligt med stålar genom att jag köpt marknadens dyraste maskin 125 000:- och fullservat den (merdärtill) hos ÅF.
Borde det inte ingå att ÅF inspekterar och smörjer knutkorset vid service tillfällena?
om det nu är därför det gått sönder.
Hur ställer t.ex ni på TRECH till ett byte av knutkors på en maskin med 6 månaders garanti kvar?
-
Jag har för mig att knutkorsen skall fettas in minst var 50:e körtimma... enligt serviceplanen.
Så nog borde väl din ÅF gjort det?
Om de sen ändå är slut så borde ÅF ta sig en funderare på om de skall ta på sig den delen, då de kanske inte skött fettsprutan om de skulle..?
Visserligen kan ju självklart gyttjebad, dammiga miljöer osv kräva tätare smörning av korsen än vad serviceplanen säger.
Men sånt kör ni väl inte i? :whip:
-
men att kalla det för slitdel är väl ändå att ta i.
var 50:e timma, det innebär inte ens 4ggr.
Har inte hört talas om att nån annan bytt pågrund av slitage, oavsett märke kan förstå om knuten går av, men ett slitage borde det inte bli, den roterar inte vid infästningen, den är ju bara ledad för att ta bort vibrationer och underlätta linjering av drivningen.
-
Fjantigt av brp att inte ta på sig korset. Men det verkar vara deras inställning att kunderna ska lida för deras missar. Speciellt under garantitid.
-
va har din åfare sakt? om dom har servat din maskin som man ska så SKA de vara garanti, om dom inte kan påvisa att "du" gjort något fel. Va var de för fel på fram diffen?
-
Det finns tydligen andra importörer som nekar garanti :hmmm:
jag lider självklart med dig det kostar ju stora pengar :(veryangry):
-
Min ÅF delar min åsikt ang att det borde gå på garantin ()p ,(men det är inte ÅF som ska stå för reperationen utan BRP) :(veryangry): han har kontakta BRP i och med att jag inte vill betala.
För mig har det blivit en principsak som jag kommer att gå långt med om det inte går som jag vill. :rtfm:
Maskinen är ju som sagt väldigt väl servad, för summor en bra bit över 10 000kr. :tickedoff
Återkommer med info när han får svar från BRP. ()p
Jag är som sagt väldigt nöjd med min maskin och dess prestanda, men det vore synd om man byter märke för en sån här skitsak, och det gör jag om det blir så. (det kommer kanske se udda ut och komma med alla Can-am kläder på nån annan maskin. :D
-
Vilket skit!
Tryck till dom!!
Kvalitet kostar å det här var den dyraste så de är bara för dom att leverera
-
Om knutkors är slitdelar så är ju praktiskt taget allt slitdelar. Allt slits ju när man kør :hmmm:
Men om man køper en atv før dom pengarna är väll 4680:- kr inget att hänga upp sig før. ;) Det kostar att ligga på topp. :headbang:
-
Bara för att man har råd att betala så betyder det inte att man automatiskt skall göra det.
Även om detta skulle kosta 20 kronor så skulle jag inte betala av ren princip.
Om de som servar maskinen gör allting rätt och smörjer knutkorset så skall det inte gå i sönder. Och om det går i sönder så måste det alltså bero på undermålig service!?!
Som sagt....BRP skall inte ha en krona för detta byte. Även om jag va miljonär så skulle jag inte betala för denna reparation.
-
Bara för att man har råd att betala så betyder det inte att man automatiskt skall göra det.
Även om detta skulle kosta 20 kronor så skulle jag inte betala av ren princip.
Om de som servar maskinen gör allting rätt och smörjer knutkorset så skall det inte gå i sönder. Och om det går i sönder så måste det alltså bero på undermålig service!?!
Som sagt....BRP skall inte ha en krona för detta byte. Även om jag va miljonär så skulle jag inte betala för denna reparation.
Nej det är väll ingen som igentligen tycker det. Garanti på Atv's är skumt rent generellt.
Ungefär som om dom inte vill att man ska køra med dom.
-
Har min maskin inlämnad för vad jag trodde var två garantiarbeten, byte av fram diff och bakreknutkorset.
Beställde även en syntetlina till vinschen, fick besked att maskin fanns för hämtning, så jag ringde för att få ett pris på linan och bytet av bakrebromsbelägg (utöver garantijobbet).
4680:- :o
det visar sig att BRP tycker att knutkors tillhör kategorin slitdelar och ska bytas regelbundet.!? :o
vafaan! slitdelar i min värld är: filter, damasker, däck m.m
vart går gränsen?
tycker att jag lagt ut tillräckligt med stålar genom att jag köpt marknadens dyraste maskin 125 000:- och fullservat den (merdärtill) hos ÅF.
Borde det inte ingå att ÅF inspekterar och smörjer knutkorset vid service tillfällena?
om det nu är därför det gått sönder.
Hur ställer t.ex ni på TRECH till ett byte av knutkors på en maskin med 6 månaders garanti kvar?
BRP borde helt klart ta på sig detta när det är inom garantitiden.
-
det löste sig med garantin! ()p
det finns hopp om en ny Can-am för lilla mig! ;D
-
Så BRP medger att knutkors numera tillhör kategorin slitdelar på Can Am ATVer....eller har de bara gett med sig i ditt fall ?
-
Så BRP medger att knutkors numera tillhör kategorin slitdelar på Can Am ATVer....eller har de bara gett med sig i ditt fall ?
vet inte!
Har inte frågat och kommer nog inte att göra det heller.. ;)
Jag kollade på Amerikanska forum och där hade det byts på garanti, men hade jag haft stora hjul på så kanske utgången vart en annan.. :dntknow:
Sen får man väl stå på sig lite.... ;)
-
Vad är stora hjul då? BRP säljer ju 28" själva? Inte jättelitet...
-
Vad är stora hjul då? BRP säljer ju 28" själva? Inte jättelitet...
Jag hade 28" Mudzillas de vägde ju endel,(nästan 100kg, ) vet inte hur de ställer sig till sina däck!