ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: calles skrivet 3 maj 2014 kl. 22:12:14
-
hur mkt olja skall det läcka ut i luftburken egentligen?
min trycker ur sig ganska mkt tycker jag och luftfiltret blir för jävla kladdigt på hela undersidan:(, är detta normalt?
-
vissa trycker ur sig mer än andra men alla gör det.
Håll koll på oljenivån i motorn och töm ur efter varje körning luftburken
så att inte filtret suger upp för mycket olja för då täpper det sig.
-
Vad är anledningen till att dom trycker ut olja där? Har aldrig varit med om det på någon av mina maskiner...
-
hur mkt olja skall det läcka ut i luftburken egentligen?
min trycker ur sig ganska mkt tycker jag och luftfiltret blir för jävla kladdigt på hela undersidan:(, är detta normalt?
Vad kör du för maskin?
-
Olja i luftburken brukar innebära högt tryck i vevhusventilationen pga sliten motor eller övertryck i vevhuset. Kan vara stopp i systemet eller någon felaktigt pluggad slang, för motorn ska väl inte vara utsliten redan?
-
min kymco maxxer hade en ganska kladdig gegga i flamfällan som jag gjorde rent i helgen.
Luftfiltret va lite lagom oljigt.Men efter att jag tvättat det så läste jag till min förvåning att det skall oljas in med motorolja igen...stämmer det?
-
Tunt lager olja som binder dammet som rusar in i luftburken ska det vara, inget klegg. :)
-
Ok det har vart så sen den var ny, det är en 2012 o har gått knappt 300
-
Jag tror det beror på för mycket olja i oljetanken, jag jämförde oljestickan på min dinli- 08:a med en kompis -07:a och hans var flera cm längre... oljetankarna ser ut att vara lika stora och han har ingen olja som läcker ur ...utformningen på stickan var likadan som min bara det att hans var längre, verkar vara originalstickan.