ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => CF Moto => Ämnet startat av: HulkH skrivet 26 april 2010 kl. 14:51:28

Titel: Två frågor om CF moto 500
Skrivet av: HulkH skrivet 26 april 2010 kl. 14:51:28
Tjena, jag är rätt så säker på att inskaffa en CF moto 500, men jag undrar dock två saker om dem.

Har läst en hel dem om trimningsdelar till CF moton 500, kan ni ge lite tips på vilka delar som är mest värda att köpa och vad som ger mest o.s.v

Jag har också kollat runt en del men hittar ingenstans vad det är för skillnad mellan CF moto 500 lång, eller CF moto 500 (vanligt?).

:)


//
H
Titel: SV: Två frågor om CF moto 500
Skrivet av: Pv544 skrivet 26 april 2010 kl. 17:24:34
Den långa versionen är förlängd (20cm tror jag).

Ska inte svara så mkt ang trimdelar, men om du vill ha mycket mer kräm i maskinen så ta en värre direkt om du ändå ska handla maskin.
Annars får du läsa i lite trådar, finns mkt skrivet om effekthöjande grejer.
Det jag tror gör bäst skillnad är nog en Dr Pulley koppling, Trech har väl tagit hem ett gäng sådana.
Titel: SV: Två frågor om CF moto 500
Skrivet av: HulkH skrivet 26 april 2010 kl. 18:26:03
Yes, jag har kontakt med Trech via pm så :)

Aha, för jag hittar ingen direkt teknisk info om CF moto 500. Längden jag hittar på den är 2065mm. Men det borde väl vara original?
Titel: SV: Två frågor om CF moto 500
Skrivet av: Pv544 skrivet 26 april 2010 kl. 19:38:05
http://195.35.83.106/~xc50855/e-handel/upload/pdf/prodblad/2010/Allroad500BlackEd.pdf
På black edition, men borde vara detsamma som du är intresserad av.
Titel: SV: Två frågor om CF moto 500
Skrivet av: Mango Kid skrivet 27 april 2010 kl. 20:20:40
Leta reda på Sugbritt. Han kan mycket om CF.
Titel: SV: Två frågor om CF moto 500
Skrivet av: SugBritt skrivet 1 maj 2010 kl. 23:08:25
SugBritt här :D

Det är fotbaljorna som är annorlunda mellan kort vs lång, likaså under sadeln där den långa har ett extra förvaringsutrymme som den korta inte har. Annars är det ju samma/lika maskin!

Om du redan innan köp funderar på trimning skulle jag nog rekomendera att köpa en mer effektstinn maskin. Visst ger Pulley kopplingen en markant skillnad (säger dom som provat!) men då måste man ju relatera det till just den maskin som kopplingen sitter i!

Annars är CF en hur bra hjuling som helst, det finns inget som skulle vara direkt sämre än nån annan 500cc. Visst kanske man får nån servo på Sukkan o 5års garanti på Honda.....där av priset! Det är lite som att gämföra olika melonsorter typ, Honugsmelonen är dyrare än Vatten melonen, vilken är godast?? Äpplen vs Päron? Ja du för står

Det Enda som kan vara dumt med att köpa en "billig,ny" hjuling är att just Det köpet kommer bli ditt dyraste du kommer att göra! Efter sommaren när du kört bort plast här o där, svurit över orginaldäcken som bara är 25" (som alla levereras med!) så vet du inte säker om det var däcken som gjorde att du inte kom upp ur nåt hål eller om effekten var boven? Det är i Det läget som det kommer att bli dyrt då din CF inte är värd ens hälften efter 4mån, du får bara 25k för den men den kostade 60k? Ett byte till en 800cc kräver Minst 70k för en begagnad.....

Sånt är livet i denna bransch, det är det som är så Roligt :D
Köp en CF du, jag körde 800+mil med min innan kompisen tog över den, jag köpte en GOES UTX (utv,side by side) som har samma CF motor som det sitter i alla CF,GOES,NF. Motorerna går Inte sönder, mekaniskt håller dom hur bra som helst. Det är isåf plasten man bör vara aktsam om, fast det löser ju en hasplåt så....

