Nu idag fick jag ett samtal från en ÅF och han sa BRP vill inte prata med mig , utan allt snack ska gå via ÅF dom vill inte ta min kardan på garantivad ska jag göra nu???
Citat från: "mam"Nu idag fick jag ett samtal från en ÅF och han sa BRP vill inte prata med mig , utan allt snack ska gå via ÅF dom vill inte ta min kardan på garantivad ska jag göra nu???Ännu en krake....... är bara besviken att jag väljde can am.
Jag har precis som Gurra bara åtgärdat "knirk + glapp" i torsionsarmen i bakswingen. Detta har jag fått göra själv då min ÅF vägrar att röra min maskin överhuvudtaget efter att han säger sig VETA att jag tagit bort HK-spärren.
Jag är nöjd i alla fall. Man kan inte begära att dom ska tåla tokhård belastning. Nu vet jag ju inte hur ni kör, men det enda jag fått åtgärdat är en felaktig hastighetsmätere samt knirr i baksvingen.Men så kanske jag kör som en kärring också, vem vet. Kör man hårt med stora däck, så tar det på grejorna, det bara är så.
Citat från: "gurra-g"Jag är nöjd i alla fall. Man kan inte begära att dom ska tåla tokhård belastning. Nu vet jag ju inte hur ni kör, men det enda jag fått åtgärdat är en felaktig hastighetsmätere samt knirr i baksvingen.Men så kanske jag kör som en kärring också, vem vet. Kör man hårt med stora däck, så tar det på grejorna, det bara är så.Får man fråga hur man åtgärdar knirret i baksvingen? har det felet på min med och det är lite iriterande.
Citat från: "mas"Citat från: "gurra-g"Jag är nöjd i alla fall. Man kan inte begära att dom ska tåla tokhård belastning. Nu vet jag ju inte hur ni kör, men det enda jag fått åtgärdat är en felaktig hastighetsmätere samt knirr i baksvingen.Men så kanske jag kör som en kärring också, vem vet. Kör man hårt med stora däck, så tar det på grejorna, det bara är så.Får man fråga hur man åtgärdar knirret i baksvingen? har det felet på min med och det är lite iriterande....plockar isär hela torsions-arms huset... mina splines (vad det nu heter på svenska) var av ngn outgrundlig anledning fastsatt med loctite... mycket våld, värme och vilja senare så fick jag loss skiten... smörj in hela axeln i ett lager fett (jag tog samma fett som till smörjnipplarna) skruva ihop allt igen... var noga med att dra med de moment som står i verkstadshandboken, annars så riskerar du att knäcka torsions-huset som armarna till bakaxeln är fästa i.totalt tog det ca tre timmar att göra... se till att du har nya slangklammer att fästa gummiskydden till torsionshuset. Kräver inga mer verktyg än vad som finns i en ordinär hylsnyckelsats från biltema. Ta bort plasten kring forstegen så kommer du åt lättare.Tipset om hur man skulle fixa knirket hittade jag på "Can-Am Headquarters ...Aurora Wheelers ATV Forum"Lycka till!
Mitt knirr försvann av sej själv när jag skruvade dit fälgar med org offset.För det blev endast marginellt bättre efter att åf tittade på det.Jag tror han bara tog bort gummiskyddet, och sprutade in olja.Kan inte gummibussningarna ta skada av fett om man har i det förresten?
[quote="ForFetForFyrTack för hjälpen ForFetForFyr, ska se till att fixa det här snart.Du vet inte vard det ska va för moment eller har verkstadshandboken ?
Citat från: 2phat44 skrivet 9 augusti 2008 kl. 08:51:29Jag har precis som Gurra bara åtgärdat "knirk + glapp" i torsionsarmen i bakswingen. Detta har jag fått göra själv då min ÅF vägrar att röra min maskin överhuvudtaget efter att han säger sig VETA att jag tagit bort HK-spärren. är det av KS husvagn o skoter du köpt av då eller ?
Citat från: core_am skrivet 12 september 2008 kl. 19:07:09Citat från: 2phat44 skrivet 9 augusti 2008 kl. 08:51:29Jag har precis som Gurra bara åtgärdat "knirk + glapp" i torsionsarmen i bakswingen. Detta har jag fått göra själv då min ÅF vägrar att röra min maskin överhuvudtaget efter att han säger sig VETA att jag tagit bort HK-spärren. är det av KS husvagn o skoter du köpt av då eller ? Ja...tyvärr Ångrar bittert att jag inte köpte av ngn annan.
Mm, håller helt med er där .. Var in där jag också när jag skulle köpa min också .. Man man tappade sugen ganska fort när man stog i butiken .. Fyndplatsen i Bergsjö vart det ist för min del .
Citat från: Pirken skrivet 12 september 2008 kl. 22:55:27Mm, håller helt med er där .. Var in där jag också när jag skulle köpa min också .. Man man tappade sugen ganska fort när man stog i butiken .. Fyndplatsen i Bergsjö vart det ist för min del . Tänk på det, alla åf:s är skyldiga att ta åt sej garantiåtaganden. Man behöver inte ha köpt maskinen där.
4-5 veckor ! polarn har snart väntat 3 månader på en kardan ..
Varning !!!! Kör inte med Outlander eller Renegade ,X , på crossbana , det går att köra om du har en fet plånbok , men kör då så försiktig du bara kan , 4*4 maskiner ska inte köra på crossbanan, det brukar gå nått sönder på maskinen . Och man får bara problem med BRP ,sen är tar det 4-5 veckor att få hem delar . Problemet är när du hoppar lite, så vill motoren gå till tomgång ( Om du släpper på gasen) , och bakhjulen rullar i samma fart ,som du kör , sen när bakdäcken kommer till backen ,så vill det smälla till i kardan , för då har bakhjulen mindre fart än vad du kör och varje gång det händer ´,blir det större o större o större o större ,osv, glapp i axlar o driv knutar.Så gå ute till eran maskin, lyft upp maskien och bakhjulen, ta en hand på kardan o dra o ryck , så känner ni själva .... Detta är oxså ett tipa när ni ska köpa en beg Outlander.Renegade,X, kolla detta noga .......
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️