ATVForum, allt om fyrhjulingar

Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: thiindraa skrivet 17 juli 2014 kl. 18:11:40

Titel: strypning 250 atv HJÄLP
Skrivet av: thiindraa skrivet 17 juli 2014 kl. 18:11:40
Hejsan behöver massa tips
Jag har en egl roadforce
Vi har bytt cdi och ingen skillnad
Vi har skruvat ur skruven till gasen
Vad kan vi mer göra
Ge mig alla tips ni har
Hur har ni gjort med era för att få dom gå snabbare
Titel: SV: strypning 250 atv HJÄLP
Skrivet av: FaC skrivet 17 juli 2014 kl. 18:23:05
Hejsan.
Nu var det en 200cc badboy som jag hade.
Men de flesta kinamaskiner är nog rätt lika antar jag ?

Det vanliga brukar vara att byta till ett större munstycke i förgasaren.
Och ta bort om det är några strypningar i avgassystemet (oftast i själva ljuddämparen)
Sedan kolla så att när du gasar för fullt att det öppnas helt i förgasaren.
Titel: SV: strypning 250 atv HJÄLP
Skrivet av: thiindraa skrivet 17 juli 2014 kl. 18:28:03
Vi kollade i förgasaren och det är endå ett ganska stort hål eller vad man säger. Jag är inte kunnig på sånt här alls men något måste ju gå att göra. Tack för ditt svar :)
Titel: SV: strypning 250 atv HJÄLP
Skrivet av: vilse skrivet 17 juli 2014 kl. 18:30:14
Hej, en sån maskin var min första hjuling.
Strypningen i avgasen sitter strax bakom kröken där det är en svulst på röret. Den ska föreställa något som liknar en katalysator men är mest en stor strypning. Jag drevade upp min ganska rejält med fast det inte gjorde spec mkt på toppfarten så sjönk i alla fall vartalet en del.

Blev lite bekvämare åkning då, marchhastighet på en sån är ca 70 och max ca 100 då det senare genererar garanterat byte av underkläder när man klivit av. Lycka till :)
Titel: SV: strypning 250 atv HJÄLP
Skrivet av: thiindraa skrivet 17 juli 2014 kl. 19:13:21
Tack för svar :) hur mycket mer fart fick du ut.det verkar precis som det är ett varvstopp. Det går lixom till en punkt å sen hänger inget mer :/
Titel: SV: strypning 250 atv HJÄLP
Skrivet av: thiindraa skrivet 17 juli 2014 kl. 20:44:35
hittade ingen svulst, kommer du ihåg på ett ungefär på vilken del av röret den satt. nära styret eller baken?
Titel: SV: strypning 250 atv HJÄLP
Skrivet av: Pv544 skrivet 18 juli 2014 kl. 16:33:07
Hur snabbt går den nu? Känns den bra i den hastigheten?
Hur fort vill ni åka?

Det där är ju tyvärr inte några supermaskiner, varken fart eller kvalitet. Det är nog mest sviktande kvalitet och varierande montering som brukar ställa till det på kineser som denna och dess "kusiner".
Så kolla gärna över bromsar, styrleder och att hjulen sitter fast riktigt.  Så det inte blir obehagligheter om ni lyckas få upp den i hastighet.
Däcktrycket spelar också roll, vet inte vart det bör ligga på den där. Kanske står på däcket, prova annars 0.7-1.2.

Enklaste och billigaste är nog tyvärr att sälja och köpa en beg 350-450 av lite bättre sort, billigast är nog dinli 450 (bättre än egl men fortfarande en budgetmaskin) eller yamaha eller suzuki.
Titel: SV: strypning 250 atv HJÄLP
Skrivet av: Roadforce skrivet 26 juli 2016 kl. 13:02:00
Hej, en sån maskin var min första hjuling.
Strypningen i avgasen sitter strax bakom kröken där det är en svulst på röret. Den ska föreställa något som liknar en katalysator men är mest en stor strypning. Jag drevade upp min ganska rejält med fast det inte gjorde spec mkt på toppfarten så sjönk i alla fall vartalet en del.

Blev lite bekvämare åkning då, marchhastighet på en sån är ca 70 och max ca 100 då det senare genererar garanterat byte av underkläder när man klivit av. Lycka till :)

Bumpar denna gamla tråd då jag just köpt en av dessa Taiwanesiska skönheter. Nu har jag fått bort 95% av skakningarna/vibrationerna genom att göra en hjulinställning samt haft inne hjulen för balansering(den var hemsk innan).

Nu vill jag alltså ha lite mer fart än de 95km/h som den gör nu. Har hittat den där svulsten på avgasröret men hur gör man för att få bort strypningen? Den sitter ju så långt in på röret så det måste väl vara omöjligt att få bort utan kapning/svetsning?

Enligt Superbilligt.se finns det dessutom inga trimrör till denna modell :-( Undrar också vart du fått tag på dreven till den? Superbilligt har tydligen endast originaldrev till Roadforce. Vore riktigt skönt att åtminstone få sänka varvtalet en aning.

Undrar också vilka munstycken som passar till förgasaren, märkte nu då jag testade maxfarten att den hade svårt att varva ut riktigt så misstänker att den får för lite bränsle.

Tacksam om någon har svar på mina frågor