//Janne
Titel: SV: Två frågor om CF moto 500
Skrivet av: HADES skrivet 2 maj 2010 kl. 07:36:33
SugBritt här :D

Det är fotbaljorna som är annorlunda mellan kort vs lång, likaså under sadeln där den långa har ett extra förvaringsutrymme som den korta inte har. Annars är det ju samma/lika maskin!

Om du redan innan köp funderar på trimning skulle jag nog rekomendera att köpa en mer effektstinn maskin. Visst ger Pulley kopplingen en markant skillnad (säger dom som provat!) men då måste man ju relatera det till just den maskin som kopplingen sitter i!

Annars är CF en hur bra hjuling som helst, det finns inget som skulle vara direkt sämre än nån annan 500cc. Visst kanske man får nån servo på Sukkan o 5års garanti på Honda.....där av priset! Det är lite som att gämföra olika melonsorter typ, Honugsmelonen är dyrare än Vatten melonen, vilken är godast?? Äpplen vs Päron? Ja du för står

Det Enda som kan vara dumt med att köpa en "billig,ny" hjuling är att just Det köpet kommer bli ditt dyraste du kommer att göra! Efter sommaren när du kört bort plast här o där, svurit över orginaldäcken som bara är 25" (som alla levereras med!) så vet du inte säker om det var däcken som gjorde att du inte kom upp ur nåt hål eller om effekten var boven? Det är i Det läget som det kommer att bli dyrt då din CF inte är värd ens hälften efter 4mån, du får bara 25k för den men den kostade 60k? Ett byte till en 800cc kräver Minst 70k för en begagnad.....

Sånt är livet i denna bransch, det är det som är så Roligt :D
Köp en CF du, jag körde 800+mil med min innan kompisen tog över den, jag köpte en GOES UTX (utv,side by side) som har samma CF motor som det sitter i alla CF,GOES,NF. Motorerna går Inte sönder, mekaniskt håller dom hur bra som helst. Det är isåf plasten man bör vara aktsam om, fast det löser ju en hasplåt så....

//Janne
25000 för en 4 månader begagnad 2010:a?????Vart hittar du dom??? Jag vill köpa allihopa o bli rik. ;).Sålde en beggad x-5:a i veckan för 51000.O på blocket hittar du inte nån för dom där priserna heller.Angående långversionen så är även chassit 15 cm längre än på den vanliga,inte bara plasten. ::)  mvh//hades
Titel: SV: Två frågor om CF moto 500
Skrivet av: SugBritt skrivet 2 maj 2010 kl. 21:31:46
Jag syftade givetvis på exemplet med trasig plast o det 2a handsvärdet som man faktiskt tyvärr får leva med. Vad skulle du själv tro att en CF ED Black ligger till i en Inbytesaffär? Jag tror Inte att man får mer än typ 25k för den, kan ju ha fel men det är vad Jag Tror!
Titel: SV: Två frågor om CF moto 500
Skrivet av: HADES skrivet 3 maj 2010 kl. 07:33:52
Jag syftade givetvis på exemplet med trasig plast o det 2a handsvärdet som man faktiskt tyvärr får leva med. Vad skulle du själv tro att en CF ED Black ligger till i en Inbytesaffär? Jag tror Inte att man får mer än typ 25k för den, kan ju ha fel men det är vad Jag Tror!
Begagnatmarknaden är nästintill obefintlig.Får massor av förfrågningar varenda dag.Priserna ligger betydligt högre än man kan tro faktiskt.En 09:a med ett par hundra mil på mätarn står i minst 35-40 tusen beroende på skick.x-5:an ytterligare 5000.
Titel: SV: Två frågor om CF moto 500
Skrivet av: Pv544 skrivet 3 maj 2010 kl. 13:23:02
Jag syftade givetvis på exemplet med trasig plast o det 2a handsvärdet som man faktiskt tyvärr får leva med. Vad skulle du själv tro att en CF ED Black ligger till i en Inbytesaffär? Jag tror Inte att man får mer än typ 25k för den, kan ju ha fel men det är vad Jag Tror!
Begagnatmarknaden är nästintill obefintlig.Får massor av förfrågningar varenda dag.Priserna ligger betydligt högre än man kan tro faktiskt.En 09:a med ett par hundra mil på mätarn står i minst 35-40 tusen beroende på skick.x-5:an ytterligare 5000.

