1
SMC / SV: Varm 700 jumbo
« skrivet: 16 oktober 2016 kl. 16:42:13 »
Rengör kylaren först. Min blir varm för minsta skit på kylaren...
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Sidor: [1]
1
SMC / SV: Varm 700 jumbo« skrivet: 16 oktober 2016 kl. 16:42:13 »
Rengör kylaren först. Min blir varm för minsta skit på kylaren...
2
SMC / Billigare reservdelar« skrivet: 16 oktober 2016 kl. 11:42:05 »
Min SMC JMAX 700 börjar bli gammal och behöver kärlek.
Kopplingen börjar bli dålig och en ny i kostar nästan 5000. Tacksam för tips om sidor utomlands som man kan beställa delar till billigare priser.. 3
SMC / SV: Problem SMC JMax 700« skrivet: 23 juni 2011 kl. 15:49:13 »
Garanti är det på hojen men fabriken säger att avgassystemet ska vara så ?
kan inte bråka så mycket då även om jag inte tycker att det är rätt.... 4
SMC / SV: Problem SMC JMax 700« skrivet: 22 juni 2011 kl. 15:30:38 »
I org burken är det ett rör med på hål ca 20mm sen är resten stoppning men röret går inte rakt igenom utan är svängt inne i burken. så ja vet inte riktigt hur jag skall borra i så fall?
5
SMC / SV: Problem SMC JMax 700« skrivet: 22 juni 2011 kl. 11:58:43 »
Det visade sig att all skit sitter i sista burken...inkl. kat .
Min ÅF tyckte det var lite saftigt och ta hem en burk för 3200 och kapa sönder . Jag köpte en liten burk o byggde eget i 2 tum . Kör man den stenhårt kan den bli lite tendens till röd men inte i närheten av innan. Men nu låter den så mycke att den väcker döda ska försöka bygga en insats som inte ger för mycke motstånd. någon som vet nåt bra alternativ? 6
SMC / SV: Problem SMC JMax 700« skrivet: 26 maj 2011 kl. 08:07:59 »
Har lämnat in den för service nu , han skulle byta nåon lägesgivare och värme skydd för ett relä . de var det som låg som åtgärder från smc.
sen bollade vi om vi skulle ta avgassystemet och se vad som gör motståndet så den blir så varm. Och strypningen är redan borta så den är det inte. 7
SMC / Problem SMC JMax 700« skrivet: 21 maj 2011 kl. 13:51:31 »
Tjena
Har lite fel som jag tänkte bolla med er. Det måste vara för mycket motstånd i avgassystemet ? kröken blir rödglödgad innan motorn är 50 grader . Efter en körning i skogen gick jag ut på väg och stod på...då var den så varm att den sköt gnister ur avgassystemet . Förmodar det var stoppningen i dämparen. Kommer det någon trimkrök så den får andas ? För fabriken säger detta är normalt. Sen tjuvdör maskinen ibland men den går att starta med en gång efter, varm som kall spelar ingen roll ? Tycker maskinen går hårt i motorn? Kanske bara jag för det är min första fyrhjuling. men polaren har cf 500 och mellan dessa är det skillnad som natt och dag .
Sidor: [1]
632 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 664. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|