ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: gniraz skrivet 7 november 2011 kl. 22:13:37

Titel: Dinli 450 förtändning
Skrivet av: gniraz skrivet 7 november 2011 kl. 22:13:37
Någon som har koll på hur mycket förtändning en dinli 450 har på full last/gas..? strobba lite och borde väl ligga runt 15grader på tomgång men sticker snabbt iväg och inge markeringar finns någon som vet här...?


Mvh
Titel: SV: Dinli 450 förtändning
Skrivet av: Onlyhenke skrivet 10 november 2011 kl. 19:58:24
strobba lite och borde väl ligga runt 15grader på tomgång men sticker snabbt iväg och inge markeringar finns någon som vet här...?


Mvh

Detta undrar jag också. Antingen är det helt normalt eller så är det kvalitetsbrist i stator/cdi.
Skulle vara intressant att veta om det är likadant eller ej på två st maskiner.

Kolla om du har möjlighet på 2 st maskiner. Det skulle ju förklara lite varför vissa kan monsterbestycka och andra kan inte.
Titel: SV: Dinli 450 förtändning
Skrivet av: gniraz skrivet 10 november 2011 kl. 22:11:25
Strobbade på polarens smc 500 dinlin's tändning är nog lite snällare, ja har monterat eftermarknadssprut på min så skulle mest vilja en en kurva på orginaltändningen så man hade lite att gå på men verkar va svårt att få tag på så får gå på känsla...   
Titel: SV: Dinli 450 förtändning
Skrivet av: Raecer skrivet 10 november 2011 kl. 23:25:58
På Raptorn står tändningen på 9 grader på tomgång och ökar successivt upp till 34 eller 36 grader vid maxvarv beroende vilken mapp jag använder i dynateken.


Sen skiljer de även på tändkurvan vid samma varvtal beroende på om de är helt öppet gasspjäll eller delvis öppet
Titel: SV: Dinli 450 förtändning
Skrivet av: gniraz skrivet 13 november 2011 kl. 11:28:39
ok tack kul att få någon bild på hur tändkurvan kan va på en atv, som en sugtrimmad bil ungefär fast mycket lägre på tomgången/lågvarven..

Titel: SV: Dinli 450 förtändning
Skrivet av: Zephyrlius skrivet 12 februari 2013 kl. 08:43:47
Ska dom ha samma inställning som Polarismotorn? 30grader +-3grader BTDC på 3500varv?