borr funkar bättre om det är en avdragen skruv i ett hål som styr borret med. det kan funka på en friliggande skalle men det är svårare att få borret att stanna kvar på skruven. när borren åkt fram går det liksom inte ångra sig sen.
Ta en liten hugg mejsel som är vass och fin, ställ den på högkant, sen bara börja hugga på ena kanten av skallen, så lär den komma helt ok. Ett tips för att slippa detta nästa gång ha 1 droppe olja i hålet före eller fett på skruven innan du drar i den nya.
Fast nu var det inte borr för att borra ur skruven jag menade, utan en borr gjord för att hugga i skruven och backa ut den.
grispittar funkar bäst om man borrar före.De är ju gjorda för att tåla endel när man ska dra loss..
Grispitt är inge vidare. När man skruvar ner dem expanderar bulten mer och mer så det nyper fast ännu hårdare, har man otur går den av och då har dragit till sig ytterligare ett problem.Skulle rekommendera dig istället och använda en sån här som man slår in i hålet man borrat och sedan trär på muttern som har räfflade gängor, å skruvar ut skruven med.(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
Så jag ska försöka att låta bli skruvutdragare om så möjligt för jag antar att det är dom som ni kallar för grispitt eller ?
Bara om det står biltema på grispittarna
Eeeeeeeeee grispittar e kalasbra.
Biltema borr, gängtappar och sånt ska man inte köpa... Det är DREEEEEEET!Coromant, Sandvik eller liknande håller... Om och om igen..
finns inte så små pittar iaf. om han inte vill spräcka hela bromsvätskehuset...
Nope, skulle dra ner en grispitt när jag drog av en fettnippel till hjulingen, så gick gängorna på grispitten.Testade en annan och samma sak.
Ja och det enda som hände var att det blev värre skruven var som sagt väldigt illa däran när jag började så det har fläkts upp metallspån änuu mer nu. Angående dremel operation som någon nämnde tidigare är inte det riskabelt med tanke på att skruvskallen är konisk och likaså är det koniskt i locket. Angående borra ut skallen blir jag nojjig med tanke på att locket är koniskt infällt för att skruvskallen ska ligga jämnt med locket vilket kan betyda att det är väldigt lite gods kvar på skruven om jag borrar väck skallen.