Kan bara säga att de är en väldigt trevlig maskin som doc skrev.doc: hittar du ett slipon som passar så kan du väl hojta till.
får hem en sådan på fredag hoppas på det är bra grejer byter in min cbw 250 då
Bara att strypa av innan, bättre att motorn får gå som den är byggd för från börjanAvstrypningskittet borde väll återföräljaren som du har hittat ha? eller kunna ta hem iallafallannars är det nog bara att ringa till första bästa ÅF och beställa, har för mig att det ligger på 2900-3000:-/Anders
har man mekat lite innan så går det lätt, annars kanske det tar lite tid, men absolut genomförbart!kröken = lätt (tror jag använde 12 eller 13mm blocknyckel + en skruvmejsel till klämman)insats till slutburk = lätt (insexnyckel)stoppskruv till gasreglaget = lätt (polygrip)munstycke i förgasare = kan va lite knepigt, lätt att dra skruvskallarna runda när man ska öppna förgasarenman får ha en bra stjärnmejsel som passar precis i skruven och knacka lite försiktigt med en hammare så släpper dom lättare (bra att ha nya skruvar i beredskap utifall man pajjar nån och behöver borra ur den, fick jag göra på 2st) man behöver även släppa på hela förgasaren så man kan vinkla ut den för att lättare komma åt.bakdrev = ej bytt själv, men är nog inte speciellt svårt, inte heller nödvändigt för själva avstrypningen.../Anders
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️