Pratar du inbytespriser eller vad man får betala för en maskin?

Jag frågade en handlare (där jag köpt maskinen) om inbyte på min mxu300, han sa ett inbytespris på runt 10k!
Och det är väl en maskin som säljs för kring 25-30 hos handlare, har endast gått 150 mil.
Titel: SV: Två frågor om CF moto 500
Skrivet av: HADES skrivet 3 maj 2010 kl. 15:41:20
Jag syftade givetvis på exemplet med trasig plast o det 2a handsvärdet som man faktiskt tyvärr får leva med. Vad skulle du själv tro att en CF ED Black ligger till i en Inbytesaffär? Jag tror Inte att man får mer än typ 25k för den, kan ju ha fel men det är vad Jag Tror!
Begagnatmarknaden är nästintill obefintlig.Får massor av förfrågningar varenda dag.Priserna ligger betydligt högre än man kan tro faktiskt.En 09:a med ett par hundra mil på mätarn står i minst 35-40 tusen beroende på skick.x-5:an ytterligare 5000.

Pratar du inbytespriser eller vad man får betala för en maskin?

Jag frågade en handlare (där jag köpt maskinen) om inbyte på min mxu300, han sa ett inbytespris på runt 10k!
Och det är väl en maskin som säljs för kring 25-30 hos handlare, har endast gått 150 mil.

Pratade om försäljningspriset på en beggad cf-500.Går ej att jämföra med din maskin. mvh//hades
Titel: SV: Två frågor om CF moto 500
Skrivet av: Pv544 skrivet 3 maj 2010 kl. 16:52:19
Misstänkte det, men SugBritt pratade ju inbytespris, och det lär väl inte hamna över 30k?
Titel: SV: Två frågor om CF moto 500
Skrivet av: HADES skrivet 3 maj 2010 kl. 18:17:44
Misstänkte det, men SugBritt pratade ju inbytespris, och det lär väl inte hamna över 30k?
I det sista inlägget ja,men inte om du läser högre upp.  :headbang:
Titel: SV: Två frågor om CF moto 500
Skrivet av: SugBritt skrivet 3 maj 2010 kl. 22:07:47
Det är i Det läget som det kommer att bli dyrt då din CF inte är värd ens hälften efter 4mån, du får bara 25k för den men den kostade 60k? Ett byte till en 800cc kräver Minst 70k för en begagnad.....

Ja visst menade jag ju en affär där Han ska Byta upp sig. Då handlar det om ett Inbyte o Jag Tror Inte att man får mer än 25k för en CF i byte mot en Can Am 800!

Men vad spelar saken för roll egentligen? Han ville väl bara veta lite skillnader o få svar på Hur man kan få en CF lite snabbare/starkare?!
Jag trodde Alla förstod mitt inlägg o inte enbart hakade upp sig på eventuella kostnader som kan komma att bli i framtiden. Om den skulle vara värd 30-35k så är det ju en Jätte förlust på så kort tid, tycker Jag!

//Janne
Titel: SV: Två frågor om CF moto 500
Skrivet av: HADES skrivet 4 maj 2010 kl. 07:26:52
Det är i Det läget som det kommer att bli dyrt då din CF inte är värd ens hälften efter 4mån, du får bara 25k för den men den kostade 60k? Ett byte till en 800cc kräver Minst 70k för en begagnad.....

Ja visst menade jag ju en affär där Han ska Byta upp sig. Då handlar det om ett Inbyte o Jag Tror Inte att man får mer än 25k för en CF i byte mot en Can Am 800!

Men vad spelar saken för roll egentligen? Han ville väl bara veta lite skillnader o få svar på Hur man kan få en CF lite snabbare/starkare?!
Jag trodde Alla förstod mitt inlägg o inte enbart hakade upp sig på eventuella kostnader som kan komma att bli i framtiden. Om den skulle vara värd 30-35k så är det ju en Jätte förlust på så kort tid, tycker Jag!

//Janne
Jo jag hajade hur du menade.Men jag tycker du ligger väl pessimistikt lågt i pris :dntknow:  Dom få beggade hojar vi har haft att göra med har tvärtom gått löjligt högt p.g.a bristen på beggat i detta säljsegment.Finns ju knappt några att få tag på.  mvh//hades