Jag misstänker också att det är en bromsljuskontakt men varför den inte är inkopplad vet jag inte. Den "riktiga" ljuskontakten sitter i ett fördelnings block mitt i mellan framhjulen. Den påverkas av trycket i bromssystemet. Vajern från bromshandtaget på höger sida går ner till huvudbromscylindern som även är direkt påverkad av bromspedalen. Tycket fördelas sedan till bak respektive frambroms. Med en fördelning mellan framhjulen för det är ju två ok fram.Bromsen på vänster sida däremot är en parkerings broms.Det är så på min i alla fall... MVH Ola
Typiskt för efterapande kineser. På en mc har kontakterna följande funktion.V handtagskontakt är startspärr för ilagd växel.H handtagskontakt är bromsljus.Detta behövs ju inte på Kazuman.Man har alltså lånat handtagen från dom som kan bygga riktiga maskiner.PS.Varför är Kazuma Jaggan så svårväxlad ibland? Spaken låser sig, är det trots allt för hög tomgång eller suger variatorn fast remmen?Citat från: jaguar-ola skrivet 23 december 2009 kl. 15:19:30Jag misstänker också att det är en bromsljuskontakt men varför den inte är inkopplad vet jag inte. Den "riktiga" ljuskontakten sitter i ett fördelnings block mitt i mellan framhjulen. Den påverkas av trycket i bromssystemet. Vajern från bromshandtaget på höger sida går ner till huvudbromscylindern som även är direkt påverkad av bromspedalen. Tycket fördelas sedan till bak respektive frambroms. Med en fördelning mellan framhjulen för det är ju två ok fram.Bromsen på vänster sida däremot är en parkerings broms.Det är så på min i alla fall... MVH Ola
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️