ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Suzuki => Ämnet startat av: freddeboy skrivet 27 april 2009 kl. 22:19:40
-
Tja!
Börjar bli dags för besiktning för min -05a och jag tänkte vara ute i god tid och se till att jag har alla grejer att bara montera dit när dagen kommer.
Monterade dit grodögonen och märkte att endast ett lyser vid halvljus och det andra vid helljus trots att alla lampor fungerar. Är det föregående ägare som kopplat bort en funktion på vardera lykta eller ska det vara så orginal (Dresel-orginal alltså)? Iofs är det ju 2x35w om båda ska lysa hela tiden och det är ju ingen fet generator precis...
Någon som vet hur det ska vara? Jo förresten lyser ju båda parkeringslamporna samtidigt...
-
Det skall vara på detta vis,, gäller alla dresel modeller...
-
Aha, tack för svaret, bra att veta!
Man har alltså bara två strålkastare för att det ska se dubbelt så muppigt ut ;-)
Yamaha Raptor 350 har iofs bara en strålkastare i reggad version(iaf Yamahas egna vägreg, Dresel vet jag inte) men ser lika muppig ut!
Varför man har två lyktor kan ju iofs bero på att man inte får en bra helljusbild med strålkastaren om den är riktad för godkänt halvljus...
-
Det skall vara på detta vis,, gäller alla dresel modeller...
Inte riktigt att det gäller alla Dresel. Det beror hur många lampor du har orginal 1 eller 2.
Suzuki har 1 halvljus därför lyser bara ena på halvljuset. Så har det varit på polarnas ltz.
På mina dreselmaskiner är det dubbla lampor orginal så där har det lyst på bägge.
På Raptor 700 -07 ja hadde va det halvljus å helljus på båda det är lika på Kawasaki BruteForce -08 och Kawasaki 700KFX -07 hel å halv på båda.
Det finns Italienreggade å dom brukar ha en fykantig lampa med hel å halvljus
Det är skitdåligt lyse med dresellamporna. Du kan skaffa ett annat lyse å sätta dit om du vill bara det är e-märkt så går det bra.
Är det bara för besiktningen så duger dom bra ()p