Hej. Behöver en fyrhjuling till lantstället. Den kommer att stå där året runt och utsättas för en viss stöldrisk, så det är inte aktuellt med någon stor investering. Vad ska man satsa på? En nyare kinesmaskin, eller en äldre av mer etablerat fabrikat? Något fabrikat som man bör undvika? Alla tips välkomnas!
Står den tillgänglig olåst så lär dom väl ta den även om den bara kostar 10k? Ska Du åka vinter är ju 4wd klart att föredra , går det inte att ställa in den nånstans i en vedbod och kedja fast?Sen försäkra den och sätt ett enkelt sms larm i den.Min CF -13 kostar c:a 2000/år att helförsäkra som vägreggad , som terräng kostar den 1000:-/år inkl stöld så det är ju inte stora investeringar. En klass 3 kedja + lås knappt tusenlappen.
För 10k skulle du få en zuma 450. Hoppet är knappast över för att budgeten är låg. En bakhjulsdriven räcker gott på isen om man har dubb.
det är en kazuma du tänker på? är det nåt att ha?
om den trots allt blir stulen är det en mindre förlust.
Kan du inte köpa en halvbra märkesmaskin och länka fast den i massa tjocka länkar och hänglås.Sätt på nått larm som tjuter, och sätt på en puck så du kan spåra den.Inte ens den bästa tjuven skulle kunna ta den
En standardkazuma är bara att glömma. Jag tänkte nog mest på den vi byggt. Motorerna i kazumorna hållet oerhört låg kvalité.
"den vi byggt" - utveckla gärna det där...
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=46431.0Vi tog bort allt som är dåligt med kazuman. Motor, instrument och el + fästen och annat skoj gjordes om. När den väl säljs går den för 10, så jag funderade på om inte ngt liknande hade varit optimalt för att köra fiskeprylarna. Behövs knappast en 4x4 för det.
Ringde du på annonsen på SMC´n ? http://www.blocket.se/sodermanland/Allroad_300_silverstone_48442426.htm?ca=12&w=1
Något sånt här borde passa både dig och din plånbok.http://www.blocket.se/varmland/Kymco_250KXR_49035523.htm?ca=17&w=3Kymcohttp://www.blocket.se/stockholm/E_ton_vector_st_250_48936876.htm?ca=17&w=3Bägge är så kallade Taiwaneser och håller godkänd kvalitet. E-ton är en SYM qudlander med annan plast så den kan väl jag gå i god för då jag har ett problemfritt ägande. De som har Kymco verkar kunna köra mycket utan onödigt skruvande.Gällande garage så går det ju snabbt att slå ihop en "ekonomibyggnad" mot en redan existerande byggnad. Lite reglar, OSB-skivor, takpapp och en slatt falu rödfärg så har du ett väder och insynsskydd som borde kvala in som inlåst hos försäkringsbolagen.
Dom äldre allroad 300 är en Linhai fast från en annan importör, så det skiljer väl bara lite dekaler. I detta fallet saknar den ju även dom... Går maskinen som den ska utan onödigt rassel så tror jag det kan vara ett vettigt köp kring 10k. Dock är ju motorn och drivlinan lite mindre rapp än tex kymcos 250/300cc. Men det beror ju på vilken körning man pysslar med mest.Försök köp en maskin med skapliga däck som passar din körning, är ju några tusingar till annars för det.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️